Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Tim's RSM250

cosmos

ZeewaterForum gebruiker
Ik ben sinds vorige week overgestapt van een aqua medic chromis naar de red sea max 250.

Hij is nu 1 week in opstart. hieronder wat foto's

Volgende week plan ik om een kalk reactor te installeren en dimbare verlichting

Bijlagen

• P1030212.JPG
    P1030212.JPG
    49,8 KB · Weergaven: 48
  • P1030210.JPG
    P1030210.JPG
    73,7 KB · Weergaven: 47
  • P1030211.JPG
    P1030211.JPG
    79,5 KB · Weergaven: 40
  • P1030209.JPG
    P1030209.JPG
    83,1 KB · Weergaven: 34
  • P1030222.JPG
    P1030222.JPG
    90,4 KB · Weergaven: 43
Ik heb gisteren een floramate besteld om dimbare verlichting zoals u te installeren.

De EVSA's die jij gebruikt waar heb je die gekocht ?

Cosomos

Op dit moment gebruik ik de profilux, omdat ik al mijn randapperatuur wil sturen.

Maar de flora-mate werkt net zo goed als je alleen de verlichting wil sturen.

De Evsa's kan je bij aquariumhandel-bakx.nl kopen ( 3 stuks nodig )

ben je opgestart met vers levend steen ???
want ik zie dat je er al koralen en anemonen in hebt zitten...
ik heb mijn schoonmaakploeg ook na een 4 weker er in gebracht , maar na 1 week ????:confused:

groetjes ;)

ps : mooie opbouw !!! :):goed:

Dat is vers levend steen en ik ben opgestart met 50% steen uit mijn vorige bak die 4 jaar stabiel heeft gedraaid plus 40 % water van de oude bak is geent in de nieuwe.

Maar de reden waarom die tepelanemonen erin zitten is omdat ik ze infeite niet los kreeg van mijn levend steen :-)

Maar ik denk niet dat een paar anemoontjes het evenwicht gaan verstoren. Zolang ik ze niet voer natuurlijk

ik denk inderdaad ook dat ze niet veel zullen vervuilen ;)
het zijn toch eigenwijze diertjes !!!:rolleyes:
suc6 !!!

Even een vraagje aan andere RSM250 bezitters.

momenteel is er nog niets in het bakje van mijn afschuimer gekomen.

Hij schuimt nochtans mooi het wit schuim komt tot halverwege de opvoer buis en dus een twee centimeter onder de rand.

Is het normaal tijdens de opstart dat de afschuimer de eerste weken niets kan afschuimen ?

bij mij was dit ook het geval... gewoon geduld ;), bij mij begon hij pas na een 3 tal weken hevig af te schuimen...:p of er valt niet zo heel veel af te schuimen.... dat kan ook ;)
( zoals bij mij , er zitten een paar diertjes in maar er wordt niets meer afgeschuimt... ze zullen niet veel vervuilen ;) )

suc6 !!!

Even een vraagje aan andere RSM250 bezitters.

momenteel is er nog niets in het bakje van mijn afschuimer gekomen.

Hij schuimt nochtans mooi het wit schuim komt tot halverwege de opvoer buis en dus een twee centimeter onder de rand.

Is het normaal tijdens de opstart dat de afschuimer de eerste weken niets kan afschuimen ?

jep...bij mij deed de schuimer de eerste week..anderhalve week ook niets behalve de witte schuim dat er niet overheen komt....
als de bak meer gaat rijpen...(vervuilenen) dan pas kun je de skimmer goed afstellen...en zie je wel dat het meteen anders gaat ruiken in je skimbakje...een enorme putlucht komt er dan vanaf haha...geniet nog maar van het fris ruikende schuimpje :)

zout gehalte zit op 1.025 en ca heb ik nog niet gemeten aangezien ik nog in opstart zit.

Ik heb wel een kalkreactor geinstalleerd in het weekend.

Maar dit zal enkel ca opdrijven dacht ik en niet kH.

ik heb gelezen dat ik dit kan opdrijven door een mengsen van soda en maagzuur toe te voegen in een verhouding van 1 op 5.

Cosmos,

Het ziet er allemaal prima uit. De waardes krijg je ook nog onder controle.

Ook ik denk er al aan om een RSM250 aan te schaffen. Maar behalve dat ik hem in de winkel heb zien staan en hem eens goed heb kunnen bekijken (hij was namelijk aan de zijkant opengewerkt), vraag ik mij toch af of men ook negatieve ervaringen heeft met dit aquarium. Het is namelijk vrij compact en ik weet niet of je overal en snel reserveonderdelen kunt krijgen. Ik heb hier al een enquete over gestart. Zonder reakties tot nu toe. Kan mij hier iemand misschien antwoorden geven?

Een nadeel van de RSM250 is dat hij zeer snel te warm wordt en de twee fans die over het water blazen zijn bijlange niet voldoende om hem te koelen.

Ik heb gemerkt dat als het bij mij binnen 25 graden is het maar twee dagen duurt voor de rsm om van 26 naar 29 graden te klimmen. Een ander nadeel is dat de scharnier van de voeder klep zeer snel krassen vertoont.

Back
Bovenaan