Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

waarde osmosewater

justforyou1509

Senior Forumlid
Hoi,

Ik ben mijn osmosetoestel aan het testen die ik vorig jaar 2de hands gekocht heb via iemand en de waarde is 213 ppm IN en 002 ppm OUT.Is deze waarde goed genoeg om te gebruiken???


Mvg,
Frank​
 
Hoi,

Ik ben mijn osmosetoestel aan het testen die ik vorig jaar 2de hands gekocht heb via iemand en de waarde is 213 ppm IN en 002 ppm OUT.Is deze waarde goed genoeg om te gebruiken???


Mvg,
Frank​

Niet slecht

Meet eens de KH waarde van het leidingwater en daarna de KH van het osmosewater
 
Wat de osmose of de kh :confused:
 
Hij bedoeld de KH, deze moet bij een goed werkend osmose apparaat na een paar druppels al omslaan.
Ik neem aan dat je test met een TDS meter, deze geeft aan in ppm opgeloste stoffen in water.
Een waarde van 2 uitgaand water is goed te noemen: een osmose filter zuiverd ongeveer 90% uit het leidingwater.

Om een 0 waarde te verkrijgen (aan te bevelen) moet je na het osmose apparaat een silicaat filter plaatsen en je hebt 100% gezuiverd water.


gr. Marcel
 
Hij bedoeld de KH, deze moet bij een goed werkend osmose apparaat na een paar druppels al omslaan.
Ik neem aan dat je test met een TDS meter, deze geeft aan in ppm opgeloste stoffen in water.
Een waarde van 2 uitgaand water is goed te noemen: een osmose filter zuiverd ongeveer 90% uit het leidingwater.

Om een 0 waarde te verkrijgen (aan te bevelen) moet je na het osmose apparaat een silicaat filter plaatsen en je hebt 100% gezuiverd water.


gr. Marcel

nee ik bedoel de ppm moet tussen 0-10 stoffen zitten.
en dan het liefst 0
KH heb ik het liefst op 9
 
Jij bedoeld waarschijnlijk KH 9 van het aquariumwater ?

De hier gestelde vraag gaat over waarden van het osmosewater en hiervan zou de KH waarde 0 moeten zijn

dat is correct :) was niet helemaal wakker.. had vorige week bijna 80 uur gedraait voor me werk.. heb nu nog last van de verschijnselen ;)
 
Hoi,

Ik heb eens nagemeten en hieronder de resultaten:

KH leidingwater 7,4 dkh
KH osmosewater 1,0 dkh

Zit ik goed dan met osmosewater???


Mvg,
Frank




Niet slecht

Meet eens de KH waarde van het leidingwater en daarna de KH van het osmosewater
 
Hoi,

Ik heb na osmosetoestel een silicaatfilter geplaatst maar weet niet goed waar de in of uitgang is van de silicaatfilter omdat ik zonder silicaatfilter op de uitgang 002 ppm meet en als ik de silicaatfilter aansluit meet ik 007 ppm daarom denk ik dat ik het toestel niet juist aangesloten heb.Kijk eens op bijgevoegde foto's.


Mvg,
FrankSAM_1575.jpgSAM_1576.jpg
 
Kleine correctie confrater:
Als de ingangswaarde gelijk of lager is dan de uitgangswaarde, dan zijn de harsen pas uitgewerkt.

Een uitgangswaarde die niet nul is, kan immers ook betekenen dat de harsfilter te klein is tov een hogere ingangswaarde, zonder dat daarvoor de harsen uitgeput zijn.
 
Laatst bewerkt:
Je ziet aan de kleur van paars naar bruin,dat je silicaatfilter is uitgewerkt{verkleuring tot boven}{je silicaatfilter moet tot boven gevuld zijn}.Je sedimentfilter en aktieve koolfilter om het jaar vervangen.Je membraanfilter kan een paar{2} jaar meegaan.mvg
 
Kleine correctie confrater:
Als de ingangswaarde gelijk of lager is dan de uitgangswaarde, dan zijn de harsen pas uitgewerkt.

Een uitgangswaarde die niet nul is, kan immers ook betekenen dat de harsfilter te klein is tov een hogere ingangswaarde, zonder dat daarvoor de harsen uitgeput zijn.

Bedankt. Ik was inderdaad iets te kort door de bocht met het antwoord. In het geval van Frank waarbij hij een osmoseapparaat combineert met een Di filter en de kwaliteit van het osmosewater nog prima is zou hij geen genoegen moeten nemen met een TDS waarde hoger dan 0 na zijn DI filter.
 
ik meet ook 002 ppm maar ik heb geen harsen en omosewater slaat om gelijk bij 1 druppel ! en geen silcaat in water met si test na gemeten. is dit water dan bruikbaar?
 
ik meet ook 002 ppm maar ik heb geen harsen en omosewater slaat om gelijk bij 1 druppel ! en geen silcaat in water met si test na gemeten. is dit water dan bruikbaar?
2 PPM na het membraam is zelfs heel goed. Dat water is zeker bruikbaar. Met 2 PPM kan je er ook van uit gaan dat jij nogal zacht leidingwater hebt, wat goed is. Hoeveel silicaat door je membraam komt, hangt ook af van hoeveel er in je leidingwater zit. Hoe nauwkeurig een Si test is weet ik niet, maar zolang je geen kiezelalg waarneemt op je bodem zal het wel goed zijn.

Ik heb zelf 5 PPM na mijn osmose apparaat, dus voor het DI filter.
Nu weet ik het niet, maar vroeger hadden de meeste die een osmose apparaat hebben geen DI filter erachter en al zeker geen TDS meter.
 
Bovenaan