Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Vraag aan ICT mensen onder ons

Marcel oosterhof

ZeewaterForum lid
Al een aantal dagen is er geen enkel YouTube-filmpje meer af te spelen ook niet in bestaande topics erg jammer

Iemand enig idee waar dit aan ligt ?

@Jan Harbers zie bovenstaand probleem, weet jij misschien een oplossing ?
 
Alleen dit valt me op patrick
Voorheen als ik de link kopieerde uit YT en hier plakte kwam er alleen de URL te staan zonder dat short/ en feature=share gedoe


dat is het enige verschil wat ik opmerk
Kijk maar als je een link plakt dan zie je het
 
Ik heb nu via de knop "media" van dit forum de directe link van YT geplakt. Dit zou gewoon moeten werken.
Het lijkt er wel op dat de video wordt geblokkeerd. OF door dit forum, OF dit forum staat op een blacklist waardoor YT niet streamt naar dit forum..
Nicksaquaria ? 😀😀
 
Ja het is in ieder geval iets wat door Youtube is veranderd recent.
Hoe de Quickfix te gebruiken kom ik even niet uit.
Quickfix: Edit template _media_site_embed_youtube and remove the &list={$list} from the iframe url
 
Ik dacht al dat het met mijn oude laptop te maken had :cool: .
 
Ja het is in ieder geval iets wat door Youtube is veranderd recent.
Hoe de Quickfix te gebruiken kom ik even niet uit.
Die quickFix is voor de admin / beheerder om op de achtergrond aan te passen. Het icoontje "media toevoegen" doet een popup openen met de mogelijkheid een link toe te voegen. Achter de schermen wordt er dan code omheen geplaatst zodat de link verandert in een filmpje. Deze code zou dus aangepast moeten worden.

Het lijkt er op dat de filmpjes nu standaard "floating" worden geplaatst via YT (zwevend in het midden van het scherm, ipv vast op de plek van de site waar deze geplaatst is). Iets wat voorheen met coding bereikt kon worden. Wellicht is nog niet alle (forum)software daarop aangepast?
 

Het probleem met de 'list' -tag kan je ook handmatig oplossen, maar dan moet de video in een playlist staan. Deze kan je zelf ook aanmaken via YT, wellicht handig om al je aquarium-filmpjes in te zetten.

Zorg dat wanneer je de URI van de YT-video kopieert, deze er uit ziet als dit voorbeeld:
HTML:
https://youtu.be/H_J6rL7-n8g?list=PLgVzbco0wM9aEMeipLe69iaVn4D0ywPV4

Dus met het deeltje list=. De code hierachter is de code van je playlist.
 
Ik heb mijn filmpjes in mijn afspeellijst gezet so far so good, maar als ik daaruit vervolgens een filmpje deel neemt hij de code van de playlist niet mee.

maar ik heb je andere technische post ook gelezen hopen dat het forum dit kan aanpassen dat zou het mooiste zijn zodat alle oude filmpjes ook weer werken
 
Ik heb mijn filmpjes in mijn afspeellijst gezet so far so good, maar als ik daaruit vervolgens een filmpje deel neemt hij de code van de playlist niet mee.

maar ik heb je andere technische post ook gelezen hopen dat het forum dit kan aanpassen dat zou het mooiste zijn zodat alle oude filmpjes ook weer werken
Dat is vreemd. Pak je de code door rechtermuis op het filmpje en dan "copy url" ?
Of pak je de url uit de browser?

Bedenk me net dat ik dit getest heb op een laptop, wellicht gaat het op mobiel anders..🤔
 
Bovenaan