Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

zes streep lipvis..

ton donders

ZeewaterForum gebruiker
Goedemorgen forumleden..

Ik ben van plan om een zes streep lipvis aan m,n visbestand toe te voegen,in de database lees ik niet of m,n kokerwormen dan veilig zijn..lipvissen eten toch ook borstelwormen!

Kan iemand mij hier iets over vertellen?

Groeten Ton.:cool:

Puur mijn ervaringen (iemand anders kan een andere ervaring hebben): ik heb diverse zesstreep lipvissen gehad en geen van hen heeft ooit aan de diverse kokerwormen, die ik ook altijd heb gehad, gezeten.
Ook zijn het voor mij altijd deze lipvissen geweest die mijn aquariuminhoud van planaria en ongewenste slakjes hebben afgeholpen.

elfde ervaring; Kokerwormen geen interesse en helpt zeker mee om ongewenst spul als planaria on der controle te houden.

Wel zo klein mogelijk kopen, als ze al langer in het wild hebben gezwommen kunnen ook agressieve kantjes hebben.

Niet samen te houden met andere paarse kleine vissen!

Gr Jan

ik heb er ook één gehad.
bleef van de kokerwormpjes af......maar liet andere lipvissen
niet met rust.
was echt een tiran.
was heel de dag aan het jagen.

dus denk er eerst goed over na.

Over het algemeen kan de zesstreep lipvis denk ik inderdaad als een dominant, soms ook zelfs agressief, visje worden omschreven.

Ik heb deze in een harempje gehad (1 m / 3 v) en dat gaf geen problemen naar elkaar en ook niet naar andere vissen toe. Ook heb ik er 1 of 2 solitair gehouden, ook geen probleem. Maar de laatste die ik had was vreselijk dominant en daarvan was ik blij dat hij mijn bak op zekere dag verliet.

Zo klein mogelijk kopen zoals Jan aangaf is absoluut iets om mee te nemen als je toch een zesstreep wilt gaan aanschaffen inderdaad.

Bij welke vissen zou de zesstreep eventueel komen Ton?

Welke dokter en hoe groot is je bak? Een dokter hoort niet in een kleine bak ook niet als je hem heel klein koopt. Het is maar een weet :)

Jan

Back
Bovenaan