Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Rollerfilter in een red sea 525 v3 sump

Ponky83

Instagram: amsterdam_reefstarter
Ik zit al een hele tijd te bedenken om een rollerfilter in de sump te zetten maar ik wil niet alles eruit te slopen bij de filtersok houders
ik zat dus te denken kan je ook een soort afvoer maken in de schuifplaten waar je de sokken plaatst en dat verbinden naar 1 afvoer om zo een rollerfilter aan te sluiten

Of gaat het zo snel verstoppen dat dat niet lukt

Ik zat zelf te denken aan een theiling compact

Graag hoor ik wat feedback
 
Laatst bewerkt:
Denk niet dat het iets voor mij is geen idee hoe je deze moet installeren ook 😀
 
Denk niet dat het iets voor mij is geen idee hoe je deze moet installeren ook 😀
Ik weet ook niet hoe je het moet installeren 🤷‍♂️maar het lijkt me op de ene of andere manier dat het goed kan passen in een kast en dat de rol makkelijk te vervangen is maar ik kan het mis hebben😊
 
Er bestaan vlies filters, die gemaakt zijn om in een gafzak houder te plaatsen.
In ieder geval een Duits fabrikant en dacht ook iets als tmc.

Zal eens in mijn Bookmarks snuffelen.

Overigens, de Pearl aqua heb ik zelf in gebruik (grootste)
Deze vergt ook wel e.e.a. aan ruimte, zul je ook niet zo zonder verbouw van sump of leiding werk kunnen plaatsen.
Deze moet een cm of 2 in het water staan
 
Even geheugen opgefrist.
O.a. riffgrotte brengt onder hun merk vlies filters op de markt, die in een sok houder passen.


Als link niet mag, wordt ie wel verwijderd
 
Even geheugen opgefrist.
O.a. riffgrotte brengt onder hun merk vlies filters op de markt, die in een sok houder passen.


Als link niet mag, wordt ie wel verwijderd
Had die van klir ook gezien maar red sea heeft afwijkende filtersokken van 4"
Daarom dacht ik aan iets te fabriceren dat op de plekken van de sokken een paar afvoertjes te maken en die te koppelen naar 1 afvoer buis of iets dergelijks
 
Ik zit al een hele tijd te bedenken om een rollerfilter in de sump te zetten maar ik wil niet alles eruit te slopen bij de filtersok houders
ik zat dus te denken kan je ook een soort afvoer maken in de schuifplaten waar je de sokken plaatst en dat verbinden naar 1 afvoer om zo een rollerfilter aan te sluiten

Of gaat het zo snel verstoppen dat dat niet lukt

Ik zat zelf te denken aan een theiling compact

Graag hoor ik wat feedback
Theiling compact heb ik hier gehad, is te weinig voor een 500 liter bak
 
Had het ergens gezien.
-4 inch model bestaan. Nu alleen nu in de EU zien te vinden.

 
Ziet er ook goed uit gaat je noodoverloop er ook door?
Nee, de noodoverloop is de silicone slang die er voorlangs loopt.
Deze staat eigenlijk op enkele druppels na droog.
 
Had het ergens gezien.
-4 inch model bestaan. Nu alleen nu in de EU zien te vinden.

Ja deze had ik ook gezien je kan er ook 2 in serie gebruiken d8 ik ergens gelezen te hebben
Alleen weer jammer dat ze erg moeilijk verkrijgbaar zijn
 
Ik (en vast meer forumleden) ken de binnenzijde van een RSM niet.
Misschien een idee om eens een paar foto's van de sump en verloop van buizen te posten? (Onder verschillende hoek)

Misschien heeft iemand een brilliant idee.
 
Misschien is dit wat ?
 

Bijlagen

  • Screenshot (56).png
    Screenshot (56).png
    61,5 KB · Weergaven: 20
Hier nog wat fotos trouwens

Zat anders misschien aan een clarisea sk5000 te denken
 

Bijlagen

  • 20210920_145853.jpg
    20210920_145853.jpg
    70,7 KB · Weergaven: 37
  • 20210920_145845.jpg
    20210920_145845.jpg
    98,9 KB · Weergaven: 37
  • 20210920_145913.jpg
    20210920_145913.jpg
    88,9 KB · Weergaven: 37
Clarisea zou net kunnen lukken maar ben niet zeker. Vergeet niet dat die een heel stuk boven water zit
 
Clarisea zou net kunnen lukken maar ben niet zeker. Vergeet niet dat die een heel stuk boven water zit
Ja dat klopt ik zat dus met het idee, iets te maken dat die sledes waar de sokken in gaan 1 daarvan helemaal af te sluiten met doppen en de ander iets met soort van kunstof afvoeren de 2 gaten samen te verbinden en die aan het rollerfilter invoer te bevestigen zo hoef ik niet leidingen te verzagen en die glazen panelen eruit zien te snijden
 
Bovenaan