Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Soorten algen

johnw1980

ZeewaterForum lid
In mijn aquarium welke nu 4 maanden draait blijven de verschillende wieren/algen groeien terwijl nitraat en fosfaat constant 0 is. Nu is mijn vraag of mensen de naam/soort van deze wieren kennen? Zodat ik beter kan kijken welke opruimploeg ik nodig hebt want mijn turbo's eten het niet.
e214d6246e709988210b05ae1659035d.jpg
bb102622435d94e7076a18fc3e564a24.jpg
94a6f6d95aef083fd667ac9347ca33f2.jpg
dba6101bb5e95f75f99b1a2ecbdeca90.jpg
25310b8fca1b89eae2a245b07ff7a833.jpg

Verstuurd vanaf mijn EVA-L09 met Tapatalk

Konijnvis/vossenkop inzetten.

Sow dat is een heel keur aan algen en wieren zal best dat je niks meet van nitraat en fosfaat
ik zou zoveel als mogelijk handmatig verwijderen

Zo dat zijn veel verschillende soorten wier en algen wat je heb.
Je meet geen nitraat en fosfaat omdat dit dus direct door de wieren word opgenomen.
Een vossekop zoals eerder aangegeven zal idd het meeste wel eten.
De bubbelalg zal hij laten staan, hiervoor een mitrix krab inzetten of dood spuiten met natronloog.
Een dokter zal ook wel het een en ander eten. Ik weet niet hoe groot de bak is? En wat je dr al in heb zwemmen?

Verder kan je natuurlijk al veel met de hand verwijderen.

Zo dat zijn veel verschillende soorten wier en algen wat je heb.
Je meet geen nitraat en fosfaat omdat dit dus direct door de wieren word opgenomen.
Een vossekop zoals eerder aangegeven zal idd het meeste wel eten.
De bubbelalg zal hij laten staan, hiervoor een mitrix krab inzetten of dood spuiten met natronloog.
Een dokter zal ook wel het een en ander eten. Ik weet niet hoe groot de bak is? En wat je dr al in heb zwemmen?

Verder kan je natuurlijk al veel met de hand verwijderen.
Heb er een elysia crypata, 2x hermiet, borsteltand dokter, turbo slakken, babylon slakken, salaria, zeester zandzeefend, stomatella varia, 2x clownvis, mitrax sculpus, 2x cardinaal.

Zou een vossenkop erbij kunnen of levert dit problemen op met andere vissen?

De bak is 350 liter dus kan deze op deze inhoud of is de bak te klein voor deze.

Deze bijzondere alg heb ik ook nog? Geen idee wat dit is. Eet een vossekop dit ook?
a95abab7e680bcc35b56f231613115d1.jpg

Deze bijzondere alg heb ik ook nog? Geen idee wat dit is. Eet een vossekop dit ook?
a95abab7e680bcc35b56f231613115d1.jpg

Dat is Padina, verdwijnt vanzelf weer. Alleen de Caulerpa racemosa (de groene druiventrosjes) zou ik actief wegplukken. De rest verdwijnt (helaas) vanzelf weer. Vossekop zou ik niet doen, 350 liter is een plons water, maar voor zo'n vis wel erg klein.

Tanne,

Heb jij ervaring dat deze wieren (dictyota volgens mij) vanzelf weer verdwijnen?
Heb er zelf ook last van en zoek naar een oplossing.

Bijlagen

• bb102622435d94e7076a18fc3e564a24.jpg
    bb102622435d94e7076a18fc3e564a24.jpg
    38,3 KB · Weergaven: 39
De padina lijkt het erg naar z,n zin te hebben want 4 maanden geleden waren ze er nog niet en ze schieten nu als padestoelen uit m'n steen. Heb gister een kleine soort vossenkop de siganus manifica gekocht dus deze heeft wel wat zwemruimte. Zal hem in de toekomst waarschijnlijk extra nori/groenvoer moeten geven.

Tanne,

Heb jij ervaring dat deze wieren (dictyota volgens mij) vanzelf weer verdwijnen?
Heb er zelf ook last van en zoek naar een oplossing.
Normaal wel, als er wat grazers (dokters, egels, slakken en krabben) aanwezig zijn.

Back
Bovenaan