Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

zoutgehalte te hoog

jelle2000

ZeewaterForum gebruiker
mijn zoutgehalte is te hoog hoe kan ik dat lager maken??
help me alsjeblief gr jelle swinkels oftewel jelle2000

Water wisselen voor osmose water

Hoe hoog is het zoutgehalte?

Misschien een beetje voor de handliggend:

Verwijder eens wat zoutwater en doe er (osmose)water voor in de plaats?
Wat vind jij overigens te te hoog?

Ps osmose water is geen kraanwater

1024 is goed

Ik draai op 1025

Als je het water wat minder zout toevoegt, bijv naar 1022-1024 heb je dan last van minder ziektes??

Gr Ryba

0.024 of is dat niet te hoog want op het doosje stond dat dat te hoog was

1.024 of 24 ppm??? Groot verschil... Zou niet slecht zijn dat je toch al zelf zoutgehalte kan aflezen en interpreteren, dat is toch wel de basis... Hoe meet je?

Bijgevoegd een overzichtje (op dit forum gevonden) van het zoutgehalte t.o.v. het soortelijk gewicht (SG) van het zeewater.
Het SG is dus afhankelijk van de water-temperatuur. Mijn water is 26 graden, ik hou dan 1,026 ppm aan, dus 35 promile.

Bijlagen

Ik heb eens water van de rode zee gemeten en toen kwam ik op 42% wat dus een stuk hoger is dan onze 35% en toch zwemmen hier ook de vissen die wij houden. Waarom houden wij eigenlijk 35% aan dat vroeg ik me toen eigenlijk af.weet hier iemand een antwoord op? Mvg klaas jelle

Sent from my iPhone using Forum Runner

Omdat de koralen in onze bakken voor meer als 80% uit ander gebieden komen waar het zoutgehalte tussen 34 en 37 % is.
Rode zee koralen kom je niet zo vaak tegen.
Vissen passen zich gemakkelijker aan, aan het zoutgehalte, je kunt ook guppy's of blackmoly's en nog andere zoet water vissen aan zeewater wennen.
Koralen zijn daar gevoeliger aan, maar is ook mogelijk.
Het kost ook meer aan zout en geld om je bak naar een 40 ppm te brengen.
Groetjes Erik

Ik heb eens water van de rode zee gemeten en toen kwam ik op 42% wat dus een stuk hoger is dan onze 35% en toch zwemmen hier ook de vissen die wij houden. Waarom houden wij eigenlijk 35% aan dat vroeg ik me toen eigenlijk af.weet hier iemand een antwoord op? Mvg klaas jelle

Sent from my iPhone using Forum Runner

Back
Bovenaan