Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Zeester verliest pootjes

ArijanC

ZeewaterForum lid
Hoi,

Ik heb een rode zeester die nu al 2 pootjes heeft verloren, het ziet er zielig uit en ik weet niet of dit normaal is en of dat deze nu ziek is of dood aan het gaan is.
Het is een Fromia Elegans

Weet iemand wat het kan zijn dat hij zijn pootjes verliest?
Ik zou het diertje graag helpen als er iets tegen te doen is..
Ik heb deze al een jaar in mijn bak zonder problemen en geen andere dieren erbij zitten die er aan zouden kunnen knabbelen...
 
In een bak van normaal formaat is het bijna onmogelijk deze dieren langere tijd in leven te houden. 1 jaar is al heel wat…. Helaas lijkt nu het eind nabij (poten verliezen/beschadigen is hier een teken van. Ze teren als het ware op) . Ik zou je aanraden naar andere soorten zeesterren te kijken die beter houdbaar zijn.
 
Oke dat is jammer, ook jammer dat ze dit niet aangeven tijdens de aankoop..
Dus er is niets meer aan te doen en dan het beestje maar te laten doodgaan? Zielig hoor het was z
 
Oke dat is jammer, ook jammer dat ze dit niet aangeven tijdens de aankoop..
Dus er is niets meer aan te doen en dan het beestje maar te laten doodgaan? Zielig hoor het was z
Ik geef mn zeester soms een blad nori en soms een diepvries garnaal. Dat is een zandzevende. Misschien werkt het ook voor hem?
 
Bij een van mijn sterren (Nardoa) was ook een voetje verdwenen, maar na het gericht voeren, groeit het 5e voetje weer terug
Voer nu de zeesterren af en toe met:
- voer tablet van Tetra voor bodem levende vissen
- Spirulina tablet
- voor granulate voor garnalen

Deze leg ik dan met een lange pincet naast de zeester en 9 vd 10 keer kruipt de ster er binnen een paar tellen naartoe.
 
Bij een van mijn sterren (Nardoa) was ook een voetje verdwenen, maar na het gericht voeren, groeit het 5e voetje weer terug
Voer nu de zeesterren af en toe met:
- voer tablet van Tetra voor bodem levende vissen
- Spirulina tablet
- voor granulate voor garnalen

Deze leg ik dan met een lange pincet naast de zeester en 9 vd 10 keer kruipt de ster er binnen een paar tellen naartoe.
Met een Nardoa zeester een goed idee, deze zijn ook prima houdbaar. Maar een Fromia zeester zoals die van de topic starter is wel een ander verhaal helaas.
 
Tja helaas, de zeester was binnen 2 dagen na het verliezen van de pootjes doodgegaan, het mocht niet meer baten.
Jammer het was een leuk zeesterrretje om bezig te zien.
 
Bovenaan