gregflor
ZeewaterForum gebruiker
Daar ik dsr gebruik , post ik het hier .
Ik heb al geruime tijd last van een te hoog nitraat gehalte , zeg maar een jaar eigenlijk .
Al die tijd heb ik carbon v/s gedosseerd , en zit nu op 15 per dag , zolas aangegeven op carbon tabel in de calculator.
Ook dosseer ik fosfaat bij , zonder fosfaat kan nitraat niet zakken dacht ik??
Alle andere waardes zijn ok te noemen , behalve boor , die sinds enkele dagen de hoogte ingaat.
Bijgevoegd de waardes zoals ik ze daarstraks gemeten heb .
Moet er nog bijvoegen dat we alles terug proper hebben gemaakt vorige week , bak , sump en vandaag de overloop vrijgemaakt van ditrius of hoe noemt het ??
We hebben ook enkele stenen vervangen door real reef rock vorige week .
We hebben nu voor het ogenblik aan stroning : rw 8 en een rw 15 alsook nog ene van tunze erin .
De afschuimer draait goed ( turboflotor 1000)
Aquarium inhoud : 450 liter.
13 vissen , en een vijftal zandzevende sterren en enkel opruimers , slakken , kreeftjes enzo.
We testen met setjes van salifert.
Hopelijk kunnen jullie me helpen ???

Ik heb al geruime tijd last van een te hoog nitraat gehalte , zeg maar een jaar eigenlijk .
Al die tijd heb ik carbon v/s gedosseerd , en zit nu op 15 per dag , zolas aangegeven op carbon tabel in de calculator.
Ook dosseer ik fosfaat bij , zonder fosfaat kan nitraat niet zakken dacht ik??
Alle andere waardes zijn ok te noemen , behalve boor , die sinds enkele dagen de hoogte ingaat.
Bijgevoegd de waardes zoals ik ze daarstraks gemeten heb .
Moet er nog bijvoegen dat we alles terug proper hebben gemaakt vorige week , bak , sump en vandaag de overloop vrijgemaakt van ditrius of hoe noemt het ??
We hebben ook enkele stenen vervangen door real reef rock vorige week .
We hebben nu voor het ogenblik aan stroning : rw 8 en een rw 15 alsook nog ene van tunze erin .
De afschuimer draait goed ( turboflotor 1000)
Aquarium inhoud : 450 liter.
13 vissen , en een vijftal zandzevende sterren en enkel opruimers , slakken , kreeftjes enzo.
We testen met setjes van salifert.
Hopelijk kunnen jullie me helpen ???