U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Goeie methode. DankjewelLaat ik die nu ook hebben verwijderd. Met meerdere waterverversingen gedaan. Slang bovenop de poliepen en een beetje schrapen. Had 3 waterwissels nodig, van 20 liter per wissel. Kleine restjes die bleven zitten onder lijm / reefcement afgedekt.
Vandaar ook de naam ..Ja ik heb ze meegehad als gift van een mede aquariaan. Zonder ervaring aangenomen jaren terug. Het was ook heel lang prima maar ze gaan de laatste tijd wel heel erg hard.
Stoomcleaner? Hoe deed je dat dan? Dat is toch hartstikke gevaarlijkIk heb in het verleden zoa’s in het verleden verwijderd met een kleine stoomcleaner…..
Goeie tip. Ga ik meenemen.80% azijn van de Toko wil ook wel eens helpen.
Moeten ze alleen niet te dicht bij andere koralen staan want als de azijn deze raken dan gaan ze er ook aan.
Kijk uit als je een wondje op je hand/arm hebt en voor je ogen.Stoomcleaner? Hoe deed je dat dan? Dat is toch hartstikke gevaarlijk
Goeie tip. Ga ik meenemen.
Heb besloten het volgende te doen: met de infuusnaald en kokend water een paar koppen behandelen, kijken of dit echt werkt.
Zo niet, azijn, en spuiten maar. Kijken of dat werkt.
Als dat ook niet, schrapen en hevelen.
Ik heb echter een ontzettende hekel aan waterwissels. Die doe ik al een anderhalf jaar niet meer. Dus ik ga een klein extern filter kopen. Vullen met watten en bergen kool, en daarmee schrapen en filteren.
Veiligheids bril op , ventilator op de bovenkant van je aquarium richten en de ruimte ventileren.Goeie tip. Ga ik meenemen.
Heb besloten het volgende te doen: met de infuusnaald en kokend water een paar koppen behandelen, kijken of dit echt werkt.
Zo niet, azijn, en spuiten maar. Kijken of dat werkt.
Als dat ook niet, schrapen en hevelen.
Ik heb echter een ontzettende hekel aan waterwissels. Die doe ik al een anderhalf jaar niet meer. Dus ik ga een klein extern filter kopen. Vullen met watten en bergen kool, en daarmee schrapen en filteren.
En hoe injecteer je dat dan? In de mond? Of met een naald de voet in of zo?Hier pak ik de beruchte spijkerpoliepen zo af en toe aan door ze te injecteren met een natronloog oplossing.
Na 1 a 2 dagen is de poliep geheel verdwenen.
In tegenstelling tot het handmatig verwijderen middels deze methode verder geen last van vrijkomende gif ervaren.
En ja, wel oppassen als je met loog gaat werken. Is gevaarlijk spul.
Maar Erbr... vast nog wel een post hierover plaatsen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.