Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Wie help mij aan water waarden.

adrie

ZeewaterForum gebruiker
Beste Lezers.
Ik ben net nieuw en ben opzoek naar de waarden waar aan mijn water moet gaan voldoen.
Waarden zoals
Nitrite
Nitrate
Alkalinity
en evt de andere waarden.
Als het kan zo makkelijk mogelijk . hopende dat er iemand reageerd. vr gr Adrie:eek::eek::eek::eek:
 
amonia(nh4)=0
nitriet (no2)=0
nitraat(no3)=0-5
fosfaat(po4)=0
Zout=1024
ph=8-8,5
kh=8-10

Calcium en magnesium hangt af van wat je gaat houden, bij leders is dit niet een eerste vereiste, natuurlijk wel wekelijks verversen met een goede zout.
 
Dag Adrie!

Welkom bji deze fantastische hobby! Ik raad je tevens aan om de starters handleiding te lezen. Hierin staat een hele boel bruikbare informatie. Mocht je daarna nog andere vragen hebben, dan willen we je daar gerust bij helpen! Succes!
 
bedankt allemaal.
Heek erg leuk dat jullie reageren.
Dit is voor mij een nieuwe hobby , maar ik ben meer een man die allen alles met zijn handen kan.
In de boekken ben ik niet echt zo goed , sorry dat ik dan om hulp vraag.
Zaterdag red sea max gevuld met zeewater en levend steen.
Nu heb ik de volgende waarden.
Amonia 0,318
Ph 8,52
Magnesium 1200
Nitriet 0,1
Alk 0,4
ntraat 0.
zout 1025
temp 25.
zou dit komen door de opstart fase?.
Hopende dat iemend die het weet mij rad geeft.
Vr Gr Adrie
 
HAllo Arie,
met alle respect maar je zult je toch echt iets moeten inlezen in deze hobby vóórdat je je handen gaat gebruiken. De beginnerhandleiding is dermate eenvoudig/goed geschreven dat iedereen dit zou moeten kunnen volgen. Lees dit eerst en stel dan vanuit die kennis je vragen dan geeft ieder met plezier antwoord.

Gr Jan
 
Calcium en magnesium hangt af van wat je gaat houden, bij leders is dit niet een eerste vereiste, natuurlijk wel wekelijks verversen met een goede zout.
Moet jij eens kijken hoe hard de Leders gaan mekkeren als De calcium en magnesium waardes stelselmatig te laag zijn .
:p
Ik zou het meer zoeken een meer vergevings gezind tenopzichte van wat ( tijdelijk) lagere of fluctuerende parameters .
groetjes Rob charite
 
Moet jij eens kijken hoe hard de Leders gaan mekkeren als De calcium en magnesium waardes stelselmatig te laag zijn .
:p
Ik zou het meer zoeken een meer vergevings gezind tenopzichte van wat ( tijdelijk) lagere of fluctuerende parameters .
groetjes Rob charite

Vandaar ook wekelijks met een goede zout verversen ;)

Overigens, een sera basic: ca350 mg1200 (uit mn hoofd) doen ze het goed op, pas toen ik lps/sps ging houden ben ik naar 1400 en 450 gegaan.
 
klopt :)
IK gebruik zelf Tetra marin zout en die heeft een Calcium waarde van 450 en magnesium waarde van 1450
Ik vergeet nog wel eens de kh te checken maar ze hebben er niks van :)
De laagste waarde was een kh van 5
Ik heb ook wel eens ineens heel drastisch verhoogt en daar kwam ik ook mee weg .
maar over het algemeen blijft de bak stabiel .
Je ziet het overigens ook terug in meer kleur .
Voor zover je van kleur kan spreken met de " standaard " softies
groetjes Rob Charite
 
Bovenaan