Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Zee Aquarium Ronald Verbeek

ja ronald het was erg gezellig, en over je aquarium:

echt mooi
Ronald Verbeek zei:
Vandaag waren Wendy en Corne met gebak en schoonouders bij mij op bezoek, om naar mijn aquarium te kijken.

Wendy en Corne bedankt voor de heerlijke gebak.

Vandaag gebeurde er iets heel bijzonders in mijn aquarium!

Dit mooie groene steenkoraal ziet er normaal zo uit, met poliepen van normale grootte.

Bijlagen

• Aquarium_23_11_05 016.jpg
    Aquarium_23_11_05 016.jpg
    31,1 KB · Weergaven: 409
Toevallig was ik vandaag thuis, en zag ik uit dit koraal allemaal geel bruine eitjes komen. Het waren er ongelofelijk veel. De poliepen stonden echt heel groot open en het ging maar door. Het koraal zelf leek wel 4 keer zo groot.

Van de eitjes heb ik helaas geen foto's kunnen nemen, omdat ik zo snel mijn camera niet bij de hand had.
Toen ik mijn camera eindelijk tevoorschijn had en klaar was om met statief wat mooie plaatjes te schieten, waren de eitjes al weg. Maar aan de poliepen kun je het nog wel zien.

Bijlagen

• Aquarium_23_11_05 015.jpg
    Aquarium_23_11_05 015.jpg
    133,8 KB · Weergaven: 26
  • Aquarium_23_11_05 014.jpg
    Aquarium_23_11_05 014.jpg
    132,1 KB · Weergaven: 27
  • Aquarium_23_11_05 013.jpg
    Aquarium_23_11_05 013.jpg
    146,2 KB · Weergaven: 13
Nog een foto

Bijlagen

• Aquarium_23_11_05 012.jpg
    Aquarium_23_11_05 012.jpg
    123,6 KB · Weergaven: 19
Wauw!:goed:

De afschuimer zal wel flink aan het spugen zijn nu!!!!!!!!!!

Groet

Inderdaad dat vergat ik er ook nog bij ter vertellen. Die heb ik vandaag al een paar keer moeten verschonen.

Ronald, Proficiat !
Misschien een eerste stap om koralen geslachtelijk te vermeerderen ...

Bijzonder en ook bijzonder mooie foto's. Zou leuk zijn als je een paar larvale koraaltjes zou hebben. Heb je de inhoud van de schuimbeker bestudeerd?

Wat is trouwens de naam van dit koraal?

tja, het wordt toch lastig deze op te kweken..

want hoe schuim je af zonder de larven mee te nemen? En hoe verzorg je een juiste stroming zonder dat de larven in de overloop verdwijnen?

Daar wordt in dierentuinen mee geëxperimenteerd, maar daar is ook fancy apparatuur voor nodig.

Wel erg mooi om dit gezien te hebben!

Schitterend! Nu alleen nog de vraag of dit koraal (Acropora sp, verwant aan A. granulosa, leporis, suharsonoi etc) ook ongeslachtelijk planulalarven kan produceren of dat bevruchting noodzakelijk is. In het geval van ongeslachtelijk gevormde planulalarven lijkt mij de kans groot dat je jonge koralen zult aantreffen in de bak, dit zie je bijvoorbeeld ook bij Pocillopora damicornis.

Ik dacht dat dit alleen 's nachts gebeurde bij een bepaalde maan stand en stroming.
Wat bijzonder ! :goed: Bijzonder mooie fotos ook !
De vissen zullen hun buikje wel lekker rond hebben gegeten ! :)
Hopelijk is dit niet het voorteken dat het koraaltje gaat sterven ! :eek:

Ronald,

Prachtige ervaring. Betekent dat het allemaal erg goed gaat, toch :goed: .

Gr, Wim.

deze aquarium vindt ik zeer mooi !

zo te zien ben je al jaren bezig met je hobby !!
en zeker blijven voortdoen en je ervaring delen !

Eerlijk is eerlijk het is een plaatje Ronald!!!!

Hoi Ronald,

zoals gewoonlijk weer hele mooie foto's en deze keer ook unieke foto's.

Geluk dat je je fototoestel bij de hand hebt liggen.

Hoe gaat je bak verders? Maak nog eens een paar foto's van je bak a.u.b.

Groeten,
Ruud.

Einde Zee Aquarium Ronald Verbeek

Bij deze wil ik even bekend maken dat ik door zeer drukke werkzaamheden bij mijn eigen baas en de drukke werkzaamheden bij Seven Seas waar ik mijn overige vrijetijd in steek, gestopt ben met mijn Zee Aquarium.

Een advertentie waar mijn bak te koop in staat was niet nodig, daar ik de meeste spullen en lagere dieren zo in 1 keer kwijt was voor een zeer goed bod.
En ik ben blij dat mijn mooie koralen bij een goed adres terecht gekomen zijn.

Verder blijf ik natuurlijk wel op dit forum aanwezig. Mocht er in de toekomst weer een bak komen dan hou ik jullie daarvan natuurlijk op de hoogte.

Back
Bovenaan