Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Titels koralen

zeefanaat

Senior Forumlid
Hallo,

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Heb vandaag een 4-tal koralen gekocht. Maar helaas was de vrouw van de eigenaar er, en niet de eigenaar zelf. Hierdoor wist ze niet te vertellen hoe deze koralen heten.

Ben zelf al even aan het zoeken geweest. Maar kom er helaas niet echt uit...

alvast bedankt voor de moeite.
 
1) ?
2)lobophyllia
3)acanthastrea of favia of micromussa (weet ik niet zeker)
4)favites

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
 
Thx!

3 lijkt mij dan een Favia. Ik ga eens zoeken welke het precies is. Net zoals de andere.
Iemand nog een idee van foto 1?
 
Thx!

3 lijkt mij dan een Favia. Ik ga eens zoeken welke het precies is. Net zoals de andere.
Iemand nog een idee van foto 1?
Onscherpe kop van een vis. Rechtsonder een stukje Lobophyllia?
 
Klopt. Mijn papegaaivis is altijd supernieuwsigerig. Klopt dat je een stukje lobo ziet. Maar gaat om het stuk erachter. Zal een proberen een duidelijkere foto te maken.

Hoop dat ie een beetje duidelijk is. Want het wordt al langzaam doner in mijn aquarium.
Gaat om degene achterin
 
Klopt. Mijn papegaaivis is altijd supernieuwsigerig. Klopt dat je een stukje lobo ziet. Maar gaat om het stuk erachter. Zal een proberen een duidelijkere foto te maken.

Hoop dat ie een beetje duidelijk is. Want het wordt al langzaam doner in mijn aquarium.
Gaat om degene achterin
Beide foto's zijn erg onduidelijk. Turbinaria?
 
Dat lijkt em niet te zijn. Ik zal morgen met daglicht eens proberen een duidelijkere foto te maken. Blijft toch een uitdaging met een iPhone helaas.
 
Wel beter maar nog niet een heel duidelijke foto :rolleyes: maar ik denk dat het ook een favia is.
 
Denk dat ik jou Iphone7 maar even moet lenen om onderwater foto te kunnen maken :p
Ik heb de andere 3 reeds kunnen traceren via reeflex.net
Maar goed dat ik vandaag vrij ben, is best een zoekactie...Maar wel heel erg leuk! Je ziet stukken die je nog nooit eerder gezien hebt, en waarschijnlijk ook niet snel op de markt tegen zal komen.

Ik ga de laatste dan ook onder Favia zoeken.
 
Even als extra...het koraal lijkt een soort doolhof met hoge muren en diepe ruimtes erin. Is donker mintgroen van kleur en heeft witte groei 'strepen' op de verhogingen.
Overdag geen zichtbare poliepen, 's nachts nog niet kunnen zien aangezien ik em net een dag heb.
 
Even als extra...het koraal lijkt een soort doolhof met hoge muren en diepe ruimtes erin. Is donker mintgroen van kleur en heeft witte groei 'strepen' op de verhogingen.
Overdag geen zichtbare poliepen, 's nachts nog niet kunnen zien aangezien ik em net een dag heb.
Platygyra?
 
Even als extra...het koraal lijkt een soort doolhof met hoge muren en diepe ruimtes erin. Is donker mintgroen van kleur en heeft witte groei 'strepen' op de verhogingen.
Overdag geen zichtbare poliepen, 's nachts nog niet kunnen zien aangezien ik em net een dag heb.

Gezien deze omschrijving denk ik toch echt aan een favites, maar dan wel een die een beetje ingetrokken staat. Anders zijn die diepe ruimtes niet zo diep namelijk.
 
Dat kan natuurlijk ook allemaal, lijkt allemaal zo veel op elkaar en de details zijn lastig te beoordelen a.d.v. de foto.
Mijn suggestie was een gok. Gebaseerd op de vorm die ik in de poliepen denk te zien en gebaseerd op de omschrijving. Daarbij komt Platygyra sp. vrij veel in de handel voor en voldoet het aan de omschrijving. Maar eerlijk is eerlijk... Meer dan een gok is het niet.

Eerlijk gezegd begrijp ik niet precies hoe het kan dat de foto's zo onduidelijk zijn. Zelfs destijds met mijn iPhone 4 kon ik prima foto's maken van mijn bak.
 
Denk dat ik Tanne de credits voor deze moet geven. Lijkt via de site het meeste op de Platygyra. sp.01
Alleen denk dat die van mij een beetje moet bijkomen van de verhuizing, staat iets minder op kleur nog dan op de foto van de site.

Wel wil ik iedereen heel erg bedanken voor de hulp met het vinden van de juiste namen (helaas ken mijn app niet alle koralen die er zijn) en als je het zelf dan ook niet precies weet wordt het toch een beste uitdaging.

Superfijn dit!!
 
Denk dat ik Tanne de credits voor deze moet geven. Lijkt via de site het meeste op de Platygyra. sp.01
Alleen denk dat die van mij een beetje moet bijkomen van de verhuizing, staat iets minder op kleur nog dan op de foto van de site.

Wel wil ik iedereen heel erg bedanken voor de hulp met het vinden van de juiste namen (helaas ken mijn app niet alle koralen die er zijn) en als je het zelf dan ook niet precies weet wordt het toch een beste uitdaging.

Superfijn dit!!

Toch denk ik het van niet, omdat de Platygyra een andere tekening heeft, een fijner raster.
Bel de winkel waar je hem gekocht heb en vraag het????:confused:
 
Bovenaan