Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Shin Mao 115Liter beginnen (bijna dan..)

Bijlagen

• DSC01529.jpg
    DSC01529.jpg
    23,3 KB · Weergaven: 3
  • DSC01533.jpg
    DSC01533.jpg
    114,6 KB · Weergaven: 11
  • DSC01545.jpg
    DSC01545.jpg
    84,8 KB · Weergaven: 8
  • DSC01547.jpg
    DSC01547.jpg
    93,6 KB · Weergaven: 6
  • DSC01550.jpg
    DSC01550.jpg
    54,6 KB · Weergaven: 6
Enige foto die ik nog heb van de stigmatura en nog eentje van de nieuwe monti waar de pliepen noog in staan..

Foto's:

Bijlagen

• DSC01532.jpg
    DSC01532.jpg
    23,8 KB · Weergaven: 3
  • DSC01541.jpg
    DSC01541.jpg
    99,8 KB · Weergaven: 4
Desert's Ocean zei:
mooie aanwinsten Roscoe:goed:
Dank je wel aissa, ben er ook erg blij mee.. Ben nu alleen wel al heel erg aan t rotzooien om alles een mooie plek te geven. Heb nu al ruimte tekort.. :(

Kom ook net thuis en zie dat het pachyseris koraal tegen mijn mooie tricolor acro was gevallen.. :mad: Kan nu niet goed zien wat de schade is bij de acro maar hij ziet er wel een beetje bleekjes uit.. Morgenochtend maar ff goed kijken en hopen dat t meevalt want wil die niet kwijtraken. Was er net zo trots op..

Op de foto van de kauderni's is ook al te zien dat mijn favia voor een gedeelte afgestorven is, dit kwam doordat de hydnophora er tegen aan was gevallen..

Pfff.. toch lastig hoor, dat genetel van die koralen..

Groeten,

Roscoe

Op de foto van de kauderni's is ook al te zien dat mijn favia voor een gedeelte afgestorven is, dit kwam doordat de hydnophora er tegen aan was gevallen..

Pfff.. toch lastig hoor, dat genetel van die koralen..

Groeten,

Roscoe[/QUOTE]

Hoi,

Het is inderdaad en gedoe om alles een juiste plek te geven, ik blijf de boel herschikken in mijn bak! Je hebt al veel mooie dingen staan, is je vissen populatie niet te groot nu?
Die zeenaalden stonden ook op mijn verlanglijstje, echt supermooi hoor.
Ik ben benieuwd hoe ze het gaan doen in je bak.
Dat stuk Pachyseris Gemmae is ook geweldig.
Goeie smaak Roscoe ;)

gr: Bob

Hoi Roscoe,

Erg leuke dieren heb je daar! Blijven de zeenaaldjes mooi bij elkaar zwemmen en eten ze goed? Je schrijft ook dat je je heremietkreeftjes weg hebt gedaan. Wel soort was dat? Je hebt namelijk hele kleintjes (een cm of zo) en wat grotere 2-3 cm. Die kleintjes wou ik eigenlijk wel een stel in mijn bak gaan plaatsen,... tenzij ze alles omver lopen.
Verders vroeg ik me af wat en hoe vaak je je visjes te eten geeft?

Ik bijf je dagboek volgen, je hebt een hoop erg leuke kleinblijvende visjes. Is erg inspirerend. :)

Succes ermee!
Paul.

bobbydude zei:
Hoi,

Het is inderdaad en gedoe om alles een juiste plek te geven, ik blijf de boel herschikken in mijn bak! Je hebt al veel mooie dingen staan, is je vissen populatie niet te groot nu?
Die zeenaalden stonden ook op mijn verlanglijstje, echt supermooi hoor.
Ik ben benieuwd hoe ze het gaan doen in je bak.
Dat stuk Pachyseris Gemmae is ook geweldig.
Goeie smaak Roscoe ;)

gr: Bob
Denk niet dat mijn visbestand te groot is, heb voornamelijk kleine vissen en ben ook erg spaarzaam met voeren en meestal als ik voer doe ik dat ook met levend voer.
Ik zit nu wel bijna aan mijn max denk ik, wil er nog 1 annemoonvisje bij om het koppel compleet te maken en over een half jaar wil ik misschien nog een lsdpitvisje proberen of een lipvisje.

Hoe is het met jouw bak trouwens, zie je de rainfordi nu al weer wat vaker..???

Groeten Roscoe

polleke zei:
Hoi Roscoe,

Erg leuke dieren heb je daar! Blijven de zeenaaldjes mooi bij elkaar zwemmen en eten ze goed? Je schrijft ook dat je je heremietkreeftjes weg hebt gedaan. Wel soort was dat? Je hebt namelijk hele kleintjes (een cm of zo) en wat grotere 2-3 cm. Die kleintjes wou ik eigenlijk wel een stel in mijn bak gaan plaatsen,... tenzij ze alles omver lopen.
Verders vroeg ik me af wat en hoe vaak je je visjes te eten geeft?

Ik bijf je dagboek volgen, je hebt een hoop erg leuke kleinblijvende visjes. Is erg inspirerend. :)

Succes ermee!
Paul.
Hey paul,

Bedankt voor de complimenten. De zeenaaldjes blijven idd de hele tijd bij elkaar zwemmen, maar ze zitten nu nog de hele tijd achter de stenen of in de rechterhoek van de bak. Ik denk toch dat ik een iets te zware stroming voor ze heb want de kauderni's blijven ook in deze hoek van de bak hangen dus misschien dat ze dit opzoeken omdat de stroming wat minder is hier. Kijken of ik dat van de week even kan wijzigen zodat ze wat meer voor het rif komen zwemmen.
Eten gaat volgens mij ook wel aardig, kan niet echt zien of ze ook daadwerkelijk eten want daar zijn ze te klein voor maar zie ze wel degelijk hapbewegingen maken als ik de artemianauplien loslaat.
Van de week ook even met diepvriesvoer proberen.

Ik voer niet zo heel vaak, 1 a 2x in de week. en dan voer ik nanodroogvoer van ocean nutrition (rood potje), pas uitgekomen artemia nauplien en gewoon levende artemia. Heb ook nog artemia en rode plankton in de diepvries maar dit voer ik eigenlijk nauwlijks, zo een gedoe met portioneren want 1 zo een blokje vind ik teveel om in zijn geheel de bak in te doen.

Ik had 4 clibanarius tricolor besteld maar volgens mij had ik toch een ander soort heremietjes gekregen, ze waren iets van 2cm maar 1tje had een van mijn strombussen vermoord en ze werden daarna toch ook wel lastig met dingen omgooien en groeipuntjes van koralen afbreken met hun lompe schelpen..
Maar ik zag dat theo echt hele piepkleintjes had, die zou je op zicht nog wel kunnen proberen.. zijn goede opruimers maar als je eenmaal veel stekken in de bak heb staan dan worden ze een beetje lastig. Bij mij klommen ze ook in de top van de koralen en al zijn ze nog zo klein het word dan topzwaar en dan gaaat hij om met alle gevolgen van dien.

Groeten,

Roscoe

Ps. Vandaag komt als het goed is toch jouw levend steen binnen..???? Spannend..!!!!

Overzicht:

Vissen
1 Amblygobius Rainfordi
1 Amphiprion Occelaris
2 Pterapogon Kauderni
1 Discordipinna Griessinger
1 Stonogobiops Yasha
2 Doryrhamphus Excisus
1 Ecsenius Stigmatura

Diversen
2 Lysmata Wurdemanni
1 Stenopus Tenuirostris
2 Lybia Tesselata
1 Alpheus Randalli
9 Nassarius Sp.
4 Turboslakken
1 Strombus Sp.
1 Tridacna Maxima

Koralen
Acropora Spp. (tricolor; bruin, paarse top, groene poliep)
Acropora Spp. (wit, paarse top)
Acropora Spp. (fluorgroen) "green slimer"
Acropora Spp. (paars)
Acropora Spp. (groen, beige)
Acropora Spp. (blauw)
Acropora Spp. (beige)
Acropora Millepora (beige, lichtgroen)
Briareum Spp. (groen, paars)
Caulastrea Furcata (beige, groen)
Euphyllia Paradivisa (groen)
Favites Flexuosa (groen,bruin)
Hydnophora Grandis (groen)
Montipora plaat (lichtgroen)
Montipora plaat (donkergroen)
Montipora plaat (rood)
Montipora plaat (roze)
Montipora Danae (lichtgroen, paarse groeirand, bruine poliep)
Montipora Digata (rood)
Montipora Digata (paars)
Montipora Digata (donkergroen)
Pachyseris Gemmae (groen)
Parazoanthus Sp. (geel)
Pavona (groen)
Pavona (bruin)
Pavona (rood)
Poccilopora Damicornis (roze)
Seriatopora Hystrix (bruin)
Seriatopora Hystrix (roze)
Seriatopora Caliendrum (groen)
Stylophora Pistillata (roze)
Stylophora Pistillata (paars)
Xenia Sp. (wit)
Zoanthus Spp. (blauw,groen)
Zoanthus Spp. (oranje, groen)
Zoanthus Spp. (oranje)
Zoanthus Spp. (roze)
Onbekende leder (bruin)

Verloren Dieren
1 Amblygobius Rainfordi (Concurrentie andere rainfordi, verzwakt door glasannemoon gepakt)
1 Emblemaria Pandeonis (uit de bak gesprongen)
1 Amphiprion Occelaris (stip)

Laatst bewerkt:
hey leuk project:D

maar ff een vraagje:
wat was je van plan uit te geven aan de opstart dus exclusief vissen en koralen?
en hoeveel is het uiteindelijk geworden?
ik zit namelijk nog ff in een dubio hoeveel ik uit wil gaan geven aan mijn toekomste zoute bakje:P waarschijnlijk ook een shin mao leuke bakjes:D

Heerrie zei:
hey leuk project:D

maar ff een vraagje:
wat was je van plan uit te geven aan de opstart dus exclusief vissen en koralen?
en hoeveel is het uiteindelijk geworden?
ik zit namelijk nog ff in een dubio hoeveel ik uit wil gaan geven aan mijn toekomste zoute bakje:P waarschijnlijk ook een shin mao leuke bakjes:D
Ik ging uit van 540euro en uiteindelijk is het zo een 800 euro geworden.. dit is inclusief testjes verwarmingen extra pomp levend steen noem maar op..

Als je een shin mao zoekt, ik heb nog een gloednieuwe voor je staan..

Kijk hier maar..

is 300 euro nog steeds je prijs?
in de winkel heb ik ook voordiezelfde prijs gezien en dat wil ik er nie voor uitgeven.heb een tweedehands op het oog.
toch bedankt.
succes met je bak

Hoi,

Je hebt een mooie bezetting zeg maar.... Ik wist niet dat er bij jou ook een Lybia Tesselata (2 zelfs) inzaten....? Cool zijn die hé?
S'avonds zie ik hem het meest ronddolen, meestal via vaste routes hahaha...
En die pavona,s in verschillende kleuren....mooi!
Volgens mij is het bij jou net als bij mij goed je kh en ca in de gaten houden hé?
alles word heftig verbruikt nu.

by the way mijn Hydnophora Grandis begint al flink wat ruimte op te eisen ik durf er niets meer rondom te plaatsen want die koppen splitsen zich snel.
Rondom het substraat van dit koraal groeit de sterpoliep ook snel word met de week en groter veld. Veel groeit er hard sommige dingen naar mijn zin TE hard! Goeie leer dit alles he voor als er ooit eens een "master bak" mag komen. Weet ik gelijk wat ik wil en ook wat ik nooit meer ga doen, (bv spijkerpoliepen op mijn basis steen met speedglue lijmen). ik begon met 5 poliepen nu zijn het er zo,n 80, die moeten er binnenkort uit, dat word hakken want verwijderen is zeer giftig kwam ik later achter.
Bovendien staan ze naast een steen balipoliepen die duidelijk hinder ondervinden van deze poliepen, ze staan een stuk minder open als voorheen. Buttons een soortgenoten voor mij alleen nog maar separaat op bv een stuk steen op een open vlakte omringt door grind/zand.

Tja meningen zeg maar, ik ben benieuwd naar een nieuwe overzichtsfoto van je bak links/rechts/voor.
Heb je al zo,n rose paarse kalkroos achtergrondje?

Succes met je bak, ik hou hem in de gaten

:) gr: bob

wvdveer zei:
Leuke bak! :) Doen de sps het nog steeds goed?

Ik ben iig benieuwd naar een nieuw overzichtsfotootje. ;)
Dankje..

De sps doen het redelijk tot goed..

Heb alleen even een dipje met mijn bakje doordat ik er deze zomer wat minder aandacht aan had besteed als normaal. Hierdoor zijn de wieren wat harder gaan groeien en heb ik ook enkele plukjes pluisalg ontdekt, sommige sps hebben nergens last van, maar 2 van mijn acro's zijn daarentegen wat teruggelopen in kleur..

Maar zal binnenkort wel weer even een overzichtje plaatsen..

Groeten,

Roscoe

Back
Bovenaan