Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Tim's RSM250

Ik heb gemerkt dat mijn magnetisch ventiel niet meer volledig de CO2 toevoer kan afsluiten.

Ik zag gisteren dat de pH in de kalkreactor gezakt was naar 6,1 terwijl hij staat ingesteld op 6,3. Dit kwam dus omdat het ventiel niet meer goed afsluit en nog steeds kleine beetjes gas doorlaat

Is dit een gekend probleem ? En welke magneet ventielen zijn aan te raden.

voor glas anemonen heb ik in het begin joecjuice ofzo gebruikt heb nu pepermuntgarnalen erin heb geen last meer van de glasanemonen.

mooie en luchtige opbouw.
groeten feije en wendy

Azijn bevat natron (loog) en is derhalve alcalisch en kan invloed hebben op de PH-waarde. Dus let op! Ik maak liever gebruik van heet osmoswater dat ik via een injectienaald inspuit bij de grote exemplaren (in de voet). Daarnaast voer ik, indien ik last heb van een grote populatie kleine glasanemonen, gericht en grover. Dan krijgen die in iedergeval weinig tot niets mee. Ik probeer bij het verwijderen bovendien de krans niet te beschadigen omdat deze weer zorgt voor de verspreiding van nieuwe exemplaren.

Ter correctie op bovengenoemde onzin: azijnzuur is zuur. Let goed op wat je schrijft voordat je mensen op het verkeerde been zet (Mefisto)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben van plan om de volgende vissen in mijn bak te plaatsen kan iemand zeggen of dit te veel is voor dit systeem

ik heb nu

clownvisje
blauwe juffer
sallarias
hexatenia
en een piepklein visje van 1 cm groot en drie mm dik :-)

Wat ik nog extra wil is

Gele dokter
en een schooltje anthiasen of een schooltje chromissen.

Gisteren de dimbare verlichting ingebouwd op aanraden van Martin.

Heb het zo ingesteld dat het licht 's avonds langzaam blauw wordt door eerst de witte lampen te dimmen en dan aansluitend de blauwe lampen.

En 's morgens gebeurt exact het omgekeerde. :-)

Ben nu nog aan het denken om een sump te plaatsen met een extra afschuimer maar dan moet ik eerst een overloop systeem vinden dat werkt lifereef http://www.lifereef.com heeft er blijkbaar te koop maar ik hoop een alternatief te vinden.

omg !!! wat is jouw bak veranderd !!!! :eek:
mooi !!! :)
jammer genoeg heb ik hier geen ervaring méé hoewel ik dit misschien ook wel wil doen ( die sump );)

kun je niet de uitlaat van de koeler in een sump laten stromen ?
en dan via de pomp er weer in ?:confused:
waarom eigelijk een sump ?

grtjes !!!

hahaha... ik ken da ook niets van een sump hé... :p

Back
Bovenaan