Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

uv lamp ontwikkelt ozon?

kurt1

ZeewaterForum gebruiker
Heeft er al ooit iemand gehoord dat je met een sterke uv lamp ozon ontwikkelt wat op zijn beurt zuurstofgebrek zou veroorzaken?
Het gaat hem om een bak van 600 ltr met een uv lamp van 20W (t5)

Hier heb ik nog niet van gehoord helaas. Hoe zit die lamp gemonteerd?

kurt1 zei:
Heeft er al ooit iemand gehoord dat je met een sterke uv lamp ozon ontwikkelt wat op zijn beurt zuurstofgebrek zou veroorzaken?

Dat lijkt mij niet juist,ozon is totaal iets anders en als er zuurstofgebrek is heeft dat een andere oorzaak.

kurt1 zei:
Een uv lamp zal bij,normale aquarium omstandigheden geen ozon produceren,dacht ik.

En als er ozon zou ontstaan,in je bak,dan zal dat uiteen vallen in zuurstof en of bv.No3,of iets anders waar het mee reageert.

Dus zou uiteindelijk je O2 gehalte verhogen.

U.V c lampen worden gebruikt om ozon te ontwikkelen ,allen worden zei dan in een koker of box gemonteerd en daar doorheen wordt lucht geblazen langzaam en wordt in een ruimte gezet die luchtdicht moet zijn, de concentratie loopt dan op met ozon ,de sterkte van de lamp bepaalt de werking wordt op deze manier gebruikt om ruimte`s te ontgeuren ,er mogen geen personen aanwezig zijn omdat ozon zeer corosief is.vandaar dat met uv de lamp in een quarts glas buis zit en daarom heen gaat water en weer geld hoe langzamer hoe beter de werking alleen maak je dan gebruik van de straling van de lamp die minder gevaarlijk is en alleen bacterieen dood,en zo dus geen ozon in het water kan komen wordt tevens veel ingezet in vijvers om algen te doden of te verminderen.

de proffesionel ozon generatoren werken met het corona systeem d.m.v hoogspanning wordt dan de ozon gemaakt en vele malen sterker is .
p,s ik verkoop deze systemen zelf namelijk alleen voor proffie`s
de johan

Helemaal eens.
Wij gebruiken ze ook voor luchtbehandeling

mobifix zei:
U.V c lampen worden gebruikt om ozon te ontwikkelen ,allen worden zei dan in een koker of box gemonteerd en daar doorheen wordt lucht geblazen langzaam en wordt in een ruimte gezet die luchtdicht moet zijn, de concentratie loopt dan op met ozon ,de sterkte van de lamp bepaalt de werking wordt op deze manier gebruikt om ruimte`s te ontgeuren ,er mogen geen personen aanwezig zijn omdat ozon zeer corosief is.vandaar dat met uv de lamp in een quarts glas buis zit en daarom heen gaat water en weer geld hoe langzamer hoe beter de werking alleen maak je dan gebruik van de straling van de lamp die minder gevaarlijk is en alleen bacterieen dood,en zo dus geen ozon in het water kan komen wordt tevens veel ingezet in vijvers om algen te doden of te verminderen.

de proffesionel ozon generatoren werken met het corona systeem d.m.v hoogspanning wordt dan de ozon gemaakt en vele malen sterker is .
p,s ik verkoop deze systemen zelf namelijk alleen voor proffie`s
de johan

dat is voor mij nieuw... snap wel dat er enige ontwikkeling is van ozon IN de uv-filter maar niet hoe je het ozon daarvan toe kan passen bij lucht (afschuimer misschien??) en welke opstartfase bedoel je?

JANSCH zei:
Wel bij luchtsterilisatie, bij de opstartfase kan er O3 vrijkomen.

mastex zei:
dat is voor mij nieuw... snap wel dat er enige ontwikkeling is van ozon IN de uv-filter maar niet hoe je het ozon daarvan toe kan passen bij lucht (afschuimer misschien??) en welke opstartfase bedoel je?
Opstartfase van de uv installatie,maar wel in de luchtbehandeling.

JANSCH zei:
Opstartfase van de uv installatie,maar wel in de luchtbehandeling.
ik denk dat je dit toch beter moet formuleren.. wat bedoel je met opstartfase van UV instellatie? het is toch gewoon UV lamp aansluiten tussen je overloop en sump? :confused:

en wat bedoel je met luchtbehandeling? heeft dit betrekking toch het zeeaquarium?
welke luchtbehandeling of wat behandel je met de lucht en uv? :confused:

:confused: mastex snap het niet :confused:

mastex zei:
ik denk dat je dit toch beter moet formuleren.. wat bedoel je met opstartfase van UV instellatie?
Dit betreft installatie's voor luchtbehandeling.
het is toch gewoon UV lamp aansluiten tussen je overloop en sump? :confused:
Zo werkt het niet,als je water met UV wilt behandelen dan moet je eerst alle zwevende deeltjes verwijderen,en liefst ook de kleurstoffen uit het water.

en wat bedoel je met luchtbehandeling? heeft dit betrekking toch het zeeaquarium?
Dit heeft geen betrekking op zeeaquaria.
welke luchtbehandeling of wat behandel je met de lucht en uv? :confused:
Het verhaal ging over UV,dat dit ozon zou veroorzaken in zeeaquaria.
Naar mijn weten kan dit niet.
Maar in de luchtbehandeling zou je met een uv lamp,inderdaad ozon kunnen krijgen.

:confused: mastex snap het niet :confused:

Ik dacht ook dat dit onmogelijk was maar ik heb hier iemand gehad die zijn water ddor een labo heeft laten testen en daar zeiden ze dadelijk dat de uv lamp het probleem was. Een uv lamp produceerde volgens hun ozon en dat zou voor problemen zorgen, volgens hun moest je altijd een koolfilter aan de uitgang van de uv lamp plaatsen. Als ik jullie uitleg lees en ozon wordt gemaakt door uv met lucht, dan zal daar wel het misverstand van gekomen zijn. Dan heb ik toch iets bijgeleerd want dat je ozon op die manier kon produceren wist ik niet.
Iedereen bedankt!

Back
Bovenaan