Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

VERLICHTING.

P-W

~URK AAN DE ZEE ~
Hoi ik vroeg mij gewoon af wat voor verlichting jullie allemaal hadden.

ik had in mijn meterbak tl van 90cm 1 grolux en 1 aquastar.
nu heb ik voor mijn 1.40bakie 2 aquastar's gekocht van 1.20.
moet hier meer boven of moet ik.......???????
 
Nog een tl erbij zou genoeg moeten zijn. Ik zou wel een witte lamp uitzoeken, ipv die aquastars. Naar mijn ervaring hebben deze 'verkeerd' licht om de algen goed te laten groeien.
 
ja ik heb er nu nog 1AQUASTAR en 1GROLUX(rood) boven hangen van 90cm en je hebt zelf gezien hoe goed mijn veertjes groeien.
dus dacht ik als ik 1.20 lampen heb moet dat wel voldoende zijn ?????
 
volgens mij hebben hier weinig mensen licht boven hun AQ:rolleyes:
wie het wel heeft wat hebben jullie dan ??????
 
ik heb voor mijn 2m bak deze week 2 buizen osram 86 lumilux daylight gekocht 1.20m, deze geven een mooi wit licht, dat heb ik aangevuld met 2 x 1.20 blauw licht. verder heb ik nog een phillips 1.50 84, deze ga ik nog vervangen omdat ie te geel is.

achter heb ik 2x 86, 1.20 op een bak van 1,50

ik heb ook bij iemand de kleur 89 gezien en dat zag er ook erg mooi uit, denk dat ik daar zeker even mee ga experimenteren.
 
tot nu toe, heb ik bij de mensen waar ze echt goede algengroei hebben, toch alleen witte t8 lampen... ik heb zelf ook aquastar, maar ben er niet echt tevreden mee, worden waarschijnlijk vervangen binnenkort.
 
Bovenaan