Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Wie heeft ervaring met Brugmansia/ Trompetboom?

JohnnyMiekeKarlien

Senior Forumlid
Ik bezit deze planten al jaren ook al weet ik dat ze enorm giftig kunnen zijn. Enkele zaden brengen kinderen al serieus in de problemen. Ze hebben ook een hallucinerend effect.
Daar gaat het hem helemaal niet om. Ik vind de bloemen prachtig en ze ruiken naar de avond aan erg zoet. Ook onze buren waarderen ze!
Echter wat is er nu aan de hand. Ik solliciteerde voor een baan bij de spoordienst in belgie echter stelde ze daar vast dat ik cannabis gebruikte. Aan gezien ik nog nooit maar dan echt nog nooit dit soort dingen heb uitgeprobeerd vechte ik dat aan. Echter de test bij mijn huisarts wees aan dat er inderdaad sporen waren van Cannabis in mijn lichaam.
Nu omdat het sporen zijn ben ik blijkbaar blootgesteld geweest aan deze softdrugs. Mijn vermoeden gaat uit naar de plant aangezien ik zelfs niet ( buiten de efteling gerekend ) op plaatsen geweest ben waar dit zou kunnen gebruikt worden.

Nu is mijn vraag kan deze plant of andere planten de cannabis test op een negative manier beinvloeden?

Net als de andere nachtschadegewassen is de Brugmansia giftig. Hij bevat stoffen als hyoscyamine, scopolamine en atropine. Zuid-Amerikaanse indianen gebruikten de plant om de hallucineerde werking.

even her en der wat info opgedoken...

Tijdens een van de opnamens voor het BNN-programma Try Before You Die namen presentator Sander Lantinga en zijn crew een scopolaminepil om luchtziekte tijdens een paraboolvlucht te voorkomen. De pil bevatte volgens het Medisch Tuchtcollege te Amsterdam een tienvoudige [SUP][5][/SUP]hoeveelheid scopolamine en de BNN-medewerkers ondergingen een Bad trip.

In de eerste eeuw na Christus werd de wijn van wolfskers gebruikt als een anestheticum, vaak in combinatie met opium. Ook nu nog heeft atropine een farmaceutische toepassing; zo kan het gebruikt worden als tegengif tegen het uiterst gevaarlijke zenuwgas
(de wolfskers bevat ook antropine in grote hoeveelheden)

Een anestheticum is een stof die er voor zorgt dat pijnprikkels niet meer gevoeld worden. Een andere definitie is dat een anestheticum een stof is die de toestand van anesthesie (an-esthesie) veroorzaakt: gevoelloosheid. Er wordt doorgaans onderscheid gemaakt tussen lokale en globale anesthetica. Lokale anesthesie noemt men ook wel plaatselijke verdoving zoals bij de
tandarts (verklaring?).

Volgens mij testen ze bij een cannabis-test op THC.
Was de test een bloedtest, speekseltest of een haartest?
Bloed en speeksel zou THC niet lang moeten vasthouden, dus ben je kort voor de test in aanraking geweest met THC. Haren hebben een geschiedenis, daar kan je maanden terug kijken.

Je hebt in je omgeving/voeding ook niets wat hennep-gebaseerd is? (cannabis energydrink, touw, kleding, etc?)

edit:
Ibuprofen causes false positives for THC While this was true in the past, newer versions of the EMIT bioassay are much less sensitive to ibuprofen (Advil, Motrin, etc.), and this has become relatively uncommon as of 1998, at least in the United States. However, abnormally high doses of ibuprofen can still potentially cause a false positive in some cases. Nonetheless, this no longer works as an alibi for THC since GC/MS can now distinguish between the two.[SUP][35][/SUP]

Ze testen inderdaad op thc op urine. Naar wat ik me heb laten wijsmaken is het zo dat als je passief hebt meegerookt dat dit lang in je systeem zit ( tot maximum 2 maand ). Aangezien ik nooit uitga, cafe, etc etc is het onmogelijk dat ik dat passief heb binnengespeeld.
De enige planten die echt giftig zijn zijn mijn vingershoedkruid en die brugmansia. Voorts heb ik gewoon musa basjoo, ventricosum, wat palmboomjes en amorphophallus, dracunculus, plumeria, woestijnrozen, canna's,... afijn ik heb gisteren mijn ganse collectie opgesomt aan de huisarts. Die kon er kop noch staart aan krijgen.

Straks maar eens horen bij de apotheek of er een soort testen bestaan om thc thuis te testen. Ik weet dat ze in nederland te krijgen zijn maar eerst maar even horen hier in belgie. Als ik eraan ben blootgesteld dan moet mijn gezin dit toch ook zijn?

Bedankt voor de hulp al tot zover!

Volgens mij testen ze bij een cannabis-test op THC.
Was de test een bloedtest, speekseltest of een haartest?
Bloed en speeksel zou THC niet lang moeten vasthouden, dus ben je kort voor de test in aanraking geweest met THC. Haren hebben een geschiedenis, daar kan je maanden terug kijken.

Je hebt in je omgeving/voeding ook niets wat hennep-gebaseerd is? (cannabis energydrink, touw, kleding, etc?)

edit:
Ibuprofen causes false positives for THC While this was true in the past, newer versions of the EMIT bioassay are much less sensitive to ibuprofen (Advil, Motrin, etc.), and this has become relatively uncommon as of 1998, at least in the United States. However, abnormally high doses of ibuprofen can still potentially cause a false positive in some cases. Nonetheless, this no longer works as an alibi for THC since GC/MS can now distinguish between the two.[SUP][35][/SUP]

THC is 2 maanden detecteerbaar... ALS je een verstokte gebruiker bent (dus meerder joints per dag)
Anders max 2-3 dagen.

Zover ik weet is Cannabis de enige plant die THC aanmaakt (anders heb je wellicht een (legaal) gat in de markt gevonden)

Je gebruikt geen Ibuprofen/andere pijnstillers of voedingssupplementen op herpetologische basis?

Er is inderdaad medicatie die ik dagdagelijks nodig heb, maar zijn voor mij noodzakelijk en kunnen volgens de dokter geen THC aangeven in de tests. Verder zijn er geen voedingssuplementen.
Buiten dat neem ik absoluut niets anders, ik heb in mijn jeugd vele jongeren erg domme dingen zien doen die onder invloed waren van softdrugs en ik heb mijn grootvader zien kampen met verschrikkelijke ademhalings en hartstoornisen dit tengevolge van het roken. Dit heeft mij toen doen besluiten hier absoluut nooit aan te beginnen!

lol, de dichtsbijzijnde ligt op 2 dagen slaapwandelen denk ik ;)
Er zijn 5 testen gedaan met 3 verschillende manieren, teststrips, elektronisch en 2 naar 2 verschillende labo's. Kans dat er iets fout is gelopen kan ik al uitsluiten.

Je bent ook niet aan het slaapwandelen naar de dichtbijzinde coffeeshop? :biggrin:

Ik zou het dan ook ff niet meer weten... het enige dat dan nog kan is een vervuiling / verkeerde afstelling in de testapparatuur...

Interresant, ik was men haar met head&shoulders de kids met antiklit shampoo van kruitvat en aangezien die nog niet zelfstandig genoeg zijn was ik hun haar altijd. Ik leg het in ieder geval voor aan mijn arts.

Het was ff zoeken maar een paar maanden terug was ik in de VS en toen was er in het nieuws dat baby's vals positief testen op THC via de urine vanwege bepaalde zeep producten. Dit is zo snel de enige link die ik kon vinden. Geen idee waar jij je haar mee was, maar dit kan dus een oorzaak zijn.

http://abcnews.go.com/Health/chemicals-common-shampoos-soaps-lead-false-thc-results/story?id=16612794#.UEZCX9bN_a4

Zucht, neen niks meer. Ik vind het erg jammer dat alles zo gelopen is. Thats life zullen we maar zeggen zeker?

Is er verder uitsluitsel gekomen hierover? :)

Back
Bovenaan