Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Forumbeheer aan de censuur??

Mensen, ik heb geen enkele intentie om me hierin te mengen, maar zullen we gewoon stoppen met deze discussie(s)? Er gaat toch niks uitkomen danwel veranderen. Laten we vooral gaan genieten van de hobby! enaccord

Het zou erg jammer zijn als we met deze discussie zouden stoppen. Ik herken veel in de hier genoemde kritiekpunten. Ik denk dat we het forumbeheer deze kans op verbetering juist niet mogen ontnemen.

In een bericht van Jan lees: "Ik vind dat het helemaal niet zo slecht gaat met dit forum. Ik ken geen enkel ander Nederlandstalig forum waar zoveel berichten gepost worden dan hier. Ook komen er dagelijks nieuwe leden bij. Natuurlijk mensen komen en mensen gaan, dat is niet alleen hier maar gebeurt overal."

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er dan toch wat zaken worden gemist. Er komen dagelijks leden bij, ja, maar kijk een kritisch naar de leden lijst. Daar staan nu meer dan 17000 leden op. Een lachwekkend aantal als je gaat bekijken welk deel hiervan nog actief is. Zou je de leden verwijderen die het afgelopen half jaar geen enkele activiteit op het forum hebben ondernomen, dan blijven er daar niet meer dan 4000 van over.
Kijk je vervolgens naar het aantal leden wat met enige regelmaat nog eens een inhoudelijk berichtje plaatst, dan heb je er misschien nog 100 over.
Er worden veel berichten geplaatst, dat klopt ook. Kijk je naar de inhoud daarvan, dan kunt je niet anders dan vaststellen dat meer dan de helft van dat grote aantal berichten word ingevuld door het plaatsen van advertenties in het verkoopdeel en het uppen daarvan.
Betrek je daarin ook nog eens het niveau van de resterende berichten, dan schieten de tranen helemaal in je ogen. Want laten we eerlijk zijn, gemiddeld komen we spijtig genoeg toch echt niet veel verder dan het plaatsen van wat foto's, die dan 50 keer worden bekeken en worden gevolgd door 5 berichten met "Ooh's en ahh's".
Door te stellen dat "het helemaal niet zo slecht gaat met dit forum", blijkt dat de perceptie van het forumbeheer compleet anders is. Mijns inziens is er hier nog wel een kwaliteitsslag te maken. Het zou toch leuk zijn als we met z'n allen het niveau van dit forum een stapje hoger kunnen krijgen zodat het bv ook weer interessant wordt voor de oud gedienden om ook weer eens wat actiever kennis te delen.

Bovenstaande staat natuurlijk volledig los van de waardering die er voor de poging die het forumbeheer doet om de zaak draaiend te houden.
 
maar is het forum niet een functionele verzamelplek, waar je naast voor de inhoudelijke kennis ook gewoon voor je plezier gaat?

de eene beleeft plezier door te alleen lezen , een ander beleeft plezier aan kennis delen, weer een ander deelt een eigen ervaring,
of neemt alleen deel aan chitchats en weer anderen willen alleen deelnemen aan diepgaande discussies, want voor iedereen is een rol weggelegd, om de gemeenschap te maken wat het is.
Daarnaast is het kunnen kopen/verkopen van stekken en oude apparatuur ook waarvoor velen hier in de eerste instantie komen en blijven plakken, ook dat hoort bij het forum. ik ben ook zo begonnen .....

Maar er is ook een individuen bij die niks anders doen, dan op zoek gaan naar onderwerpen om te bitchen en gewoon om erbij te willen horen, of om op te vallen, zonder dat ze daarbij uberhaupt een positieve bijdrage aan dit forum willen leveren.

niks moet en alles mag toch?
Als we niet anders kunnen bestaat er toch zoiets als roeien met de riemen die we hebben
De wereld is niet perfect en als dat wel het geval zou zijn, vinden we altijd wel iets waardoor het niet perfect blijkt.

(dit is maar een voorbeeld)
Mijn jarenlange ervaring in alle aspectien van van de bedrijfsvoering (inkoop / verkoop / personeel -selectie/ontslag / marketting / administratie etc) is, dat niet iedereen de capaciteit, keninis maar vooral de overzicht heeft om mee te kunnen beslissen in de bedrijfsvoering.
sommige aspecten in de bedrijfsvoeren kunnen niet worden besproken.

Dit geld voor veel zaken in de dagelijkse maatschappij en de hierachie daarin.

als pappa vreemd is gegaan met zijn minnares en de kinderen van 5/6 jaar vragen waarom mamma boos is, gaat mama/pappa ook niet vertellen dat pappa zijn piepie op een verkeerde plek gelegd heeft....het dient geen doel en maak de kinderen alleen maar confuus. Als papa en mamma enige verstand hebben doen ze dit gevecht zelf uitvechten zonder de kinderen daarbij te betrekken.
 
Laatst bewerkt:
......De wereld is niet perfect en als dat wel het geval zou zijn, vinden we altijd wel iets waardoor het niet perfect blijkt.

(dit is maar een voorbeeld)
Mijn jarenlange ervaring in alle aspectien van van de bedrijfsvoering (inkoop / verkoop / personeel -selectie/ontslag / marketting / administratie etc) is, dat niet iedereen de capaciteit, keninis maar vooral de overzicht heeft om mee te kunnen beslissen in de bedrijfsvoering.
sommige aspecten in de bedrijfsvoeren kunnen niet worden besproken.

Dit geld voor veel zaken in de dagelijkse maatschappij en de hierachie daarin.

als pappa vreemd is gegaan met zijn minnares en de kinderen van 5/6 jaar vragen waarom mamma boos is, gaat mama/pappa ook niet vertellen dat pappa zijn piepie op een verkeerde plek gelegd heeft....het dient geen doel en maak de kinderen alleen maar confuus. Als papa en mamma enige verstand hebben doen ze dit gevecht zelf uitvechten zonder de kinderen daarbij te betrekken.

Ik weet niet precies waar je met de opmerkelijke, enigszins gezochte beeldspraak heen wil. :)
Maar als dit jouw beeld is van de gemiddelde forumgebruiker en zijn niveau, dan denk ik dat dat beeld wat vertekend is en komt dat waarschijnlijk door de groep waarmee jij het meeste contact onderhoudt. Zo heeft bijvoorbeeld niet iedere aquariaan een spreatsheetje nodig om de hoeveelheid toevoeging te bepalen. :)
Ga er maar vanuit dat een groot deel hier prima in staat is om mee te discussiëren over waar het met dit forum heen moet, en dat dit soort zaken niet per definitie voorbehouden hoeven te zijn aan een forumbeheer.
 
Of een calculator op een spreatsheetje staat of commercieel ingekleed is heeft er niets mee te maken.Als die doet wat hij doen moet is dat voor mij al lang oké.(en nee,ik ben niet aan de DSR).Voor een forum telt eigenlijk hetzelfde.Als die doet wat ie doen moet .Zelf ben ik ook meer lezer dan schrijver geworden hier.Voor mij hoeven die hokjes allemaal niet,ik probeer toch zo'n beetje vanalles te lezen.Hokjes hebben wel het voordeel dat de informatie bewaard blijft.Vriendelijke moderatie is een must,maar ik heb de indruk dat de huidige moderatie het niet meer behapt kan krijgen.Dan is het makkelijker om maar te sluiten,dreigen met en uitdelen van een ban enz. Mss. dat een uitbreiding hier een oplossing kan bieden (en nee,ik ben geen kandidaat).
Die 17000 leden neem ik ook met een serieuze korrel zout.Kan wel commercieel gebruikt worden,zoals Jan doet in zijn reactie."ik wil de grootste hebben/zijn".

Ik weet niet precies waar je met de opmerkelijke, enigszins gezochte beeldspraak heen wil. :)
Maar als dit jouw beeld is van de gemiddelde forumgebruiker en zijn niveau, dan denk ik dat dat beeld wat vertekend is en komt dat waarschijnlijk door de groep waarmee jij het meeste contact onderhoudt. Zo heeft bijvoorbeeld niet iedere aquariaan een spreatsheetje nodig om de hoeveelheid toevoeging te bepalen. :)
Ga er maar vanuit dat een groot deel hier prima in staat is om mee te discussiëren over waar het met dit forum heen moet, en dat dit soort zaken niet per definitie voorbehouden hoeven te zijn aan een forumbeheer.
 
WE WISH YOU A MERY CHRISTMASenaccordthumbs upenaccordAND A HAPPY NEW FORUM

ik zou zeggen, joh, wat houd je tegen?
er lopen zoveel hypocriete mensen rond hier, die roepen dat ze dit maar allemaal gezeik vinden
maar ondertussen maar wat graag dit alles gretig zitten te lezen
kijk maar eens naar het aantal views van dit topic...of van glenn, enz.
en nee, ik val niemand "persoonlijk" aan, dus niemand hoeft me iets te sturen...
 
Sinds ik lid ben van dit forum zijn er meer nieuwe fora bij gekomen dan dat er op dat moment bestonden. Hoe kan dat? Schijnbaar laat o.a. dit forum 'ruimte' liggen zodat dit kan gebeuren en deze hobby is echt niet zo groot in omvang en groei dat dit niet is gebeurt zonder kannibalisatie van dit forum. Daardoor moeten niet alleen leden keuzes maken maar ook sponsoren, hoe gaat dit zich in de toekomst ontwikkelen als hier alles bij het oude blijft? Blijft het bij de huidige stagnatie dan wel beperkte groei van dit forum door deze concurrentie of gaat binnenkort de krimp echt inzetten en gaat alles wat hier is opgebouwd goeddeels verloren?

Wat is er mis mee als leden deze zorg (en mogelijke oorzaken daarvan) met elkaar delen en bespreken? Natuurlijk zal niet iedereen het met elkaar over alles eens zijn, maar door iets bespreekbaar te maken worden er misschien wel ogen geopend en in spiegels gekeken. Waarom zou het beheer dit niet toe kunnen staan (in een informeel forum deel) want dit zou ook een zorg van hen moeten zijn. Wat er is op tegen dat zij daarnaast hun eigen mening geven en als beheerders wijzen op de (on)mogelijkheden die er daarnaast zijn om bepaalde zaken (technisch) op te lossen die worden aangedragen. En als de keuze van het beheer is dat zij geen onderdeel willen zijn van de discussie zelf dan is dat prima, maar geef dan wel de leden de ruimte om dit te doen en daarmee informatie te verzamelen waar je gebruik van kunt maken. Want geen enkele manager houd het vol als zijn personeel permanent in staking gaat omdat het management geen oog heeft voor het personeel of zijn klanten permanent bij de concurrent gaat shoppen omdat het management geen idee heeft wat de klant wil of wie de klant is want er komt een moment dat dit zichtbaar wordt in de cijfers die de aandeelhouders gebruiken (om de beeldspraak van Glenn door te trekken) en die zullen dan wel beslissen over de toekomst van het management (en in het ergste geval de rest van het bedrijf).

Met een 'probleem' negeren is nog nog nooit een 'probleem' opgelost. Misschien blijkt uit een open discussie wel dat er helemaal geen probleem is maar daar begin ik steeds meer over te twijfelen. Dit is overigens het laatste wat ik over dit onderwerp zal zeggen/schrijven, ik wacht verder wel af wat er gebeurt.
 
... is mijn achielles hiel en dat word ook steeds gebruikt tegen mij in elke discussie, daar kan ik overheen stappen.

wensen wij hier alleen de saltwater nerds, of willen we een afspiegeling van de hele hobby?

alles wat ik bedoeld staat er precies in, ik kan het niet anders verwoorden.
net zo goed als jullie het forum beheer ervan betichten niet te willen inzien, waar het om draai moet soms toch de text goed gelezen worden zonder zelf een vooroordeel te hebben.
het beheer is er niet op uit om hun eigen bestaan te ondermijnen...ze zijn echt niet gek
net zo min ik mijn bedrijf destijd nooit zou laten omvallen omdat ik het personeel niet hun zin zou geven.. soms is het geven en nemen binnen de mogelijkheden die je heb.
ik ben er mee eens dat er soms cru gereageerd wordt, maar als je nooit wat goed kan doen dan word je dat wel vanzelf....
juist door begrip voor elkaars mogelijkheden te hebben komen we tot een echte dialoog.
niet iedereen is even geduldig en heeft dezelfde communicatieve vaardigheden, de meeste brilliante mense zijn zelfs introvert.

tot slot:
met honing vang je meer vliegen !
tegen een dichte deur schoppen heeft totaal geen zin!


Ik weet niet precies waar je met de opmerkelijke, enigszins gezochte beeldspraak heen wil. :)
Maar als dit jouw beeld is van de gemiddelde forumgebruiker en zijn niveau, dan denk ik dat dat beeld wat vertekend is en komt dat waarschijnlijk door de groep waarmee jij het meeste contact onderhoudt. Zo heeft bijvoorbeeld niet iedere aquariaan een spreatsheetje nodig om de hoeveelheid toevoeging te bepalen. :)
Ga er maar vanuit dat een groot deel hier prima in staat is om mee te discussiëren over waar het met dit forum heen moet, en dat dit soort zaken niet per definitie voorbehouden hoeven te zijn aan een forumbeheer.
 
Laatst bewerkt:
Patrick
Om het open te houden Onderstaande meldingen zijn antwoorden uitleg van mij ! Op jou vragen!

Ten eerste:
Hoe kan je een topic vervuiling in chitchat??
Dat kan, ik kan het hier nu over sturisoma's gaan hebben maar dat slaat nergens op!



Ten tweede:
De mobilisatie van mensen, is geheel aan de kant van de beheerders, gezien je nogal agressieve pb die ik gisteren van je mocht ontvangen.
Agresieve P.b.??? Ik denk dat je een ander voor je hebt!

maar misschien heb ik het verkeerd ordeel allen zelf:

Hoi Patrick,

Ik begrijp dat je het opneemt voor Marjan,
Hoewel ze dit zelf ook heel goed kan hoor!
Het idee van Marjan is goed dat besef ik heel goed. Haalbaarheid weet ik niet dat leg ik je verderop uit.

Even terug naar je eerste puntje
Als je het over modurators hebt dan heb je het dus ook over mij !
Zeg niet dat het geen uithaal naar mij is! Als je een probleem hebt met Jan stuur dan een nette P.b.!
IK kan me niet voorstellen dat hij je geen antwoord geeft. (als je tenminste een net berichtje stuurt)
En besef je even: Als IK (nee niet jan of wie dan ook) een berichtje in particulieren bieden aan weghaal (omdat een advertentie al voor de vijfde keer op een dag naar bovenhoudt geplaatst (iets wat naar in mijn ogen niet eerlijk is voor de andere advertentie's! )) en dan stuur ik ook een p.b.tje met de uitleg!)en ik doe dit zoals je weet niet vaak! Dan krijg ik af en toe reactie's en verwensingen per P.b. die niet normaal zijn. Dus ik verwacht en weet dat er hele lelijke p.b. naar Moderators zijn en worden gestuurd. Dus Ja ik begrijp dat Jan af en toe kort en duidelijk zal reageren. Helaas dat zul jij ook wel eens doen. ( Ik heb het je ook al zien doen!)
Ik vindt het daarom ook niet gepast en niet terecht dat je ons en ook Jan aanvalt hierop aanvalt. Marjan weet de regels over sponsor delen heel goed dus ze had dit antwoord kunnen verwachten
Wel heeft ze een punt betreffende vindbaarheid van de juiste info!
Het idee van Marjan is leuk en opzicht goed en is jaren geleden ook al aangehaald en wordt vaker aangehaald. (ook door mij)
IK probeer al jaren alle info over dieren in de dierendatabase te krijgen maar zoals je weet en ziet is b.v. een onderwerp in de strekking van:" wat is dit?" of "Help Stip" meer als 500 keer te vinden op het forum in div. delen. veel nieuwe mensen zoeken niet meer maar vragen eerst op div. plekken en zoeken vervolgens het voor hen passende antwoord uit. Of dit nu het juiste antwoord is of niet.
Dit wordt dus een enorme bere klus om dit in banen te leiden en eerst maar eens op de goede plek te krijgen.
Maar ook jij kunt (eigenlijk iedereen kan ) hier aan meehelpen. door gewoon alle info te posten in de juiste delen en te zorgen dat info topics niet verzanden in discussie's maar alleen info gaan bevatten.

Oja
Of hier geld aan het forum verdient wordt intresseert mij helemaal niets, ga ik niet naar opzoek/ naar vragen ook. Ik krijg geen dubbeltje ik doe dit als hobby!
Ik begrijp ook echt niet wat dat met dit onderwerp te maken heeft!
Ik ga geen forum starten om geld te gaan verdienen, onze website van het bedrijf moet ook nodig gedaan worden maar daar ontbreekt de tijd en (het klinkt afgezaagd het geld) gewoon even voor.

Een forum moet met zijn tijd meegaan. ben ik het mee eens. Maar ook moeten de regels gewoon nageleefd worden.
Ik krijg gemiddeld 1x per week een gejatte foto van een dier aangeboden in de dierendatabase! Ik weet tegenwoordig download iedereen thuis gewoon wat ze willen kan dit op een forum? NEE moeten we niet willen.
Ik heb vorig jaar twee keer moeten uitvinden dat ik gegevens van de dierendatabase (welke zelfs mijn spel fout hadden) kon vinden in een online shop en een database van een ander "forum"!)
Kan dit! Nee vindt ik niet.


Verder over het sluiten van topics. .. het is soms een teken van onmacht, maar zeker geen onwil! Soms kun je aangeven waarom er een keuze is gemaakt of een uitleg geven wat je wil maar dan blijven er andere zaken aangehaald worden.
Neem nu ineens een bericht in dit topic dat er slechte antwoorden komen op je vragen of dat je niet serieus genomen wordt met een vraag? Wat heeft een moderator hier mee te maken?
En ja als je een stekje wil verkopen en de waarschuwing krijgt dat je even een prijs moet aangeven en dit niet doet .... dan verwijder ook ik de advertentie!
Maar dat laatste heeft denk ik hellemaal totaal niet te maken met dit onderwerp! dus....zou weg moeten of niet?

Soms is het lastig om het goed te laten lopen op het forum.
Zoveel mensen zoveel wensen!

Dan nu jou volgende punten

Ten derde:

Een gesprek met alleen mij lost niets op, maar het gaat hier om een gemeenschap. Iedereen heeft hier een mening over, dus dit gesprek moet openlijk gevoerd worden, niet achter gesloten deuren. Openheid is hier het keywoord.
Jij speelt bepaalde punten op de man in dit geval naar Jan dus moet je het met Jan zelf bespreken. En dus niet met een groep tegen Jan.
Een gesprek tussen twee mensen kan wel degelijk helpen voor een groep mensen! Het kan b.v. de sfeer ten goede komen.

Overigens als iedereen een andere (verschillende) mening heeft en dit aangeeft zal er iemand een keuze moeten maken (ik hoef dit niet!Gelukkig) of je dit nu leuk vindt of niet!

Ten vierde:
Als jij vind dat ik een voor of tegen mij eis stel, dan moet je denk ik eens bij jezelf ten rade hoe je perceptie is van zaken. Of zoals ze hier zeggen: "Zoals de waard is..."

Wil je respect van de leden? Verdien het dan.
Of gooi alles dicht, smijt met een paar bans en trek je terug in je toren.

Wat wordt het?

Jij meld eigenlijk in bovenstaande zin dat je in bovenstaande zin uit naam van een groep spreekt? (en dit spreekt iemand dan weer tegen) zo niet betekend het kies voor mij of wees tegen mij! Ik kan het niet anders bedenken!
En als ik het dan verkeerd lees dan moet je het anders verwoorden.

Toevallig ben ik nu diegene die dit typt, maar ik verwoord naar mijn idee de visie van een grote groep leden (en ook veel ex-leden).
Een forum hoeft niet democratisch geleid te worden, maar een dictatuur is ook wat overdreven. Hou er rekening mee dat de leden hier vrijwillig zitten, hier voor hun lol zitten. Als je die leden zo behandeld, heb je een beste kans dat ze weggaan.
Waar zijn de oude leden? Allemaal gestopt? Zekerweten van niet..

Ik ben hier ook voor mijn lol/hobby.


Waarom is het beheer zo fel tegen goedbedoelde kritiek?
Ik denk dat niemand tegen goed bedoelde advies is (goedbedoelde kritiek vindt ik negatief klinken). Of het ook "direct" uitgevoerd wordt is een andere zaak.

Heeft het forumbeheer zichzelf tot verhevene gekroond?
Ik voel mij niet meer of minder dan alle andere leden. Sterker nog ik weet dat er mensen zijn die veel meer van zeewater begrijpen dan dat ik doe!

Is het volk minderwaardig?
Ik mag niet van het volk of over jullie spreken van Aquariumlappie
Maar, Ik vindt sommige van de leden niet leuk en andere kan ik vrienden noemen. Dat zal iedereen denk ik hebben.

Waarom wordt alles altijd als aanval gezien, in plaats van een puntje van kritiek waar misschien wel een kern van waarheid in zit?
Kijk hoe er hier boven gereageerd wordt en dan bedoel ik even niet jou berichten maar de kreten tussendoor!

Waarom is een normale discussie met het beheer onmogelijk? Vaak door bovenstaande


Het punt waar het om gaat; een apart topic / sub-forum voor de verschillende methodes.
Daar is meermaals naar gevraagd, door verschillende leden.
Het lijkt mij een logische stap in de ontwikkeling. Zo is ook ooit het RSM toipic in het leven geroepen, om de vele informatie te bundelen.

zoals ik al aangaf in mijn P.B. Er is al vaker/eerder over gesproken.ik ga er naar kijken en ga dan vragen waarom het kan / niet kan.

Wie weet kunnen we dan ooit nog wel eens samen lachen....
Ik zou niet weten waarom niet!

De reden waarom ik deze tekst openbaar zet, en niet in een pb als antwoord op jou pb, Edwin?
OPENHEID. Dat is reden nummer 1.
Reden nummer 2 is dat ik een groot deel van jou pb maar negeer.... iets met potten en ketels?

Ik denk dat je niets heb overgeslagen hoor!

En Aquariumlappie ik was niet stil hoor! Ik was en ben gewoon aan het werk.
Als je vindt dat ik me slachtoffer voel, geen punt vindt jij dat lekker. Ga ik verder geen discussie over aan.
Je hebt me antwoord gegeven via p.b.
ik wist niet dat ik daarop moest reageren! Zo las ik het niet. Maar bij deze bedankt voor je berichtje.
Als ik me de tijd gun lees ik het nog eens opnieuw door.

(ik moet overigens wel opmerken, ik vindt dat jou korte melding op het berichtje van Patrick, het door jou gewogen woordje "jullie" toch wat dichterbij een groepje bracht).
 
Dan nu jou volgende punten





Ik mag niet van het volk of over jullie spreken van Aquariumlappie






En Aquariumlappie ik was niet stil hoor! Ik was en ben gewoon aan het werk.
Als je vindt dat ik me slachtoffer voel, geen punt vindt jij dat lekker. Ga ik verder geen discussie over aan.
Je hebt me antwoord gegeven via p.b.
ik wist niet dat ik daarop moest reageren! Zo las ik het niet. Maar bij deze bedankt voor je berichtje.
Als ik me de tijd gun lees ik het nog eens opnieuw door.

(ik moet overigens wel opmerken, ik vindt dat jou korte melding op het berichtje van Patrick, het door jou gewogen woordje "jullie" toch wat dichterbij een groepje bracht).
je hebt niets begrepen van mijn antwoord, als 1 man iets neer pent is dat geen jullie, welk deel begrijp je niet.

hoe meer je werkt des te beter af .

idd als jij je aangevallen voelt op een door jou geciteerde uitspraak van je collega, tja dan houd alles op wat mij betreft

Je mening is duidelijk.

dit komt uit een pb en als je die openbaar maakt ben je een absolute looser
 
Serieus mensen.
Is dit nu werkelijk waar jullie je energie in kwijt willen?
Noem mij maar naïef, en wellicht heb ik een bord voor mijn kop, maar ik kan me niet voorstellen dat je niet liever op een kameraadschappelijke manier collegahobbyisten ondersteunt met je eigen ervaringen maar in plaats daarvan hier zo gal gaat spugen:confused:
 
Als beheerder en moderators doen we het uiteindelijk nooit voor iedereen goed.
En ja, we hebben in onze voorwaarden staan dat we zonder opgaaf van reden kunnen (interpreteerbaar als: zullen) editten.
Noem het gerust dictatorschap, maar het is iig een instrument dat werkt binnen een forumomgeving;)
 
Vanaf deze plaats een zeer indringend verzoek aan iedereen om je in je postings te beperken tot een inhoudelijke en constructieve bijdrage.

Dank voor ieders medewerking en begrip.:beer:
 
Patrick
Om het open te houden Onderstaande meldingen zijn antwoorden uitleg van mij ! Op jou vragen!


Dat kan, ik kan het hier nu over sturisoma's gaan hebben maar dat slaat nergens op!




Agresieve P.b.??? Ik denk dat je een ander voor je hebt!

maar misschien heb ik het verkeerd ordeel allen zelf:



Dan nu jou volgende punten


Jij speelt bepaalde punten op de man in dit geval naar Jan dus moet je het met Jan zelf bespreken. En dus niet met een groep tegen Jan.
Een gesprek tussen twee mensen kan wel degelijk helpen voor een groep mensen! Het kan b.v. de sfeer ten goede komen.

Overigens als iedereen een andere (verschillende) mening heeft en dit aangeeft zal er iemand een keuze moeten maken (ik hoef dit niet!Gelukkig) of je dit nu leuk vindt of niet!





Jij meld eigenlijk in bovenstaande zin dat je in bovenstaande zin uit naam van een groep spreekt? (en dit spreekt iemand dan weer tegen) zo niet betekend het kies voor mij of wees tegen mij! Ik kan het niet anders bedenken!
En als ik het dan verkeerd lees dan moet je het anders verwoorden.



Ik ben hier ook voor mijn lol/hobby.



Ik denk dat niemand tegen goed bedoelde advies is (goedbedoelde kritiek vindt ik negatief klinken). Of het ook "direct" uitgevoerd wordt is een andere zaak.


Ik voel mij niet meer of minder dan alle andere leden. Sterker nog ik weet dat er mensen zijn die veel meer van zeewater begrijpen dan dat ik doe!


Ik mag niet van het volk of over jullie spreken van Aquariumlappie
Maar, Ik vindt sommige van de leden niet leuk en andere kan ik vrienden noemen. Dat zal iedereen denk ik hebben.


Kijk hoe er hier boven gereageerd wordt en dan bedoel ik even niet jou berichten maar de kreten tussendoor!

Waarom is een normale discussie met het beheer onmogelijk? Vaak door bovenstaande


Het punt waar het om gaat; een apart topic / sub-forum voor de verschillende methodes.
Daar is meermaals naar gevraagd, door verschillende leden.
Het lijkt mij een logische stap in de ontwikkeling. Zo is ook ooit het RSM toipic in het leven geroepen, om de vele informatie te bundelen.

zoals ik al aangaf in mijn P.B. Er is al vaker/eerder over gesproken.ik ga er naar kijken en ga dan vragen waarom het kan / niet kan.


Ik zou niet weten waarom niet!



Ik denk dat je niets heb overgeslagen hoor!

En Aquariumlappie ik was niet stil hoor! Ik was en ben gewoon aan het werk.
Als je vindt dat ik me slachtoffer voel, geen punt vindt jij dat lekker. Ga ik verder geen discussie over aan.
Je hebt me antwoord gegeven via p.b.
ik wist niet dat ik daarop moest reageren! Zo las ik het niet. Maar bij deze bedankt voor je berichtje.
Als ik me de tijd gun lees ik het nog eens opnieuw door.

(ik moet overigens wel opmerken, ik vindt dat jou korte melding op het berichtje van Patrick, het door jou gewogen woordje "jullie" toch wat dichterbij een groepje bracht).

Ik vind dit ook behoorlijk agressief overkomen, met al die uitroeptekens. Ik lees dat alsof je tegen me staat te schreeuwen.

Daarnaast, waarom trek je zo fel van leer? Gemobiliseerd door Jan?
Leden vroegen alleen om een onderbouwde reactie op een (mijns inziens) goed idee.
Deze hele heisa ontstaat doordat er niet gereageerd wordt (door de juiste personen... die strijd tussen wel of geen DSR of Triton is onzin en moet m.i. stoppen).

Serieus mensen.
Is dit nu werkelijk waar jullie je energie in kwijt willen?
Noem mij maar naïef, en wellicht heb ik een bord voor mijn kop, maar ik kan me niet voorstellen dat je niet liever op een kameraadschappelijke manier collegahobbyisten ondersteunt met je eigen ervaringen maar in plaats daarvan hier zo gal gaat spugen:confused:

Michel, nee ik wil mijn energie niet hier aan verspillen. Jullie ook niet.
Ik wil, net als een groepje anderen, aangeven dat het forum met z'n tijd mee moet gaan. Hoe dat ingevuld wordt is uiteraard aan het beheer. Er worden ideeen aangedragen. Een net antwoord van elk eender moderator, maar specifiek door Jan had duidelijkheid kunnen verschaffen. Al was het maar een antwoord als "enerzijds zien wij de voordelen van zo'n splitsing wel in, we nemen nog even de tijd om het onderling te bespreken en de voors en tegens tegen elkaar af te wegen".

Nee, de leden hebben niet altijd netjes gereageerd, ik ben ook geen heilige.
Maar het beheer wordt als de leiders van het forum gezien. Men kan toch verwachten dat deze een voorbeeldfunctie vervullen? Zoals u niet wenst behandeld te worden, behandel een ander ook niet zo.

Ik ben werkzaam in verschillende branches, waar conflicten onvermijdelijk zijn. Een ding dat ik wel geleerd hebt, is dat je de conflicten verminderd of minder erg maakt door open communicatie.

Dus nogmaals de vraag, beheer, reageer inhoudelijk op de vraag.

Al deze bits en bytes die verspilt zijn aan de discussie hierboven hadden beter benut kunnen worden voor een gefundeerd antwoord.
 
Hoi patrick

Alhoewel het in de eerste instantie vrij aanvallend overkwam, snap ik wel waar het om draai.

Door de ruis komt de boodschap niet door.

Het laatste deel van de posting vind ik een veel beter boodschap doorgeven, dan al de voorgaande posting, betreft dit onderwerp. Dat is ook de toon waarop dit besproken moet worden, anders escaleert het weer naar een niveau die wij niet moeten willen, waarbij iedereen keihard zijn turf gaat verdedigen.

Met de kerst in aantocht, lijkt het een goed moment om vrede te sluiten en straks een nieuwe jaar te beginnen met allemaal goede voornemens.

Uiteindelijk moet het beheer zelf die beslissing nemen wat zij goed achten voor het forum als geheel.


greetings, GlennF
 
Laatst bewerkt:
Dat het beheer hier is voor de lol en de hobby kan je denk ik niet meer van spreken aangezien het aantal sponsoren en het bedrag.
zelfs na het onderhoud etc zou er nog 25.000 euro over blijven.
deze bedragen zijn geen non profit bedragen.

voor de rest begrijp ik het zeer goed om wat meer in te gaan delen aangezien het forum zo groot is en zoveel geplaatst wordt er door de bomen het bos niet meer te zien is.

vaak krijgen we een antwoord als ga zelf eens zoeken op het forum.....dit wordt steeds lastiger.

ook ben ik het er mee eens dat er veels te agressief geantwoord wordt door zowel leden als bepaalde mensen van het beheer.
over het algemeen zijn de sponsoren zeer stil en netjes naar mijn mening.

ik snap ook niet waarom er niet gewoon een discussie mag ontstaan als dit maar netjes blijft.
dus waarom het op slot moest???

maar goed dit is mijn blik hierop en doe maar wat je wilt ermee.
zelf was ik al klaar hier op het forum vanaf dag 1 nadat ik meteen al uitgekaffert werd.
ik heb het nog een paar keer de kans gegeven, maar ook die keren is het gruwelijk fout gegaan.
lezen doe ik nog wel, want er zitten ook echt wel een paar toppers hier op het forum en soms ook mooie koopjes.

suc6 allemaal
 
Ben is ook weer wakker geworden.......of misschien gemobiliseerd .
Aan de inhoud van de berichten is af te leiden dat het niet meer over de inhoud van het forum gaat maar om een hetze ten opzichte van de forum beheerders.
Altijd maar weer dezelfde mensen die bewust rellen willen veroorzaken....weinig kennis van zaken en loze kreten slaken. Er is nog nooit in het bestaan van het forum voor 25000 euro gefactureerd laat staan over gehouden. Ja het forum is zeker niet verlies gevend anders was ik er wel mee gestopt! Maar waarom dit steeds aan gevoerd wordt ontgaat me helemaal. Waar het overschot aan besteed wordt wordt nooit gevraagd, alle zeewaterdagen in het verleden in Nederland en België zijn ruimschoots gesponsord door de forum leiding. En de bedragen zijn zeker meer dan een paar euro.
Pfff... Eigenlijk hoef ik me niet te verdedigen het gaat niemand iets aan wat ik met dat geld doe, elke adverteerder (geen sponsor) neemt hier vrijwillig aan deel.
Dus mijn boodschap is stoppen of verwijdert worden, kies zelf maar!



verzonden via mijn iPhone via Tapatalk
 
Leuk al die betogingen over bedrijfsvoering en dergelijke .
Vergeet niet dat een bedrijf groot wordt door de over denkingen van het kader en de positieve Inzet, inclusief hints en tips, van het personeel. Samenwerking dus.
Gooit een van de 2 zn kont in de krip of loopt een soort bedrijfsblindheid op?
Stopt het met rollen en bloed dood.
Tuurlijk. Doet je arm zeer? Verwijderen dat ding. Doet je been zeer? Weg er mee. Andere arm? Hop weg! En dan realiseer jij je ineens dat je niet meer functioneert. Dus Had je dan niet beter om je heen gekeken en geluisterd naar de oplossingen? Daar je conclusies uit getrokken en je voordeel er mee gedaan. Kan je dat? Ben je een redelijk goede leider
 
Jammer Jan, dat je hier wel de moeite neemt om in het verweer te trekken, maar niet normaal wil reageren op de initiele vraag.
Dan kom je weer met mobilisatie. Ik heb medeleiden met je, als je in zo'n beperkt wereldbeeld vastzit. Ieder hier reageert op eigen initiatief!
Misdchien moet dat je eens aan het denken zetten. De reden wasrom altijd dezelfde reageren? Omdat wij weten hoe het/een forum werkt. We hebben ervaring op dit forum. We hebben inzichten.
En meest belangrijke: we zijn niet bang voor jou en je dreigementen. Ban maar... na 5 minuten zit je er hier weer oo... of wilde je de volledige ip-reeks van nederland bannen?
Ook goed, dan spoofen we een usa ip...
Nou kusje opje au, en graag een inhoudelijke reactie
 
Bovenaan