Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Salifert fosfaatkiller,dosering?

dit spul kan niet tegen je gaan werken ,jij zelf (en een ieder met jou) wel door ongecontroleerd een baal van die zooi in te zetten en alle fosfaat uit het systeem te binden ,de koralen enorganismen hebben ook nog wat nodig ,simpel uitgelegt ,blijft er niets over of daald het met een noodvaart zal eea crashen ,meten dus van te voren en kort na inzetten met grote regelmaat

Alles in m'n bak groeit, en de bak draait op die manier al 1,5 jaar, dus je zou dan denken dat de crash al had moeten gebeuren. Deze werkwijze is trouwens niet een ongecontroleerde baal van die zooi gebruiken, maar gewoon leren van anderen.

Toch zal ik het een tijdje proberen om eens zonder dat spul te draaien, ben namelijk wel benieuwd of dit de groei bevordert en eens kijken hoe alles hierop reageerd.

Nog en paar kleine vraagjes hierover: Heb ik het bij het rechte end dat door het continu gebruik ervan de groei vermindert?
En bij hoeveel mg/l grijp jij in?
 
Alles in m'n bak groeit, en de bak draait op die manier al 1,5 jaar, dus je zou dan denken dat de crash al had moeten gebeuren. Deze werkwijze is trouwens niet een ongecontroleerde baal van die zooi gebruiken, maar gewoon leren van anderen.

Toch zal ik het een tijdje proberen om eens zonder dat spul te draaien, ben namelijk wel benieuwd of dit de groei bevordert en eens kijken hoe alles hierop reageerd.

Nog en paar kleine vraagjes hierover: Heb ik het bij het rechte end dat door het continu gebruik ervan de groei vermindert?
En bij hoeveel mg/l grijp jij in?
ik voeg telkens wat opnieuw toe of stop wanneer de testset iets blauwige gloed geeft ,ik gebruik de salfert setjes ,ik doelde overigens niet dat je een baal toevoegt ,ongecontroleerd dus en was een statement ,is aller fosfaat uit de bak dan stagneert idd de groei met kans op bleeching ,maar bij te veel nog erger dat belemmert de skeletobouw ,beide niet gewenst
 
Bovenaan