Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Wat een stilte! Wordt er nog wat gevangen ?

GerardGul

Gerard.
Vorig weekend naar zeeland gereden voor een vangdag. Het doel was een paar mooie anemonen en een nieuw schooltje harders/koornaars en uiteraard wat er nog meer boven kwam.. Het schooltje koornaars is gelukt, leuk schooltje van 15 visjes van een cm of 5.. Verder nog wat leuke kleine zeedonderpadjes van een cm of 4. Enkele zeenaalden (te klein) een kleine paling en botervisje.
Later met waterhalen nog met de hengel een 10tal steenbolkjes gevangen van een cm of 12.. die heb ik allen weer laten zwemmen. Gisteren middag nog even wezen snorkelen bij de pier van ijmuiden. Prachtig veel mooie grote heremietkreeften een paar gekleurde slibanemonen en een grote zeedahlia! Verder barstends vol anjelieren van groot tot klein

Jullie hebben vast ook niet stilgezeten ? :cool:
 
Ik heb in Vlissingen wat Paardenanemonen van de stenen gehaald, in Zierikzee een paar mossels met daarop een kolonievormende zakpijp ( oranje ) zie forum. Volgende week ga ik eens kijken voor een paar kleine visjes die ik misschien kan vangen met een netje in verschillende havens, (kom voor mijn werk nl in heel wat havens in zeeland).
 
Bovenaan