Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Zeespin? Dit komt denk ik uit mn steen..

Pepty

ZeewaterForum lid
Wie weet wat dit is en wat ik er mee moet?

zit ineens in mn bak. Ben ca 2 mnd bezig nu.

Ik vind het maar een engerd....

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    52,4 KB · Weergaven: 228
Ik weet niet hoe groot ie is, maar meen mij te herinneren dat er ook echte spinnen zijn die goed een lange tijd onder water kunnen leven en enkel even boven komen om adem te halen. Denk b.v. aan die grote bruine spinnen die af en toe ineens uit het riool kunnen kruipen om moeders de vrouw zo'n heerlijke zang cursus te geven als ze de badkamer inloopt!
Ik weet het niet hoor, maar als ik dit zo zie zie ik geen krab maar een echte spin die ik zo snel mogelijk zou wegvangen en met een zo groot mogelijke schoen zo klein mogelijk zou proberen te maken! Of met een telefoongids of een ikea catalogus!

Pas wel ff op. MOCHT het echt een spin zijn, denk erom waar het steen vandaan komt, kan best een spin meegelift zijn en die hoeven dan niet altijd aaibaar te zijn! Heb er wel nog nooit van gehoord, maar alles is mogelijk!

Ik ken in ieder geval geen krab soort die zo erg op een echte spin lijkt als deze!

Dat is m inderdaad precies..

hij is ca 1cm.
en waar hij net zat lijkt nu de restanten van mn heremietkreeftje te liggen.

had ik m nou maar gevangen. Hij is nu pleite.

Zo, dat vind ik dus echt knap deze zo te herkennen. Kudo´s hier, goed gedaan"!

Echt superknap, dat je m gevonden hebt!

Ennuhhh ik ben geen haar beter. Durfde m niet te pakken. Daar heb ik nu spijt van. Maar t is gewoon een griezel!

Wat een geweldig beest! Ik zou hem zo zn eigen nanotje geven als ik wist hoe hem te verzorgen ;)

Zoals je in het artikel kunt lezen is het een bedreigd diersoort in Singapore.
Ik zou contact opnemen met een dierentuin of iets dergelijks om te kijken of zij geïnteresseerd zijn.
Dan hoef je hem ook niet te doden...

Groet Arjan

Ben je wel zeker dat het die is?
Volgens mij leven die nl niet onder water maar kunnen ze wel op het water oppervlak leven en in luchtholtes van stenen onder water.

tja, ik weet natuurlijk niet zeker, maar hij lijkt er wel heel erg veel op.

ik zal als ik hem heb gevangen eens een betere foto maken.

ik hoop maar dat hij snel te voren komt, vind het maar niks.

Cool beest, maar voordat iedereen denkt dat het een buitenlander is, we hebben hier in Nederland ook gewoon zo'n waterspin (Argyroneta aquatica, alleen is dat dan wel een zoetwater soort) dus misschien dat je er gewoon daar één van hebt die verdwaald is geraakt. Door hun harige achterlijf kunnen ze onder water blijven omdat zich daar een luchtbel vormt zodat ze kunnen ademen en die lucht gebruiken ze ook vaak om een grote luchtzak onder water te maken.

Hou t maar in de gaten, de "restjes" van je heremiet is denk ik gelukkig een vervelling [emoji1]

Back
Bovenaan