Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Rsm 250 begonnen vanaf niks

Freeknaaistreek

ZeewaterForum lid
Een vriend van me zei ik ga weer beginnen met een zeeaquarium. Ik ging 1 keer mee naar een winkel, en ja hoor ik was verslaafd. Forums lezen boeken halen en me verdiepen in wat ik wou hebben.

Uiteindelijk is het een Red Sea max 250 geworden.

Vanmiddag maar meteen aan het vullen geslagen.

96d63bd875f94186c8b69135fe329a3f.jpg


In de loop van de middag heb ik 33 kg steen kunnen ophalen bij iemand van het forum. En meteen met me maatje het aquarium gaan indelen.

d40c29d4fe13d644650d28da83f740ed.jpg


En er zaten een aantal leuke verrassingen op het steen.

0b27c777c66346d4fbe5b5421b867842.jpg

e00fa01746ff6135fb03684b0bc50de9.jpg


Net een Deltec mc 500 besteld en 4 nieuwe ventilatoren want de oude maakte me teveel geluid.

Maar daarover meer zodra het binnen is.
 
Allereerst welkom, de RSM 250 zijn mooie bakken om mee te beginnen.

Voor je opbouw, dat ziet er al goed uit. Ik zou wel proberen om aan de zijkanten zo veel mogelijk contact tussen het steen en glas te vermijden. Dit scheelt een hoop in het schoonhouden.
 
Ik heb toch besloten om
Het weer helemaal om te gooien. Aangezien ik nu al wist dat ik me zou gaan irriteren als ik de ramen niet goed schoon zou krijgen op alle plekken.

Dus ik heb de zijkanten vrijgemaakt.

bd851bb1b9ff81a6b0c6fed2fc3e157b.jpg


Doordat ik dit deed kwam ik een leuke verrassing tegen. Want toen ik een steen omdraaide die eerste richting me grot gedraaid zat, toen bleek daar een mooi button veldje te zitten.

4f1229c41f0c4e543e1994889c75e402.jpg


Wat nu nog de eye catcher van me bak is. Super blij met de nieuwe resultaten. Misschien mettertijd nog wat extra steen erbij zodat ik iets meer de hoogte in kan maar dat is Iers voor ff toekomst.
 
Ik heb toch besloten om
Het weer helemaal om te gooien. Aangezien ik nu al wist dat ik me zou gaan irriteren als ik de ramen niet goed schoon zou krijgen op alle plekken.

Dus ik heb de zijkanten vrijgemaakt.

bd851bb1b9ff81a6b0c6fed2fc3e157b.jpg


Doordat ik dit deed kwam ik een leuke verrassing tegen. Want toen ik een steen omdraaide die eerste richting me grot gedraaid zat, toen bleek daar een mooi button veldje te zitten.

4f1229c41f0c4e543e1994889c75e402.jpg


Wat nu nog de eye catcher van me bak is. Super blij met de nieuwe resultaten. Misschien mettertijd nog wat extra steen erbij zodat ik iets meer de hoogte in kan maar dat is Iers voor ff toekomst.

Nou dat is zeker een leuke verrassing.
Ziet er goed uit Freek! [emoji1303]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik heb met ventilatoren vervangen wat een verschil kwa geluid. Zo veel rustiger.

Ook heb ik een aantal metingen gedaan en dit zijn ze.

2568c2e3b908876c6a4037c43516b2af.jpg
 
Gister mijn eiwitafschuimer binnen gekregen. Ik heb hem ook al geïnstalleerd en staat nu lekker in te draaien. Ik ben benieuwd wanneer ik hem goed heb afgesteld.

34fffa9f0e428ef518abd5dcf41ac9b4.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Gister mijn eiwitafschuimer binnen gekregen. Ik heb hem ook al geïnstalleerd en staat nu lekker in te draaien. Ik ben benieuwd wanneer ik hem goed heb afgesteld.

34fffa9f0e428ef518abd5dcf41ac9b4.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

[emoji1303]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
zozo... het gaat lekker! Ik ben benieuwd naar je skimmer. Ik draai met een tunze 9004 in mijn RSM 250 en zit er hard over na te denken om ook deze deltec aan te schaffen maar ik maak me een beetje zorgen om het geluidsniveau. Mijn tunze is bijna niet hoorbaar boven de ventilatoren uit.

Waar heb jij je levend steen vandaan?
 
Die spons in de afschuimer zou ik verwijderen, deze voegt niet veel toe -> hier zal uiteindelijk alleen maar vuil in ophopen.
 
zozo... het gaat lekker! Ik ben benieuwd naar je skimmer. Ik draai met een tunze 9004 in mijn RSM 250 en zit er hard over na te denken om ook deze deltec aan te schaffen maar ik maak me een beetje zorgen om het geluidsniveau. Mijn tunze is bijna niet hoorbaar boven de ventilatoren uit.

Waar heb jij je levend steen vandaan?


Ik ben echt heel tevreden over de skimmer. Hij is echt heel stil. Heb ook al een goede schuimkraag met een lekker bruin Peutie in me bakje.

Heb jij nog de standaard ventilatoren? Dan raad ik je aan om die aan te passen. Want ik hoor mijn ventilatoren niet meer nadat ik die heb aangepast met nieuwe stillere. Echt een immens verschil.

Ik heb mijn stenen van iemand van het forum kunnen overnemen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Die spons in de afschuimer zou ik verwijderen, deze voegt niet veel toe -> hier zal uiteindelijk alleen maar vuil in ophopen.

Wat ik er van begrijp helpt de spons tegen micro bubbels en hem af en toe reinigen is nou ook niet de moeite als je het regelmatig bijhoud.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Me nieuwe afschuimer doet goed zijn werk er zit al een lekker koffieprutje in het bakje.


686ceb0774ff9836e03ed71a4dd79c29.jpg


Vandaag 4 turboslakken vandaag erin gedaan als een start van de opruim ploeg.

ca90d49bcc67c33282de632876b178c1.jpg
7ac0a14a04ec0a71a3ecb4bb368cef61.jpg


Heb ook een stekje van een Kenia boom erin gezet en ben benieuwd hoe hij er morgen bijstaat aangezien hij vanmiddag gestekt is dus nog even zal moeten settelen.

Stromingspompen zijn onderweg heb 2 Jebao sw4 besteld en ben benieuwd wat dat met me bak gaat doen. Dus dat word van de week weer even lekker spelen met het nieuwe speelgoed.

Ook gaat er zodra me spullen binnen zijn een silicaat filter in aangezien ik kiezel alg heb gekregen. Maar met een filtertje is dat straks zo weer weg.
 
Heb jij nog de standaard ventilatoren? Dan raad ik je aan om die aan te passen. Want ik hoor mijn ventilatoren niet meer nadat ik die heb aangepast met nieuwe stillere. Echt een immens verschil.

Er zitten inderdaad al stillere in van de vorige eigenaar maar t.z.t. komen er nog stillere in.
Maar waar ik benieuwd naar ben is het geluid van de skimmer. Bij mij zijn de ventilatoren momenteel de grootste geluidsveroorzakers, daarna mijn skimmer en daarna de opvoerpompen. Deze laatsten zijn echt onhoorbaar, waarschijnlijk zijn deze al eens vervangen denk ik....
 
Vorige week me zand op de bodem gedaan.

En eindelijk me eerste visje erin het is een henkie geworden die lekker los kon gaan op het wier op de achterwand.

Ook heb ik twee mooie stekjes geplaatst.

26d77eff3e00975afbc3ad2882fc1f42.jpg
1e504d950cd1e6e413084b275a9a87a2.jpg


wel jammer van het voetje dat ze hebben gebruikt om hem op te stekken.

4cbe741d6e6c6cfce6fd035d524a9c53.jpg
 
Vandaag even langs diebo geweest en thuis gekomen met 2 jonge ocellarisjes. Super leuk om te zien hoe ze samen me bak verkennen.

Meteen weer wat extra bacteriën erbij gedaan. En ook wat mysis voor ze erin gedaan. Er ging er 1 meteen als een gek in de rondte happen.

2e404dbf3399e9ae7681680c36967b09.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik heb een aantal mooie stekken kunnen halen bij een mede hobbyist in almere. En heb deze in mijn bak gedaan. Met het gevolg dat ik toch een kleine aanpassing heb gedaan aan mijn rif.

4e0cff2bed87ecba498ae20ba78ba51e.jpg


Ik heb het midden een beetje vrij gemaakt en links wat meer opgevuld. Ben heel blij met het resultaat.

74221ad64d978675acc3d529c1a9895d.jpg
zolang ik nog niet veel in mijn bak heb staan wil ik proberen deze tepel anemoon te houden mits hij niet de hele tijd alles omgooit Haha.

1d9c66167c25942bf21ca3a27ed1a014.jpg
nog een stek waar ik heel erg blij mee ben staat op een mooi stukje steen. Met drie verschillende buttons erop en ook een aantal oren.

51a9f161f9c5c42bf149579b8974523a.jpg
7152e607aa7c8bc07528badcd4d97f7b.jpg
en dit is mijn mooiste button op het moment waarvan ik de naam niet weet. Is iemand er bekend mee?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Het aquarium begint er al leuk uit te zien.
Ik zou wel met de anemoon oppassen. Als deze aan de wandel gaat kan het dier verschillende koralen om zeep helpen en daar is maar een wandeling voor nodig.
 
Het aquarium begint er al leuk uit te zien.
Ik zou wel met de anemoon oppassen. Als deze aan de wandel gaat kan het dier verschillende koralen om zeep helpen en daar is maar een wandeling voor nodig.

Thxs ben er ook echt heel blij mee


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Bovenaan