Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Vraag over dodemansduim

Y

Yabby

Guest
Sinds kort heb ik een nieuwe dodemansduim het lijkt wel of ie aan het vervellen is Hij had een gladde kant waarop geen poliepen zaten kan het zijn dat hij op deze kant heeft gelegen en nu wel poliepen gaat openen omdat de structuur die eronder zit wel poliepen lijkt te hebben ik heb het gebied wat lijkt te vervellen omlijnd.De velletjes zitten los en zijn met een pincet te verwijderen.IK hoop dat iemand hier antwoord op heeft Groetjes Cor
 

Bijlagen

  • SANY0068.JPG
    SANY0068.JPG
    60,4 KB · Weergaven: 16
ik had ongeveer hetzelfde voordat mijn dodemansduim doodging :(
 
Hoi Cor
Het is normaal dat dodemansduimen vervellen in de natuur gaat die verveling er snel van af door de stroming, in het aquarium kan je die er af halen met een pincet maar het is beter het in de stroming te zetten.

Als het goed gaat zal er op de kale plek weer poliepen komen, toch een beetje stroming heeft het diertje wel nodig even als voer zo als plankton of net uitgekomen artemia’s
 
Bedankt voor de reakties ik hoop dat bert gelijk heeft
Groetjes Cor
 
jah, let maar niet op daan
icon9.gif
...
(
icon10.gif
)
./(
(
icon14.gif
kijk hij kan dansen )
 
Hij is aan de beterende hand de duim

Bedankt voor de tips en ik heb de duim iets meer stroming gegeven en het herstel is goed vervelling is een stuk minder geworden en hij eet goed.
 

Bijlagen

  • SANY0035.JPG
    SANY0035.JPG
    36,5 KB · Weergaven: 14
  • SANY0034.JPG
    SANY0034.JPG
    34,8 KB · Weergaven: 13
Bovenaan