Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

zes meter's Angel's reef

Status
Niet open voor verdere reacties.
Stukje nieuw speelgoed bijgeplaats.

Een tegenstroom deep-sand-bed, van 140x90x80 met voorlopig een kleine 130 kilo
grof/middel/fijn zand en een doorstroming van 12m3.
De stroming komt van onder door een geperforeerde pvc plaat en moet dan door een laag van 15cm zand, dit wordt in de loop van de weken opgevoerd naar +- 20/ 25 cm.
Hieraan zit een refugium van 140x90x80 die nog vol gezet moet worden met wieren en algen.
Dit alles is geschakeld op het grote aquarium....
Hmmm, ben ook aan het nadenken over een DSB.
Als het water van onder naar boven stroomt heb je dan nog wel anerobe zones in de zandlaag?:confused::confused::confused:

de nieuwe aanwinst.

ik zelf vindt het net een zoetwatervisje, maar dit is toch wel het enige visje wat als school bij elkaar blijft in het aquarium.

Dus dit is eigenlijk het enige visje wat school ik moet voor de 5 meter bak ook een school hebben over een tijdje.Moeilijk.!!!!

Hee Pieter,

Ik hoorde je net nog naar AC bellen.
Volgende keer toch gewoon elkaar eens daar ontmoeten.
Zaten weer mooie stukjes bij en heb dan ook even gekeken naar het openen van de dozen.
En direct maar een speciaaltje uitgevist.

Hoe is het qua gezondheid weer aardig op de been?
Als ik nog eens bij John ben spring ik weer binnen voor een praatje en de bak te zien ontwikkelen.

Leuke kennismaking

Beste Pieter,

Verrast door Tanne bij Aquacompleet, vond ik het leuk om afgelopen vrijdag kennis met je te mogen maken. :o

Je gastvrijheid en de indrukwekkende techniek bezorgde mij een leuke middag. :o Ik ga je dagboek volgen en wellicht kom ik de volgende keer langs met mijn vriendin en dochtertje.

Met een vriendelijke groet,

Vincent van Vliet

Mogen we ons binnenkort nog eens verwachten aan een update van deze topbak?
Hoe doet de grote school parvulussen het? Is er veel uitval geweest? Zou het grote aantal de succesformule zijn om deze visjes succesvol te houden?
Wat is het huidige vissenbestand?

MVG

Eddy

Hoi

Er wordt nog hard gewerkt aan het aquarium en technische ruimte.
Alles om het beter en stabieler te krijgen.
Even weinig tijd voor de nodige update's of foto's.
Even 10.000 lt updaten, gaat toch meer tijd in zitten dan we dachten....
Maar het eind is in zicht....nog even geduld....

mvg OHC

Hoi

Er wordt nog hard gewerkt aan het aquarium en technische ruimte.
Alles om het beter en stabieler te krijgen.
Even weinig tijd voor de nodige update's of foto's.
Even 10.000 lt updaten, gaat toch meer tijd in zitten dan we dachten....
Maar het eind is in zicht....nog even geduld....

mvg OHC
Dan toch maar even wat updaten.......Het is al weer enige tijd geledenop het muilfoto's volgen later in de week......

Met de Parvalussen is het niet helemaal goed gegaan,doordat sommige lipvissen zich als haaien zijn gaan gedragen is de school in de loop van maanden geslonken tot pakweg 50 stuks.Jammer maar het is niet anders.Deze blijven wel compact bij elkaar.

Wat het visbestand betreft even globaal.

De Anthiassen zijn weer terug in het rif,drie soorten zo'n 80 stuks,waarvan de hoofdmacht bestaat uit bartlettorum's.

Er zwemmen ongeveer 30 lipvissen rond waaronder 3 koppels jordani's,hiervan komen er nog 2 koppels bij.

8 Dokters en een papagaai met als enige uitbreiding binnenkort met achillessen.

Veel klein grut zoals pitvisjes,naalden en kleine baarsjes.

De bak zelf wordt steeds stabieler(draait nu ongeveer 9 maanden)mede door het grote DSB-wieren filter, inhoud 450 kg zand, waar zelfs jonge dendrootjes in zitten,voor hoe lang weet ik niet.Het grote zandzweefbed filter en de grote planktonreactor(6 ltr per dag)draaien ook weer mee.Het koralen bestand is fors uitgebreidt met acro tafels en LPS.

Pieter

Klinkt erg mooi. Zeker de hoeveelheid techniek die jullie gebruiken klinkt super. Als jullie het goed vinden kom ik graag eens kijken. GrtZ Ralph

Voor die gene die nog twijfelen om bij de lezing van volgende week aanwezig te zijn.
Dit is de achtergrond.

Bijlagen

• DSC03893.JPG
    DSC03893.JPG
    407,5 KB · Weergaven: 73
  • DSC03892.JPG
    DSC03892.JPG
    430,2 KB · Weergaven: 69
  • DSC03895.JPG
    DSC03895.JPG
    408,4 KB · Weergaven: 75
  • DSC03891.JPG
    DSC03891.JPG
    346,9 KB · Weergaven: 92
  • DSC03894.JPG
    DSC03894.JPG
    355,6 KB · Weergaven: 93
Laatst bewerkt:
vervolg 2

Bijlagen

• DSC03899.JPG
    DSC03899.JPG
    312,5 KB · Weergaven: 39
  • DSC03902.jpg
    DSC03902.jpg
    90,2 KB · Weergaven: 35
  • DSC03900.JPG
    DSC03900.JPG
    367 KB · Weergaven: 32
  • DSC03897.JPG
    DSC03897.JPG
    496,4 KB · Weergaven: 37
  • DSC03896.JPG
    DSC03896.JPG
    468,6 KB · Weergaven: 39
Ik kan bijna niet meer wachten vorige keer is 2 jaar terug dat we met Cerianthus zijn geweest.
En ik moet toegeven dat jullie aardig je best hebben gedaan ons een ander uitzicht te geven.
Groet.
Eric jan

Ik ben het wel met sander eens, smaken verschillen.

Wat vinden jullie er zelf van?

mvgr
twan
Erg mooi, maar vind op dit moment de oude bak mooier:) maar smaken verschillen gellukig.

Ik vind het heel appart , en passend bij de zaak thumbs up
Een blikvanger om van te genieten topjes

nog veel succes verder.
Groetjes Erik

Ik vind het ook erg mooi. In het echt is het een stuk 'ruimtelijker' dan het op de foto's oogt. Vergeet niet dat veel mensen een bak die nog geen jaar draait (lees: is heropgestart) vergelijken met een bak die zo'n vijf jaar de tijd gehad heeft om te rijpen.

Feit blijft: beide inrichtingen zijn/waren zeer goed uitgevoerd door Pieter en Richard :)

Het ziet er allemaal erg fraai uit, deze open inrichting spreekt mij erg aan..
Ik hoop nog eens in de buurt te zijn om al dat moois in het echt te mogen aanschouwen.

PS: ik mis alleen de keizertjes...;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan