Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Forumbeheer aan de censuur??

Patrick_NL

ZOAddict
Wat gebeurt er??
Er wordt een topic in chit chat op slot gezet, omdat er offtopic gekletst wordt? Maar daarom staat het toch in chitchat? Gooi toch open dat topic, er is geen haat, er is geen seksueel getinte inhoud (oke, een konijn, maar dan kan je ook alle topics over kweken van vissen dichtgooien...)

Mogen we zelfs in chitchat geen plezier meer maken?

En dan wel klagen dat de sfeer naar de kl*te gaat op het forum?

Wat komt er nog meer? Moeten we straks allemaal in een japans uniformpje achter de pc gaan zitten voor we mogen posten?

Ik respecteer dat sommige topics, om de boel niet te laten escaleren, op slot gegooid worden... maar daar is hier geen sprake (meer) van.

Gooi dat topic weer lekker open (ook al zal er nu niemand meer reageren, doe het dan als statement dat we op dit forum wel plezier mogen hebben)

EDIT: linkje voor het nageslacht..
 
Laatst bewerkt:
geef de mens een streep, zeker de simpele, en ze verdelen en heersen binnen notime.

jaren voor (niet bij) Defensie gewerkt lijkt hierop, beheerder spelen is absoluut een vak die niet aan een ieder kan worden gegeven.


ze snappen nog steeds niet dat het hard hollend achteruit gaat, terwijl andere fora groeien.
Wat gebeurt er??
Er wordt een topic in chit chat op slot gezet, omdat er offtopic gekletst wordt? Maar daarom staat het toch in chitchat? Gooi toch open dat topic, er is geen haat, er is geen seksueel getinte inhoud (oke, een konijn, maar dan kan je ook alle topics over kweken van vissen dichtgooien...)

Mogen we zelfs in chitchat geen plezier meer maken?

En dan wel klagen dat de sfeer naar de kl*te gaat op het forum?

Wat komt er nog meer? Moeten we straks allemaal in een japans uniformpje achter de pc gaan zitten voor we mogen posten?

Ik respecteer dat sommige topics, om de boel niet te laten escaleren, op slot gegooid worden... maar daar is hier geen sprake (meer) van.

Gooi dat topic weer lekker open (ook al zal er nu niemand meer reageren, doe het dan als statement dat we op dit forum wel plezier mogen hebben)
 
Helemaal met je eens....
Op deze manier kan je ook heel chitchat wel sluiten.

Wedden dat je de opmerkingen krijg dat ze het druk hebben? Maar wel normale topics dichtgooien.. terwijl er elders op het forum wel moderatie nodig is...

Prioritering is soms lastig...
 
Lijkt wel een beetje op de knvb hier, niks mogen maar wel met de mooie plaatjes pronken... ik ga weer verder likes geven op een ander forum..
 
Beter voornemen zou zijn om het beheer te verjongen. Dit forum staat toch vol informatie (al moet je voor de echt goede topics vaak wel een paar jaar terug...). Zonde als dat verloren gaat.

Vroegâh.. konden we hier nog lol maken.....

(oke, nu voel ik me echt oud...)
 
Beter voornemen zou zijn om het beheer te verjongen. Dit forum staat toch vol informatie (al moet je voor de echt goede topics vaak wel een paar jaar terug...). Zonde als dat verloren gaat.

Vroegâh.. konden we hier nog lol maken.....

(oke, nu voel ik me echt oud...)

Ik lees veel hier op het forum, maar post vrijwel niets. Waarom niet? Durf het eigenlijk niet. De keren dat ik wat gepost heb werd ik compleet afgebrand. Stelde blijkbaar stomme vragen, maar heb altijd geleerd dat stomme vragen niet bestaan. Ik heb ook af en toe een stekje geprobeerd te verkopen, maar dan was opeens mijn advertentie weg. Foute tekst gebruikt denk ik.
De laatste tijd lees ik alleen maar weer gebekvecht.
Echt jammer, want er is hier een schat aan informatie.
Verandering van mods zou zeker een goed plan zijn. Ze moderaten inderdaad niet maar censureren alles, maar dan nog zijn vele reacties veel te persoonlijk.
Waarom kan dit op dat andere forum wel?
Ik lees daar vrijwel nooit een onvertogen woord.
Als je iets vraagt krijg je een normaal antwoord. Alleen de echte onruststokers worden geweerd en terecht.

Waarom ik nu wel reageer? Dit zit me al een tijdje dwars, maar vreesde alweer de reacties.
Dit forum lijkt meer en meer geheerst (niet beheerst) te worden door een aantal zeer gerenomeerde aquarianen.

Dit zal wel 1 van mijn laatste reacties worden, want zal wel weer de wind van voren krijgen.
Dat andere forum bevalt me stukken beter.
Misschien niet zo groot, maar voor mij gaat het naast de kennis ook om lekker een beetje te kunnen kletsen met elkaar en dat kan daar zonder elk woord op een weegschaaltje te moeten leggen.
 
Patrick, Aquariumlappie en andere hier in deze discussie,

Ja, ook ik zie dingen hier op het forum gebeuren.
Laat ik er eerst bij zeggen dat ik niet degene ben geweest die het andere topic heb gesloten (heb het ook niet verder gevolgd dan de eerste 2,3 of 4 posts)

Die discussie ging over een post/item in een sponsordeel, jullie moeten begrijpen dat de afspraak hierover is dat de Sponsor dit zelf beheerd! (dit heeft Jan Harbers volgens mij ook gemeld!)
Wie zijn wij dan om dit item hier weg te halen (wij bepalen toch ook niet of een aanbieding van een apparaat wel of niet de juiste prijs is!)

Misschien kun je dat dan ook respecteren?!

Als er dan toch over door moet worden ge..... dan begrijp ik dat iemand op een gegeven moment besluit de discussie te sluiten, het schept geen leuke sfeer. (ik denk dat als je er zo even over nadenkt dat je dat ook best begrijpt!)

Overigens

Ik begrijp dat de uitleg voor de Zeewater aquariaan door dit soort (sub)onderwerpen op div. plekken niet echt handig is!
Misschien zou er een verwijzing kunnen komen vanaf de plek in het forum deel naar de normale uitleg en andersom.
Iets dergelijks hebben we ook al gehad betreffende werking van diverse apparatuur!

En iets wat mij veel tijd en werk kost zijn b.v. de beschrijvingen en info van dieren.
Eigenlijk moeten die alleen maar in de dierendatabase staan (naar mijn mening)
Maar ook in diverse items op div. lokatie's hier op het forum staat over de verschillende dieren veel en nuttige info die niet in de Dieren Database staat of zelfs verkeerd in de database staat!
Ja en daar ben ik dus mee bezig! en dus kijk ik niet zo vaak naar boven staande discussie's !


Ik vindt het ook een beetje ongepast dat jullie aangeven dat door jonger beheer alles goed zou komen!
Ik denk dat als je ziet wat ik de afgelopen jaren aan tijd en gratis stekjes enz. aan jongeren hier op het forum heb geïnvesteerd en gegeven (ja Aquariumlappie ik heb jou ook dingen en tijd zien "geven")
Ik weet dat er maar een paar zich werkelijk zijn gaan verdiepen in de hobby. De rest was na een paar maanden / een half jaar misschien een jaar weer weg en gestopt met de hobby. Dus als je daar het forum van moet laten afhangen...
Ik vrees het ergste.

Misschien kunnen we de discussie hier tot een mooi einde maken.

Als je ergens mee zit stuur mij dan een P.b.
(Ik werk gemiddeld zo'n 90 uur in de week (ja ik heb een eigen bedrijf en hoef geen medelijden) probeer ook nog een paar uur te slapen)
Maar zal proberen dan zo snel mogelijk te antwoorden en kijken of ik in samenwerking met de hopelijk juiste persoon een oplossing hebben voor jou puntje kan vinden.

En nee beloof niet dat ik alles kan oplossen en ook ik heb niet alle wijsheid in pacht.

En dan nu om even lekker off topic te gaan!
Zie je iets in de Dierendatabase wat niet klopt! (Ja ik heb het al meerdere keren gevraagd!) Help mij dan ook en meld het me dan s.v.p.(ook via een P.b.)

Veel plezier weer met onze mooie hobby
 
tussen melden en arrogant mededelen zit een groort verschil, deze houding zal in de gehele grote mensen wereld niet hoog scoren. respect op deze houding krijgt zelf een hond niet, dat jij veel tijd en energie in dit forum steekt siert je, ook de uitleg hier.

wat mij nog steeds verbaast is dat de houding van je collega,s de mensen/leden afschrikt en de keuze doet maken om hier weg te gaan, jammerlijk.
dit valt weer onder onverschillig.

ik begin het ook steeds irritanter te vinden.

de vraag van Marjan heeft zeer goede bedoelingen.



de naam ,,JULLIE,, is jodenvolk zoals een Amsterdammer zegt

Patrick, Aquariumlappie en andere hier in deze discussie,

Ja, ook ik zie dingen hier op het forum gebeuren.
Laat ik er eerst bij zeggen dat ik niet degene ben geweest die het andere topic heb gesloten (heb het ook niet verder gevolgd dan de eerste 2,3 of 4 posts)

Die discussie ging over een post/item in een sponsordeel, jullie moeten begrijpen dat de afspraak hierover is dat de Sponsor dit zelf beheerd! (dit heeft Jan Harbers volgens mij ook gemeld!)
Wie zijn wij dan om dit item hier weg te halen (wij bepalen toch ook niet of een aanbieding van een apparaat wel of niet de juiste prijs is!)

Misschien kun je dat dan ook respecteren?!

Als er dan toch over door moet worden ge..... dan begrijp ik dat iemand op een gegeven moment besluit de discussie te sluiten, het schept geen leuke sfeer. (ik denk dat als je er zo even over nadenkt dat je dat ook best begrijpt!)

Overigens

Ik begrijp dat de uitleg voor de Zeewater aquariaan door dit soort (sub)onderwerpen op div. plekken niet echt handig is!
Misschien zou er een verwijzing kunnen komen vanaf de plek in het forum deel naar de normale uitleg en andersom.
Iets dergelijks hebben we ook al gehad betreffende werking van diverse apparatuur!

En iets wat mij veel tijd en werk kost zijn b.v. de beschrijvingen en info van dieren.
Eigenlijk moeten die alleen maar in de dierendatabase staan (naar mijn mening)
Maar ook in diverse items op div. lokatie's hier op het forum staat over de verschillende dieren veel en nuttige info die niet in de Dieren Database staat of zelfs verkeerd in de database staat!
Ja en daar ben ik dus mee bezig! en dus kijk ik niet zo vaak naar boven staande discussie's !


Ik vindt het ook een beetje ongepast dat jullie aangeven dat door jonger beheer alles goed zou komen!
Ik denk dat als je ziet wat ik de afgelopen jaren aan tijd en gratis stekjes enz. aan jongeren hier op het forum heb geïnvesteerd en gegeven (ja Aquariumlappie ik heb jou ook dingen en tijd zien "geven")
Ik weet dat er maar een paar zich werkelijk zijn gaan verdiepen in de hobby. De rest was na een paar maanden / een half jaar misschien een jaar weer weg en gestopt met de hobby. Dus als je daar het forum van moet laten afhangen...
Ik vrees het ergste.

Misschien kunnen we de discussie hier tot een mooi einde maken.

Als je ergens mee zit stuur mij dan een P.b.
(Ik werk gemiddeld zo'n 90 uur in de week (ja ik heb een eigen bedrijf en hoef geen medelijden) probeer ook nog een paar uur te slapen)
Maar zal proberen dan zo snel mogelijk te antwoorden en kijken of ik in samenwerking met de hopelijk juiste persoon een oplossing hebben voor jou puntje kan vinden.

En nee beloof niet dat ik alles kan oplossen en ook ik heb niet alle wijsheid in pacht.

En dan nu om even lekker off topic te gaan!
Zie je iets in de Dierendatabase wat niet klopt! (Ja ik heb het al meerdere keren gevraagd!) Help mij dan ook en meld het me dan s.v.p.(ook via een P.b.)

Veel plezier weer met onze mooie hobby
 
Edwin,
Ik weet wat een tijd je in het forum steekt en het was ook geen uithaal naar jou.
Om de poppetjes maar een naam te geven, Jan reageert hier (en op meerdere plekken) onbeschoft. Dit schaad de naam van zwf.info. wat toch een leuke inkomsten genereert. (En kom niet aanzetten met kosten in de hosting e.d.... dat is een schijntje. Zo niet dan laat ik je graag eens kennismaken met een vriend van me, die kan je veel verder helpen. )

Zoals Edwin nu al aangeeft, was ook het idee van Marjan en iemand een paar weken voor haar.
Natuurlijk niet het topic bij de sponsor weghalen, maar er worden meer topics over dsr etc gestart. Die kunnen mooi in een verzamel sub forum.
Meer werk voor de mods? Misschien wel, andere kant ben je wel oftopic gebazel kwijt.
En een forum als dit moet met zn tijd meegaan.

Verder over het sluiten van topics. .. het is een teken van onmacht en onwil. Met de juiste woorden kom je veel verder en blijft het nog gezellig ook....
 
Deze reactie hier van mij is de eerste en tevens ook de laatste. Het valt mij al geruime tijd op dat er een paar leden zijn die altijd wat te zeiken hebben. Krijgen ze hun zin niet dan worden er vrienden gemobiliseerd die het vuurtje weer aan wakkeren. Jullie verwachten toch niet dat ik overal mee eens ben?

Ik vind dat het helemaal niet zo slecht gaat met dit forum. Ik ken geen enkel ander Nederlandstalig forum waar zoveel berichten gepost worden dan hier. Ook komen er dagelijks nieuwe leden bij.
Natuurlijk mensen komen en mensen gaan, dat is niet alleen hier maar gebeurt overal.
Waarom inkomsten/uitgaven hier genoemd worden ontgaat me.....
Ik doe dit al vanaf het begin van dit forum en ik constateer dat dit een telkens terug kerend iets is.
Mocht ik ooit onbeschoft gereageerd hebben, mijn excuses daarvoor.

Dit was mijn reactie en als jullie je hier niet in kunnen vinden....... Richt zelf een forum op dan kom je er wel achter dat je niet iedereen van dienst kunt zijn.




verzonden via mijn iPhone via Tapatalk
 
Natuurlijk kan je niet iedereen ten dienst zijn, maar nu ben je niemand ten dienst.
En altijd dezelfde die wat te zeiken hebben, zoals jij het ziet, zijn wel de leden die er al jaren zitten en het forum een warm hart toe dragen. Anders komen ze toch niet elke dag terug? Komen ze toch niet met ideeën?
Nu word een idee blindelings afgeschoten.
Als je een andere mening erover hebt, kom dan uit je ivoren toren en bespreek het alsof de leden ook gewoon mensen zijn. Als je uitlegt waarom zaken zo geregeld zijn of waarom ergens niet voor gekozen wordt, kweek je misschien wel respect.
Dat kan je niet met zulks uit de lucht gesproken reacties verdienen.

En wie weet, heeft een lid wel een goed idee met goede beargumentering waar je zelf nog niet aan gedacht hebt.

En de opmerking over vriendjes mobiliseren. .. wat denk je wat we zijn? Hersenloze robots? Er wordt niemand gemobiliseerd, toevallig delen we dezelfde mening.

Als je nu een vent bent kom je van je fluwelen troon en ga je het gesprek aan. We zijn allemaal volwassenen, dat zou toch moeten kunnen?

Wil je respect van de leden? Verdien het dan.
Of gooi alles dicht, smijt met een paar bans en trek je terug in je toren.

Wat wordt het?
 
zeer duidelijk verhaal.
Natuurlijk kan je niet iedereen ten dienst zijn, maar nu ben je niemand ten dienst.
En altijd dezelfde die wat te zeiken hebben, zoals jij het ziet, zijn wel de leden die er al jaren zitten en het forum een warm hart toe dragen. Anders komen ze toch niet elke dag terug? Komen ze toch niet met ideeën?
Nu word een idee blindelings afgeschoten.
Als je een andere mening erover hebt, kom dan uit je ivoren toren en bespreek het alsof de leden ook gewoon mensen zijn. Als je uitlegt waarom zaken zo geregeld zijn of waarom ergens niet voor gekozen wordt, kweek je misschien wel respect.
Dat kan je niet met zulks uit de lucht gesproken reacties verdienen.

En wie weet, heeft een lid wel een goed idee met goede beargumentering waar je zelf nog niet aan gedacht hebt.

En de opmerking over vriendjes mobiliseren. .. wat denk je wat we zijn? Hersenloze robots? Er wordt niemand gemobiliseerd, toevallig delen we dezelfde mening.

Als je nu een vent bent kom je van je fluwelen troon en ga je het gesprek aan. We zijn allemaal volwassenen, dat zou toch moeten kunnen?

Wil je respect van de leden? Verdien het dan.
Of gooi alles dicht, smijt met een paar bans en trek je terug in je toren.

Wat wordt het?
 
nou nou Patrick,

kom op, ik denk dat je nu je eigen topic aan het vervuilen bent.
Je geeft aan met woorden kom je verder en vervolgens geef je iemand eigenlijk twee keuzes! Je bent voor of tegen mij!
Ik denk dat als jij met jan wil sparren dat je maar eens een nette discussie met Jan moet voeren en dat dit gewoon in een 1 op 1 gesprek moet.

Jan hoeft het namelijk helemaal niet volledig met jou eens te zijn!
Dat ben ik namelijk ook niet altijd met iedereen. Moet ik iedereen dan uitleg geven of alleen die persoon?
Dat vraag je nu wel namelijk!


Ik denk dat we allemaal weten dat er veel goede en slechte ideeën onder de leden zijn, dat gaf ik ook al aan.
Of het allemaal direct uitvoerbaar is of wenselijk is een tweede!
Soms moet je het even tijd geven! Een goede oplossing vinden kost vaak ook even tijd!

En Aquariumlappie Duidelijk? ik vindt van niet.
kort door de bocht ja dat wel.


Dus nogmaals



Als je ergens mee zit stuur mij dan een P.b.

Maar zal proberen dan zo snel mogelijk te antwoorden en kijken of ik in samenwerking met de hopelijk juiste persoon een oplossing hebben voor jou puntje kan vinden.

En nee beloof niet dat ik alles kan oplossen en ook ik heb niet alle wijsheid in pacht.
 
WE WISH YOU A MERY CHRISTMASenaccordthumbs upenaccordAND A HAPPY NEW FORUM
 
nou nou Patrick,

kom op, ik denk dat je nu je eigen topic aan het vervuilen bent.
Je geeft aan met woorden kom je verder en vervolgens geef je iemand eigenlijk twee keuzes! Je bent voor of tegen mij!
Ik denk dat als jij met jan wil sparren dat je maar eens een nette discussie met Jan moet voeren en dat dit gewoon in een 1 op 1 gesprek moet.

Jan hoeft het namelijk helemaal niet volledig met jou eens te zijn!
Dat ben ik namelijk ook niet altijd met iedereen. Moet ik iedereen dan uitleg geven of alleen die persoon?
Dat vraag je nu wel namelijk!


Ik denk dat we allemaal weten dat er veel goede en slechte ideeën onder de leden zijn, dat gaf ik ook al aan.
Of het allemaal direct uitvoerbaar is of wenselijk is een tweede!
Soms moet je het even tijd geven! Een goede oplossing vinden kost vaak ook even tijd!

En Aquariumlappie Duidelijk? ik vindt van niet.
kort door de bocht ja dat wel.


Dus nogmaals



Als je ergens mee zit stuur mij dan een P.b.

Maar zal proberen dan zo snel mogelijk te antwoorden en kijken of ik in samenwerking met de hopelijk juiste persoon een oplossing hebben voor jou puntje kan vinden.

En nee beloof niet dat ik alles kan oplossen en ook ik heb niet alle wijsheid in pacht.

Ten eerste:
Hoe kan je een topic vervuiling in chitchat??
Ten tweede:
De mobilisatie van mensen, is geheel aan de kant van de beheerders, gezien je nogal agressieve pb die ik gisteren van je mocht ontvangen.
Ten derde:
Een gesprek met alleen mij lost niets op, maar het gaat hier om een gemeenschap. Iedereen heeft hier een mening over, dus dit gesprek moet openlijk gevoerd worden, niet achter gesloten deuren. Openheid is hier het keywoord.
Ten vierde:
Als jij vind dat ik een voor of tegen mij eis stel, dan moet je denk ik eens bij jezelf ten rade hoe je perceptie is van zaken. Of zoals ze hier zeggen: "Zoals de waard is..."

Toevallig ben ik nu diegene die dit typt, maar ik verwoord naar mijn idee de visie van een grote groep leden (en ook veel ex-leden).
Een forum hoeft niet democratisch geleid te worden, maar een dictatuur is ook wat overdreven. Hou er rekening mee dat de leden hier vrijwillig zitten, hier voor hun lol zitten. Als je die leden zo behandeld, heb je een beste kans dat ze weggaan.
Waar zijn de oude leden? Allemaal gestopt? Zekerweten van niet... Nu hou je alleen de leden over die net beginnen, wat de waarde en kennisnivuea van het forum omlaag trekken. Dat kost je sponsors.

Waarom is het beheer zo fel tegen goedbedoelde kritiek?
Heeft het forumbeheer zichzelf tot verhevene gekroond?
Is het volk minderwaardig?
Waarom wordt alles altijd als aanval gezien, in plaats van een puntje van kritiek waar misschien wel een kern van waarheid in zit?
Waarom is een normale discussie met het beheer onmogelijk?

Kom niet aanzetten, Edwin, dat de reden hiertoe is omdat jullie al genoeg haat-pb's krijgen.
Ik vind het niet goed te praten waarom iemand een beheerder (of wie dan ook) een dreig-pb moet sturen. Maar aan de andere kant denk ik dat dat door het beheer wel een beetje in de hand gewerkt wordt.
Met de arrogante houding van het beheer kan je bij mensen tegen het verkeerde been schoppen. Sommigen zullen dan niets anders zien dan een dreig-pb. Niet goed, maar een logisch gevolg.

Het punt waar het om gaat; een apart topic / sub-forum voor de verschillende methodes.
Daar is meermaals naar gevraagd, door verschillende leden.
Het lijkt mij een logische stap in de ontwikkeling. Zo is ook ooit het RSM toipic in het leven geroepen, om de vele informatie te bundelen.
Extra reclame voor de methodes? Misschien wel... maar is dat erg? Als dat een probleem is, zouden we ook niet over tunze mogen spreken, of zeovit, etc..

Het zou het beheer sieren om eens on-topic te reageren. Inhoudelijk, doordacht... alsof ze ook echt de vraag gelezen en begrepen hebben.
Niet op de acties van sommige voor- en tegenstanders van de methodes. Als het beheer zo goed pretendeert te zijn, zouden ze die (off-topic) reacties verwijderd hebben.
Maar een slotje erop en niet meer omkijken is natuurlijk wel sneller...

Ik snap dat mijn tekst door sommigen hard overkomt, zeker als die persoon de schoen past. Ik zal ook echt niet doen alsof ik een onschuldig lief jochie ben.
Maar ik spreek wel uit, wat velen niet meer durven zeggen. Ga een gesprek aan met de leden, niet alleen over de methodes, maar misschien breder trekken. Interactie met jullie eigen forum.
Wellicht worden beide partijen er wijzer van. Openheid geeft begrip, met begrip is er minder onnodige discussie. Wie weet kunnen we dan ooit nog wel eens samen lachen....

De reden waarom ik deze tekst openbaar zet, en niet in een pb als antwoord op jou pb, Edwin?
OPENHEID. Dat is reden nummer 1.
Reden nummer 2 is dat ik een groot deel van jou pb maar negeer.... iets met potten en ketels?
 
Weer super to the point Patrick
OOK ik een pb mogen krijgen waarin blijkt dat hij het/mijn bericht totaal niet gelezen had noch begrepen, zat in de slachtoffer rol,geantwoord dat wel, vervolgens stilllllllllllll, nee tact mist hier ook weer.
 
Mensen, ik heb geen enkele intentie om me hierin te mengen, maar zullen we gewoon stoppen met deze discussie(s)? Er gaat toch niks uitkomen danwel veranderen. Laten we vooral gaan genieten van de hobby! enaccord
 
Bovenaan