Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

zes meter's Angel's reef

Status
Niet open voor verdere reacties.
WOW wat een reactie's,geweldig en bedankt allemaal.topjes
Zeer veel mooie cadeau's gekregen maar het mooiste en dat komt omdat er zout water door mijn bloed stroomt is wel van Richard namelijk een giga Histrix (te zien links boven op de webcam)zoiets koop je niet zomaar bij een groothandel maar ik heb een bruin vermoeden dat ie ergens uit Noord Holland komt........

Groeten Pieter

Dat zou zomaar kunnen...
Ha ha prachtig Dennis,had hem al willen kopen,de verleiding van zo'n stuk is erg groot maar de afstand was voor mij een probleem om even op en neer te rijden want het is hier vreselijk druk.Maar als nog de verrassing...klasse.

Pieter

Vond nog een video uit 2009 op m'n computer, even geupload. Je kleindochter voerde de visjes destijds. :)

[video=youtube;_EHabrwsDGA]https://www.youtube.com/watch?v=_EHabrwsDGA[/video]

Leuk!
Maar betrapt...ik zag een P. navarchus ...en dan een beetje grommen naar mij omdat ik een lief klein nakweek exemplaar heb gekocht ;)

Vond nog een video uit 2009 op m'n computer, even geupload. Je kleindochter voerde de visjes destijds. :)

[video=youtube;_EHabrwsDGA]https://www.youtube.com/watch?v=_EHabrwsDGA[/video]
Mooi Arjen,dat waren de goeie oude tijden...topjestopjes

Groeten Pieter

Leuk!
Maar betrapt...ik zag een P. navarchus ...en dan een beetje grommen naar mij omdat ik een lief klein nakweek exemplaar heb gekocht ;)
Haha Frode ook kleintjes worden groot maar indrukwekkend hoe je bak zich ontwikkeld.

Groeten Pieter

Als er iets niet goed gaat moet het ook maar in een dagboek gemeld worden....

In kubus waar de drie Ogcecephalussen en hengelaar gehuisvest zijn is iets onverklaarbaar gebeurt.....
Alles is in een nacht overleden en ik loop me suf te piekeren wat hier de oorzaak van kan zijn.
Heb het niet zien aankomen of iets bemerkt dat het fout zou gaan.

Alles doorgenomen wat een oorzaak zou kunnen.
Nitriet piek in de kubus?
Kan me het niet voorstellen want deze kubus draait al een tijdje mee en heeft een verversing van 10 maal de inhoud per uur op het grote systeem.

infectie?
Zou zomaar kunnen maar een bacteriële infectie moet je kunnen merken aan het uiterlijk of het gedrag van de dieren.

Temperatuur,licht,waterdruk?
zou zo maar kunnen dat ze van grotere diepte komen zeg maar 70 à 100 meter vandaan komen met zeer weinig licht en grotere waterdruk met een temperatuur variërend van 18 tot 22 graden maar ze worden ook gevonden in ondiep water...

Voeding?
Deze dieren kregen hier uitsluitend levende steurgarnaaltje te eten misschien is het voer te eenzijdig of werd er te veel gevoerd...

Het blijft zonde dat deze fantastische dieren het niet hebben overleeft en ik baal hier enorm van....

Wie het weet mag het zeggen........

Groeten Pieter

Jemig Pieter, wat raar!? En enorm zonde! In de andere bakken geen problemen?

Wat vervelend Pieter!
Vorige week zaten ze er nog zo vrolijk en gezond bij. Erg vreemd dat ze alle vier tegelijk dood zijn gegaan. Dan moet de oorzaak toch ergens te achterhalen zijn.
8b9e82c489a446deacbe7d663ed92251.jpg
https://vimeo.com/147040179

Zou het echt niet weten Bas het enige wat er geconstateerd was dat de dag er voor de lippen en mond roder werden en dat duid op een nitriet piek maar aangezien de bak al langer draaide en met een flinke doorstroming op grote systeem kan ik me het haast niet voorstellen.

Na het overlijden van deze dieren is de doorstroming op het grote systeem direct afgesloten en het water in de kubus was wanneer je er met je handen inging bijzonder netelig waarschijnlijk waren deze dieren na hun dood toch bijzonder Giftig.....

Vandaag het Duitse Das Koralle Magazine weer in de bus gekregen en daar stond bij NIEUW OP DE MARKT dat zijn 2 pagina's met allerlei nieuwe producten die uitkomen en oh oh wat mis ik zoiets IN ONS ZEEAQUARIUM blad.....want dat is altijd reuze interessant.

Daar stond een artikeltje in over de nieuwe Multi Checker van Aqua Seduction,te zien op Google bij aqua-seduction.com ook met de werking op een You Tube filmpje.

Het interressante hier aan is dat je met een digitale meter via teststrips jodium,brom,nitrit na 20 seconde de waardes weet en bij fosfaat en koper binnen 120 seconde.
Meetbaar is calcium,amoniak,nitraat,ijzer,zoutgehalte.
Als dit allemaal te testen is dan is dit een bijzonder apparaat,we hebben al een prijs al opgevraagd en als die ook nog billijk is....

Groeten Pieter

Heey pieter dit gemist.
Wat zonde man zijn echt geweldige dieren.
Hoop toch dat je de oorzaak gaat vinden want dit hebben zwemmen lopen is erg gaaf.
Het kan niet iets fout in de voeding zijn geweest waar de garnalen wel tegen gekunt hebben en in hun hadden.

Groetjes wesley

Updeetje......

[video=youtube_share;ZcYkPGiTDwA]https://youtu.be/ZcYkPGiTDwA[/video]
Blijft een prachtige bak die nog steeds op het lijstje staat om in het echt te gaan bezichtigen.

Bjorn dat gaan we binnenkort realiseren. Dus Pieter , kunnen we alvast 2 stoeltjes reserveren ?

Blijft een prachtige bak die nog steeds op het lijstje staat om in het echt te gaan bezichtigen.

Bjorn dat gaan we binnenkort realiseren. Dus Pieter , kunnen we alvast 2 stoeltjes reserveren ?
Zes meter Erik, dat red je niet vanuit een stoel, dat wordt lopen. Je had beter koffie kunnen regelen ipv een stoel. ;)

Ben er twee maal geweest 1x met mijn vader toen hij nog leefde en de 2x toe de bak weer op nieuw was ingericht echt gewoon super om naar te kijken en wat een leuke mensen je wordt er echt goed ontvangen in Vlaardingen ohc

mvg ferdi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan