Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

wateridioot

Wat voor verlichting heb je? Aangezien je zegt dat alleen de montiporas die laag staan last hebben en degene die verder boven staan zou het goed kunnen dat je verlichting te zwak ik (geworden?) Misschien draai je op t5? Die kun je vervangen dan. Misschien een oudere led lamp die zijn beste tijd gehad heeft?
 
Wat voor verlichting heb je? Aangezien je zegt dat alleen de montiporas die laag staan last hebben en degene die verder boven staan zou het goed kunnen dat je verlichting te zwak ik (geworden?) Misschien draai je op t5? Die kun je vervangen dan. Misschien een oudere led lamp die zijn beste tijd gehad heeft?
ik heb 4 keer t5 5 maanden oud en 1 keer led blauw wit 96 watt
 

Je systeem heeft een flinke klap gehad en is flink uit balans geweest. Probeer de balans die je nu hebt te behouden, zuig de flap zoveel mogelijk af, voeg wat bacteriën toe of misschien een stuk vers levend steen, zakjes copepoden, zakjes phytoplankton, licht wat minder lang en blauwer zetten en vooral geduld en doorzettingsvermogen. Het is een endurance race. Verder geen gekke of ingrijpende dingen doen en potjes en flesjes die je beloven van de flap af te komen, raad ik je persoonlijk af.
 
Je systeem heeft een flinke klap gehad en is flink uit balans geweest. Probeer de balans die je nu hebt te behouden, zuig de flap zoveel mogelijk af, voeg wat bacteriën toe of misschien een stuk vers levend steen, zakjes copepoden, zakjes phytoplankton, licht wat minder lang en blauwer zetten en vooral geduld en doorzettingsvermogen. Het is een endurance race. Verder geen gekke of ingrijpende dingen doen en potjes en flesjes die je beloven van de flap af te komen, raad ik je persoonlijk af.
ik heb bacterien toegevoegd.
alle ellende is begonnen met een stuk levend steen, daar ben ik van genezen.
 
Ganzenvoetjes heb ik ook honderden, hangt misschien een beetje van de soort af of ze koralen irriteren, maar geen directe reden voor paniek denk ik. Je kunt proberen een duidelijke foto van een volwassen exemplaar te maken zodat de kenners hier er een ei over kunnen leggen.
Vwb de glasanemonen kan je nu je toch geen vissen hebt, misschien wat van die glasanemoonvretende garnalen erin zetten of proberen aan wat Berghia slakken te komen?
 
Harlekijn garnaal helpt je hier vanaf alleen zijn de ganze voetjes op bij voeren met stukjes zeester anders sterven ze ik heb jaren een koppeltje gehad prachtige beesjes .
Alleen je kan nooit geen zeester in je bak houden.
 
Bovenaan