Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

*** Sendero's Reef ***

Prachtig sander 👍
 
Tunze stream 3!

Eerste indruk is zeer positief! Bij het vastpakken voel je direct hoe massief en robuust de pomp gebouwd is. Eenmaal in de bak is de pomp werkelijk fluisterstil! Ik ben er zeer tevreden mee, nu voorzie ik mijn hele aquarium met deze ene pomp van stroming (de uitstroom van de opvoerpomp daarbuiten gelaten dan).

IMG_2863.jpgIMG_2864.jpgIMG_2865.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoe heb jij em in de bak gehangen? En wat zijn je afmetingen ook alweer?
Ik ben zelf namelijk aan het kijken naar een andere stromingspomp. En had deze ook al langs zien komen.
 
Hoe heb jij em in de bak gehangen? En wat zijn je afmetingen ook alweer?
Ik ben zelf namelijk aan het kijken naar een andere stromingspomp. En had deze ook al langs zien komen.

De maten weet ik niet 1, 2, 3 meer uit mijn hoofd, ik geloof dat de pomp iets meer dan 18cm lang is. Daarmee is het geen kleine pomp, echter is de kwaliteit subliem en de stroming uitstekend. Aangezien ik Bare Bottom draai, kon ik de pomp mooi kwijt op de bodem achter mijn rif en standje vol vermogen.

Mvg, Sander
 
Ik bedoelde de afmetingen van je aquarium 😋
Oke, dat gaat voor mij al lastig worden aangezien ik dat niet heb. Heb je misschien nog een overzicht van je bak met de nieuwe pomp?
 
Eerste indruk is dus goed, ik ben erg benieuwd naar je ervaring met deze streamer. Ik ben er zelf ook in geïnteresseerd namelijk.

Wat is bare bottom precies Sander?
 
Ik bedoelde de afmetingen van je aquarium ��
Oke, dat gaat voor mij al lastig worden aangezien ik dat niet heb. Heb je misschien nog een overzicht van je bak met de nieuwe pomp?

De maten van mijn aquarium zijn: 95Lx60Bx37H 30WH (very shallow dus):)

Eerste indruk is dus goed, ik ben erg benieuwd naar je ervaring met deze streamer. Ik ben er zelf ook in geïnteresseerd namelijk.

Wat is bare bottom precies Sander?

De eerste ervaringen zijn zeker goed Marjan, de pomp is zeer degelijk en krachtig (instelbaar uiteraard).

BB is een uitdrukking voor een rifaquarium zonder bodem. Mijn bodem is zwart. Misschien komt er later nog wel een bodem in, maar ik hou van clean draaien en veel stroming! Jouw opgebouwde rif ziet er tot nu toe al veelbelovend uit!

Groetjes uit Derp;)
 
Laatst bewerkt:
Ik had er werkelijk geen idee van wat het was, dank je wel voor de uitleg (en het compliment!).

Nu ik weet wat het is: BB past ook echt wel bij jou denk ik!
 
Ik bedoelde de afmetingen van je aquarium ��
Oke, dat gaat voor mij al lastig worden aangezien ik dat niet heb. Heb je misschien nog een overzicht van je bak met de nieuwe pomp?

Hier een overzichtje van vanochtend. Op de foto oogt de bak wel erg donker, dit in in werkelijkheid veel minder! De bak is nog erg jong maar de geplaatste spsjes zijn al langzaam begonnen met groeien:cool:

Helaas was ik enkele weken terug uitgeschoten met PO4 toevoegen, gelukkig is dat nu weer onder controlle!:eek:

Met de nieuwe pomp staat er nu meer dan 110X de bakinhoud aan stroming per uur!

PS: Weet iemand misschien hoe ik net als sommige andere leden ook van die mooie grote foto's kan plaatsen? Nu wordt de foto automatisch flink verkleind en gaat na het plaatsen van de foto de kwaliteit enorm achteruit!
IMG_2893.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hier een overzichtje van vanochtend. Op de foto oogt de bak wel erg donker, dit in in werkelijkheid veel minder! De bak is nog erg jong maar de geplaatste spsjes zijn al langzaam begonnen met groeien:cool:

Helaas was ik enkele weken terug uitgeschoten met PO4 toevoegen, gelukkig is dat nu weer onder controlle!:eek:

Met de nieuwe pomp staat er nu meer dan 110X de bakinhoud aan stroming per uur!

PS: Weet iemand misschien hoe ik net als sommige andere leden ook van die mooie grote foto's kan plaatsen? Nu wordt de foto automatisch flink verkleind en gaat na het plaatsen van de foto de kwaliteit enorm achteruit!
Mooi man [emoji106]
110x bakinhoud das best veel toch?

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
 
Dat is wel heel erg veel ja!

Wel jammer dat de foto zo klein is, zo kun je nog niet zien hoe jij de pomp hebt hangen.
Als je bij foto toevoegen de originele fotogrootte houd?
 
Mooi man [emoji106]
110x bakinhoud das best veel toch?

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Dat is inderdaad best wel veel voor "aquariumbegrippen", toevallig had ik twee weken geleden in Egypte ook een filmpje gemaakt van sps koralen op het rif-dak. Leuk te zien is dat onze stromingspompjes dan niets meer voorstellen:p


Dat is wel heel erg veel ja!

Wel jammer dat de foto zo klein is, zo kun je nog niet zien hoe jij de pomp hebt hangen.
Als je bij foto toevoegen de originele fotogrootte houd?

De pomp hangt niet in mijn aquarium, maar staat op de bodem achter mijn reefbone constructie.
Ik bedoel inderdaad hoe ik foto's in groot formaat hier op het forum kan plaatsen zoals sommige andere forumleden.
 
Mooi sander ik plaats ze via tapatalk
 
Erg mooi! Krijg ook ineens zin om weer eens te duiken nu haha.

ps: ik plaats grote foto's via photobucket, dan blijven ze scherm gevuld :)
 
PS: Weet iemand misschien hoe ik net als sommige andere leden ook van die mooie grote foto's kan plaatsen? Nu wordt de foto automatisch flink verkleind en gaat na het plaatsen van de foto de kwaliteit enorm achteruit!
Mooi dat je weer begonnen bent!

Je kunt op flickr.com een account aanmaken, daar je foto's uploaden en dan via de delen-knop de code van Flickr naar hier kopiëren en plakken. Dat oogt een stuk beter.
 
Bovenaan