In juni 2011 een Osmose apparaat (3 traps, 190 ltr/d) aangeschaft van Dennerle. Deze heeft denk maximaal rond de 70 liter (gemiddeld) water per maand geleverd. Maar nu viel mij op dat ik steeds meer last kreeg van een rode waas op me glas. Dit is zeer hardnekkig en gelukkig niet terug te vinden op me steen. Maar wel vervelend dat ik elke dag de ruiten moest reinigen. Dit verhaal met een bekende overlegd en hij heeft met een TDS meter gemeten en er kwam een waarde van 130 uit. Ik heb besloten om dus een nieuw osmose apparaat aan te schaffen omdat ik met dit apparaat dus gewoon klaar ben. Maar nu wil ik wat suggesties op doen. Zoek gewoon een goed apparaat!
De eisen:
Min 190 liter per dag
Incl. silicaat filter
Eventueel met automatisch stop systeem. (scheelt weer dweilen....)
En het belangrijkste de prijs. Uiteraard alle waarde naar ze geld! Boosterpomp is niet nodig.
Wie heeft hier suggesties of wellicht ideen om het oude apparaat nog even goed te krijgen??
Groet,
Mike
En het belangrijkste de prijs. Uiteraard alle waarde naar ze geld! Boosterpomp is niet nodig.
Wie heeft hier suggesties of wellicht ideen om het oude apparaat nog even goed te krijgen??
Groet,
Mike[/QUOTE]
Ik kan natuurlijk niet in je knip kijken, (en ligt er ook aan wat je wilt uitgeven natturlijk), maar als ik je een advies mag geven, zou ik toch gaan voor een boosterpomp erbij.
Niet alleen vanwege meer opbrengst, maar wat ik begrepen heb is dat met een boosterpomp, de membramen beter hun werk doen, plus je schoon/vuil water verhouding is beter.
Ik ben geen echte kenner op dit gebied,maar ik heb het idee dat 3 traps apparaten niet de gewenste kwaliteit water leveren.
Om een idee te geven wat ik bedoel, toen ik mijn osmose apparaat voor het eerst in gebruik nam moet je hem eerst spoelen totdat de meter een zo laag mogelijk stand aangeeft alvorens men het laatste (DI filter) kan plaatsen.
Op een gegeven heeft hij dus een punt bereikt waarop hij het water niet schooner krijgt blijkbaar en liep hij ook niet meer terug (waarde was toen 02pp)
Dan is het moment daar dat je dus het laatste filter kan plaatsen, daarna gaf hij netjes een waarde aan van 00pp.
Zoals ik al zei ik weet niet hoe of wat voor filters er bij een 3 traps gebruikt worden, maar ik neem aan dat er ook eerst een voorfilter is, daarna het membraam daarna is dus de vraag wat daar voor filter zit.
Ik zou gaan voor in ieder geval een 4 traps of meer (in iedergeval waarin je dus ook een DI filter kan plaatsen.
Maar goed dat is mijn idee, en zo heeft iedereen een voorkeur, ik heb er in ieder geval geen spijt van. de OsmoPure
100 GE de luxe
Nog even vermelden dat dit apparaat exct hetzelfde is als de vertex puratek deluxe 100, alleen is dit apparaat een kleine 100 euro duurder alleen vanwege de naam, maar ja er zijn mensen die helemaal merkgek zijn en die betalen graag die 100 meer
BTW (Bij de weg), als je het idee hebt dat je filters/membraam niet goed meer werkt kan je deze toch vervangen, alleen zijn vaak de filters net zo duur als een compleet goedkoop 3 traps apparaat zelf.