Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Regenboog lipvis niet meer te zien...

WwZee

Redelijk nieuw maar vol overgave!
Hallo allemaal

Eergisteren een regenboog lipvis bij onze huidige bevolking geplaatst.
Enige angst was of het wel goed zou gaan met de citroen lipvis.
Nou dat leek geen probleem te zijn. Ik had verwacht dat de nieuwe direct onder het zand ging duiken en dat we hem een tijdje niet meer gingen zien.
Maar dat was niet zo. Hij zwom direct mooi in het hele aquarium, en was direct "vriendjes" met de citroen lipvis.
Enkele uren later heb ik eten gegeven en hij at direct mooi mee.
's Avonds toen de verlichting dimde is hij onder het zand gekropen. Gisteren heel de dag niet gezien en vandaag ook nog niet.
Is dit normaal? Moet ik het wat tijd geven? Ik krijg de drang om in het zand te gaan woelen op zoek naar hem, maar denk dat dat misschien niet de beste oplossing is.

Iemand een advies? Bedankt alvast!

Geduld, zeker in het begin wil de lipvis nog wel eens een tijdje onder het zand kruipen. Situatie van mijn Regenboog Lipvis was exact hetzelfde als bij jou. In het begin zwom hij vrolijk mee maar een dag daarna was hij verdwenen onder het zand. Bij mij duurde het ongeveer 2 dagen eer hij weer tevoorschijn kwam. Daarna geen problemen meer gehad.

Ter info: gisterenmiddag is hij weer "boven zand" gekomen!
Dus een weekje onder het zand verbleven maar hij is alive and kicking.
Doet het heel goed in de bak en hij at ook al direct weer mee.
Geduld is dus inderdaad een mooie deugd... :)

Back
Bovenaan