Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Waar is Henkie!?

Diederikss

ZeewaterForum lid
Hi allemaal,

1,5-2 weken terug heb ik een Henkie geplaatst in mijn 350 liter bak. Deze heb ik toen 1 middag + avond zien zitten maar sindsdien is het spoorloos, ook ‘s avonds zie ik hem niet.

Is dit normaal voor deze vis? En mocht deze toch overleden, wordt deze dan vanzelf opgegeten door de slakjes e.d.?

Hi allemaal,

1,5-2 weken terug heb ik een Henkie geplaatst in mijn 350 liter bak. Deze heb ik toen 1 middag + avond zien zitten maar sindsdien is het spoorloos, ook ‘s avonds zie ik hem niet.

Is dit normaal voor deze vis? En mocht deze toch overleden, wordt deze dan vanzelf opgegeten door de slakjes e.d.?
Als die dood is wordt die wel opgegeten door slakjes/borstelwormen etc.
Alleen maar goed, die afbraak. Kan je je bacteriën aan het werk zetten van ammoniak naar nitriet...

Maar grote kans dat hij ergens verstopt zit omdat hij verder geen andere vissen ziet en dus denkt dat er gevaar is.

Normaal zou je deze vrij snel terugzien, toch is het niet onmogelijk dat hij zich schuilhoud. Zijn er meer vissen in de bak? een vis alleen voelt zich niet veilig en verstopt zich graag.
heb je ook gekeken in de overloop, sump en achter de bak (mogelijk eruitgesprongen)?
mocht hij zijn doodgegaan dan vind je er niks van terug.

Er zwemmen inmiddels wel 4 anemoonvissen en 1 lipvis in de bak, dus in principe zou hij dan wel tevoorschijn moeten komen, denk ik?

Ik heb alles verder gecontroleerd maar kan hem niet vinden, vrees het ergste dan helaas…

Er zwemmen inmiddels wel 4 anemoonvissen en 1 lipvis in de bak, dus in principe zou hij dan wel tevoorschijn moeten komen, denk ik?

Ik heb alles verder gecontroleerd maar kan hem niet vinden, vrees het ergste dan helaas…
Off topic: nu is het mogelijk nog niet van toepassing, maar 4 anemoonvissen in 1 aquarium gaat niet. Misschien zijn ze nu nog klein, maar als deze wat groter zijn dan is 2 het maximale aantal.

Misschien ook off topic maar waarom nog meer vis toevoegen als je nitriet waardes nog hoog
is gister had je nog een no2 van 4 en zondag had je nog maar 2 clowntjes nu al 4
Zou eerst je waardes op peil brengen voor je er nog meer vis toevoegd
Misschien is henkie daarom niet meer te vinden???

Back
Bovenaan