Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Forumbeheer aan de censuur??

Jammer Jan, dat je hier wel de moeite neemt om in het verweer te trekken, maar niet normaal wil reageren op de initiele vraag.
Dan kom je weer met mobilisatie. Ik heb medeleiden met je, als je in zo'n beperkt wereldbeeld vastzit. Ieder hier reageert op eigen initiatief!
Misdchien moet dat je eens aan het denken zetten. De reden wasrom altijd dezelfde reageren? Omdat wij weten hoe het/een forum werkt. We hebben ervaring op dit forum. We hebben inzichten.
En meest belangrijke: we zijn niet bang voor jou en je dreigementen. Ban maar... na 5 minuten zit je er hier weer oo... of wilde je de volledige ip-reeks van nederland bannen?
Ook goed, dan spoofen we een usa ip...
Nou kusje opje au, en graag een inhoudelijke reactie

Patrick. Ik heb diep medelijden met je, ik ken je niet maar volgens mij ben je een zielig ambtenaartje welke regelmatig af geblaft wordt door zijn meerdere.
Steeds weer van die periodes waarop jij je moet afreageren, jammer dat je daar dit forum voor kiest.
Zielig, ik heb echt medelijden met jouw.
Lijkt me he mooi om je iedere keer weer te moeten opsporen op het forum, hou ik wel van. bij jouw zal dat niet zo moeilijk zijn, ambtenaars taal valt snel door de mand
 
Och arme man, weer zinloos bits en bytes verspeeld.
Had die toch gebruikt voor een inhoudelijke reactie. Nee, liever kies je ervoor iemand te (proberen) kleineren. Teken van onmacht, niets meer in het verweer kunnen brengen, geen zinvolle reactie (laat staan discussie).

Oh en Jan, je hebt me al meer maals ontmoet. Misschien weet jij dat niet meer, je wordt immers ook al een dagje ouder. Maar ik weet precies wie jij bent.

Maar goed, blijkbaar komt er niets zinnigs uit de forumleider (-kaper....)
Had me eerlijk gezegd ook wel verbaasd.
 
Hoewel ik me eigenlijk niet in wil mengen omdat het nu wel heel kinderachtig wordt (lijken wel een stel kleine kinderen als ik de laatste draadjes lees) wil ik wel melden dat, als er een aantal mensen zijn die al zo lang actief op het forum zitten iets aangeven, dat er waarschijnlijk toch een kern van waarheid in zal zitten.
Het is inderdaad zo dat de sfeer op het forum de laatste jaren een stuk minder in geworden maar dit ligt absoluut niet alleen aan de forumbeheerders (daar begint het nu een beetje op te lijken namelijk). Beide kanten hebben schuld als je ruzie met elkaar hebt zeggen ze wel eens.......
 

Interessante woordkeus Patrick.
Misschien zou 'redder' (zonder heroische betekenis) een beter woord zijn.
Was deze 'kaping', liever redding, niet gebeurt, dan wij nu niet hier deze discussie voeren.
De vorige eigenaar (alleenheerser, dictator, voorzitter, president of wat je wilt) was namelijk plotseling verdwenen, betaalverplichtingen werden niet nagekomen en het host trok simpelweg de stekker eruit.
Ik zeg, vanuit dat inzicht, bedankt Jan.
 
(heren) het lijkt wel een pingpong wedstrijd, het forum is om iets van te leren nou hier leer je zeker niets van(omgangvormen),haal er uit wat je nodig hebt voeg wat toe,zo en nu ga ik water verversen me de hobby bezig houden vrede op aarde gelukkig kerstfeest gr martin
 
Om toch te proberen op de inhoud uit te komen:

Kan iemand bovenstaande berichten met veel (negatieve, soms positieve emotie) afleiden welke verbeterpunten zich aandringen?
Dit hoeft geen boek te worden, een simpele puntgewijze opsomming (5 of 10?) zou al heel wat waard zijn.
Wat, of en in welke vorm we er iets mee kunnen wordt dan een volgende stap.
 
Patrick. Ik heb diep medelijden met je, ik ken je niet maar volgens mij ben je een zielig ambtenaartje welke regelmatig af geblaft wordt door zijn meerdere.
Steeds weer van die periodes waarop jij je moet afreageren, jammer dat je daar dit forum voor kiest.
Zielig, ik heb echt medelijden met jouw.
Lijkt me he mooi om je iedere keer weer te moeten opsporen op het forum, hou ik wel van. bij jouw zal dat niet zo moeilijk zijn, ambtenaars taal valt snel door de mand

Tja, los van wat hieraan vooraf ging, hoe erg kun je als forumbeheerder uitglijden? Dat signalen van een afbrokkelend forum worden gemist is tot daaraan toe. Maar dat je als forumbeheerder, met de daarbij behorende voorbeeldfunctie, deze toon kiest, gaat natuurlijk alles te buiten. Wel eens bedacht dat er mogelijk een behoorlijk aantal "zielige ambtenaartjes" deel uit maakt van het ledenbestand? Onderken liever de neerwaardse spiraal waarin dit forum zich bevindt en pak de uitgestoken hand die door de forumleden wordt geboden.
Of is het tijd forum een ban te geven?
 
Om toch te proberen op de inhoud uit te komen:

Kan iemand bovenstaande berichten met veel (negatieve, soms positieve emotie) afleiden welke verbeterpunten zich aandringen?
Dit hoeft geen boek te worden, een simpele puntgewijze opsomming (5 of 10?) zou al heel wat waard zijn.
Wat, of en in welke vorm we er iets mee kunnen wordt dan een volgende stap.

Michel,
Die verbeterpunten zijn al meerdere keren aangedragen.

1 een forumbeheer wat zich actief en constructief mengt in discussies aangaande mogelijke verbeterpunten.
2 mogelijke subfora voor de diverse methoden. Niet om de ontwikkelaars hiervan te ondermijnen, maar om een neutrale discussie mogelijk te maken.
Bovendien is dit makkelijker te vinden voor de geinteresseerden. ( en makkelijker te omzeilen voor de "tegenstanders"....)

Noot die ik hierbij moet maken is dat ik ( en initieel Marjan) niet de mening hebben dat Glenn of Esran (of hoe heet hij van triton?) de discussie op enige wijze beinvloeden.
 
Patrick. Ik heb diep medelijden met je, ik ken je niet maar volgens mij ben je een zielig ambtenaartje welke regelmatig af geblaft wordt door zijn meerdere.
Steeds weer van die periodes waarop jij je moet afreageren, jammer dat je daar dit forum voor kiest.
Zielig, ik heb echt medelijden met jouw.
Lijkt me he mooi om je iedere keer weer te moeten opsporen op het forum, hou ik wel van. bij jouw zal dat niet zo moeilijk zijn, ambtenaars taal valt snel door de mand

Michel,
Die verbeterpunten zijn al meerdere keren aangedragen.

1 een forumbeheer wat zich actief en constructief mengt in discussies aangaande mogelijke verbeterpunten.
2 mogelijke subfora voor de diverse methoden. Niet om de ontwikkelaars hiervan te ondermijnen, maar om een neutrale discussie mogelijk te maken.
Bovendien is dit makkelijker te vinden voor de geinteresseerden. ( en makkelijker te omzeilen voor de "tegenstanders"....)

Noot die ik hierbij moet maken is dat ik ( en initieel Marjan) niet de mening hebben dat Glenn of Esran (of hoe heet hij van triton?) de discussie op enige wijze beinvloeden.

punt 3 : kunnen misschien dit soort reacties door Jan, beledigen en dreigen ook eens ophouden? Het is mezelf nu ook al twee keer overkomen en voegt niets toe aan de op dat moment geldende discussie. Geef aan dat je vind dat iemand te ver gaat of modereer …. dat komt fatsoenlijk over ;)
 
Als reactie op:

1.
Ik hoop dat ik met posting 46 een goede start heb gemaakt, gelet op jouw reactie vermoed ik van wel;

2.
Ik ga hiermee aan de slag. Dat houdt in dat ik een voorstel aan mijn collega's (als ik dat zo mag noemen) ga voorleggen.
Verwacht nu niet direct vanmiddag een reactie, maar ik kom er iig binnen twee weken op terug.
Kun je me die tijd gunnen? En daarmee bedoel ik ook reacties in dit topic. Andere verbetervoorstellen mogen natuurlijk gemeld worden;)

3.
Alle, maar dan ook alle postings vanaf dit moment die een aanvallend karakter op persoonsniveau hebben zal IK (dictator Mefisto dus:p) volledig verwijderen, noem het censuur wat je wilt. Inhoudelijke kritiek mag natuurlijk wel, kwestie van de juiste woorden kiezen.

4.
Structureren en opschonen Particulieren bieden aan / Particulieren zoeken.

5.
De dierendatabase 'edittable' maken met een final review door forumbeheer.

6.
Algemeen opschonen, en eventueel herstructureren van de subfora.

7.
Subtielere tekst om forumleden te wijzen op de spelregels in het Particulieren bieden aan...-subforum

8.
Meer realistische weergave aantal aanwezig forumleden en gasten.

Op naar punt 9?
 
Laatst bewerkt:
Michel,
Ik dank je voor je volwassen en professionele reactie.
Natuurlijk realiseer ik dat het niet vanmiddag gerealiseerd is (als het al wordt gerealiseerd).

Hoe blij ik ook ben met dit antwoord en stelling, er blijft een zure nasmaak achter omdat dit uit jou mond (vingers...) moet komen.
Ik had graag gezien dat Jan zich niet aan z'n verantwoordelijkheden onttrok en zijn leden zelf van dergelijk antwoord had voorzien. 5 minuten typewerk had dagen discussie kunnen voorkomen.

Desalniettemin, dank voor de reactie en overweging.
 
Punt 4,ruim het commerciele deel eens op en maak hier uw hokjes van.Lukt aardig op andere fora,waarom hier niet?Als je vissen,lagere dieren ,aquaria ,volledige systemen,steen en toevoegingen in een apart hokje stopt is er minder nood om te rap te uppen,dus minder werk voor de mod's die dan hun tijd in andere dingen kunnen steken.Meer werk voor de verkopers die verschillende dingen verkopen, maar hey,ze krijgen al gratis advertentieruimte.
Het boeit mij niet wat er 5 jaar geleden tekoop geweest is,het heeft geen zin topic's waar al meer dan 1 maand niet op gereageerd is te laten staan.Dus gewoon permanent verwijderen die hap.Het enige nut dat die "troep" nog heeft is dat die de statistieken over het aantal berichten omhoog houden.Mss. leuk voor het beheer,de leden hebben er niets aan.
 
WOW

Ben even een aantal uur aan het werk.
Hebben we een positive discussie bedankt Mefisto en Patrick-NL.

Ook een meedenk puntje van mij:

Hoe kunnen we een mogelijkheid maken om info over dieren in een soort tussen bestand van de dierendatabase te kunnen zetten.
Er zijn leden met enorme ervaring met bepaalde dieren om die te delen zou het fijn zijn als het toegevoegd kan worden aan de database.
Nu is dat vaak erg te lastig voor Leden.
En dus wordt het in het forum geplaatst (wederom in allerlei post en op div. plekken)
Heeft iemand een idee hoe dit het beste kan geef mij eens een p.b. dan kan ik met Arnold kijken of we dit goed en soepel draaiend kunnen krijgen.
 
WOW

Ben even een aantal uur aan het werk.
Hebben we een positive discussie bedankt Mefisto en Patrick-NL.

Ook een meedenk puntje van mij:

Hoe kunnen we een mogelijkheid maken om info over dieren in een soort tussen bestand van de dierendatabase te kunnen zetten.
Er zijn leden met enorme ervaring met bepaalde dieren om die te delen zou het fijn zijn als het toegevoegd kan worden aan de database.
Nu is dat vaak erg te lastig voor Leden.
En dus wordt het in het forum geplaatst (wederom in allerlei post en op div. plekken)
Heeft iemand een idee hoe dit het beste kan geef mij eens een p.b. dan kan ik met Arnold kijken of we dit goed en soepel draaiend kunnen krijgen.

Ik heb eens een paar pogingen ondernomen door een berichtje naar Jan te sturen maar heb daar nooit iets op vernomen ….. dus als dat beter en makkelijker kan lijkt me dat een reuze leuke verbetering … (de situatie nu is : als ik iets wil weten zoek ik het ergens anders)
 
Goed bezig mensen!
Na een pittige discussie komt er een goede communicatie op gang.
Mag ook gezegd worden!
 
Met opperste respect naar Patrick en mefisto ( niet de kat 😜) dat Is hoopvol voor het forum.
 
Ik zou eigenlijk mijn mond houden maar gezien de verandering in instelling zal ik het niet laten.

Punt 6: Overwegen (her)indeling/opschoning overige structuur van het forum zodat o.a. algemeen zeewater niet langer een dumpplaats is voor onderwerpen die duidelijk ergens anders thuis horen in combinatie met moderatie op die indeling naar inhoud van de OP zodat ook op de langere termijn informatie vindbaar blijft op een logische plaats.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ben is ook weer wakker geworden.......of misschien gemobiliseerd .
Aan de inhoud van de berichten is af te leiden dat het niet meer over de inhoud van het forum gaat maar om een hetze ten opzichte van de forum beheerders.
Altijd maar weer dezelfde mensen die bewust rellen willen veroorzaken....weinig kennis van zaken en loze kreten slaken. Er is nog nooit in het bestaan van het forum voor 25000 euro gefactureerd laat staan over gehouden. Ja het forum is zeker niet verlies gevend anders was ik er wel mee gestopt! Maar waarom dit steeds aan gevoerd wordt ontgaat me helemaal. Waar het overschot aan besteed wordt wordt nooit gevraagd, alle zeewaterdagen in het verleden in Nederland en België zijn ruimschoots gesponsord door de forum leiding. En de bedragen zijn zeker meer dan een paar euro.
Pfff... Eigenlijk hoef ik me niet te verdedigen het gaat niemand iets aan wat ik met dat geld doe, elke adverteerder (geen sponsor) neemt hier vrijwillig aan deel.
Dus mijn boodschap is stoppen of verwijdert worden, kies zelf maar!



verzonden via mijn iPhone via Tapatalk

wat was het 600euro voor sponsorschap en hoeveel sponsoren?
hier is al een behoorlijk bedrag vanaf gehaald wil je tot 25000 komen, maar goed daar ging het mij niet om als je goed leest.
maar ik behoor dus tot "dezelfde mensen die bewust rellen willen veroorzaken....weinig kennis van zaken en loze kreten slaken" .
praat eens met edwin die heb ik ook een stukje in prive gedaan.
dan zul je waarschijnlijk veel meer snappen.
maar goed Jan ouwe brombeer :p je blijft een schatje hoor ;)
en ja ik mag je graag plagen hahaha.
we hoeven het echt niet altijd eens te zijn.
juist dan kan er iets groeien of bloeien als er maar geluisterd wordt.
met een compliment wordt niks gedaan en kan en zal iets alleen maar achteruit gaan op den duur.
een klacht daar in tegen kan de "schuldigen" alleen maar sterker van worden en verbeteren.
dit kan alleen als de "schuldigen" zich niet aangevallen voelt en dus in bijna alle gevallen een schoon geweten heeft.

wat was het wat eerder was getypt?.....hoe de waard is..........

Jan dikke kus op het voorhoofdje en krom die lange tenen eens wat in :p

overigens zie ik net dat alles weer netjes verloopt en ik hoop dat het dan ook weer ouderwets gezellig gaat worden
 
Voor mij mag dit topic gesloten worden.

Na een heleboel ruzie, hebben we eindelijk een goed gesprek.:cool::):)

Laten we dit topic sluiten, en een nieuw topic starten. (waar??)

De naam van het nieuwe topic: Forumverbetering

Ik ga een poging doen, shoot me nicely..

Gr. Marijn
 
Bovenaan