Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

TJ ‘s Red Sea 170

Ik ga over een tijdje ook zelf een blog maken over een reefer 200, ik ben nu de scape aan het maken en heb alle techniek die ik nodig heb. Nu nog mooi gaan wegwerken en alles aansluiten. Wordt nog wel wat werk maar dat is het hopelijk gelijk perfect
Leuk vooruitzicht ! Doe het lekker op je gemak. Goed nadenken over je scape en over wat voor koralen je wilt houden. Houdt rekening mee met groei van koralen zodat ze ruimte hebben. ( iets wat ik helaas niet heb gedaan ).

Een tijdje niet meer actief geweest op het forum dus tijd voor een update.

De afgelopen maanden heb ik veel last gehad van cyano bacteriën hier heeft de bak erg last van gehad. gelukkig is dit nu verholpen en komt de bak er weer steeds beter uit te zien.

Als ik foto’s bekijk van vorig jaar zijn de koralen leuk gegroeid, het verbaasd je pas als je foto’s terug kijkt hoe hard het eigenlijk gaat.
Helaas de afgelopen maanden ook wat koraal verloren zoals mijn hamer koraal hier baalde ik wel van omdat dit een van mijn eerste koralen was en ook aanzienlijk was gegroeid.
8FA2AEC4-8EE4-42DC-82C3-2299B46445C6.jpeg
3DE9A4F4-639C-4B8B-8D85-417AC54D436B.jpeg
397796ED-D764-4FF0-BE53-0915EC0CF94E.jpeg

Al heel wat maanden niets meer gepost in mijn dagboek dus het was weer tijd voor een update. Door de drukte ( vader geworden van een tweede ) simpelweg niet aan toegekomen.

Ongeacht de drukte heb ik mijn bakje top kunnen houden, de koralen zijn in vergelijking met mijn vorige post goed gegroeid. Helaas heb ik wel van zoanthussen verloren.

Hieronder wat foto’s
IMG_4905.jpeg
IMG_4899_jpg.jpeg
IMG_4900.jpeg
IMG_4908.jpeg
IMG_4904.jpeg

Lange tijd niks gepost. Het leven hier met 2 jonge kids is druk. Daarnaast heel erg druk met het bedrijf wat de bak de laagste maanden helaas niet goed heeft gedaan.
Helaas wat koralen verloren na de vakantie periode.

De bak komt beetje bij beetje weer in de goede richting.

Bijlagen

• IMG_0780.jpeg
    IMG_0780.jpeg
    314,8 KB · Weergaven: 64
  • IMG_0781.jpeg
    IMG_0781.jpeg
    389 KB · Weergaven: 64
Er is een tijd van komen en een tijd van gaan.

Binnenkort gaat deze bak in de verkoop.
Ik ben te druk veel van huis qua werk dat het mij een verstandige beslissing lijkt.

Mocht je interesse hebben laat het me weten.
Over compleet systeem met alles van redsea behalve de skimmer want die paste niet.
- Redsea lamp
- Redsea ATO
- Redsea wave
- Redsea dose

Back
Bovenaan