Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Poliepen , laat maar zien die pareltjes van je bak ;)

Zelfs mooier dan hier al die stekken van hier van al tijd geleden!!! Hahaha 😝 Vooral die Acro Staghorn die ik hier Blauwe Tip noem is bij jou gewoon blauwe Staghorn:cool: Geen echt perfecte plek toch hier ook......

Laatst bewerkt:
20250816_135427.jpg

20250816_135805.jpg
20250816_135319.jpg

Ik kreeg hem gratis van Leonardo's reef als "Honey pot", het voldeed niet aan zijn hoge eisen. Maar stilletje hoop ik dat hij per ongeluk een van zijn dure grafted heeft meegegeven.

Bekijk bijlage 653890
Honeypot

Bekijk bijlage 653891
Wat ik hoop 🥳, heb Leo nog niets verteld, ik stel al genoeg domme vragen als beginner.
Eerlijk gezegd vind ik die honeypot zelfs mooier 😅
Die (zogenaamd grafted) zie enkel extra kleurtje op de topjes verder geen gekleurde poliepen.
Dus niet echt bijzonder en de prijs is veelste hoog voor wat het is
Ik kreeg hem gratis van Leonardo's reef als "Honey pot", het voldeed niet aan zijn hoge eisen. Maar stilletje hoop ik dat hij per ongeluk een van zijn dure grafted heeft meegegeven.

Bekijk bijlage 653890
Honeypot

Bekijk bijlage 653891
Wat ik hoop 🥳, heb Leo nog niets verteld, ik stel al genoeg domme vragen als beginner.
Die (zogenaamd grafted) zie enkel extra kleurtje op de topjes verder geen gekleurde poliepen.

De prijs is idd overdreven, maar ik ben er blij erg blij mee. De extra stress die ik er ook gratis bij kreeg, is wel wat minder lol

Het is geen soortje wat je overdag wil voeden, het verminderd poliep extensie.

Bijlagen

• 20250817_144020[1].jpg
    20250817_144020[1].jpg
    60,9 KB · Weergaven: 27
Ik
De prijs is idd overdreven, maar ik ben er blij erg blij mee. De extra stress die ik er ook gratis bij kreeg, is wel wat minder lol

Het is geen soortje wat je overdag wil voeden, het verminderd poliep extensie.
Die draden dat is gewoon een reactie, denk zelf meer irritatie zie het soms ook als ik mijn vissen voer
Je hoeft ze zowizo niet te voeren met van alles wat en wat elk merk je probeert aan te smeren🤦meeste is bullshit polyppipapop booster etc en daar de hoofdprijs voor vragen.
Juiste waardes,stabiliteit,goed licht,veel stroming,traces en geen pestdieren
Dat zorgt voor een goede pe en niet een pipapolypop 😭flesje van 50€ 🤣

Mijn vissen voer ik goede kwaliteit mysis en heel af en toe diepvries copepoden
Naar mijn mening is levend voer ook onnodig kost een hoop voor een heel klein beetje

Ik doseer alleen amonia en geef alleen een heel klein beetje reefroids als po4 iets aan de lage kant is

Ik

Die draden dat is gewoon een reactie, denk zelf meer irritatie zie het soms ook als ik mijn vissen voer
Je hoeft ze zowizo niet te voeren met van alles wat en wat elk merk je probeert aan te smeren🤦meeste is bullshit polyppipapop booster etc en daar de hoofdprijs voor vragen.
Juiste waardes,stabiliteit,goed licht,veel stroming,traces en geen pestdieren
Dat zorgt voor een goede pe en niet een pipapolypop 😭flesje van 50€ 🤣

Mijn vissen voer ik goede kwaliteit mysis en heel af en toe diepvries copepoden
Naar mijn mening is levend voer ook onnodig kost een hoop voor een heel klein beetje

Ik doseer alleen amonia en geef alleen een heel klein beetje reefroids als po4 iets aan de lage kant is
Nope, het heeft echt voeder poliepen van 3cm+, ik ben bekend met de slijmslierten waar u op doelt.

Ik heb de poliemeuk lol, ramen schoonmaken heeft vergelijkbaar resultaat.

Het bakje is maar 64L, en iets van 10 maanden oud. Daarnaast is maar 20% van mijn scape levend steen, dus stabiliteit is nog niet bereikt.
Dinos zijn al n paar maanden weg (met hulp van bacteriën, en UV), rode flap, en ciano gaan de goede kant op, en zijn nooit een groot probleem geweest.

Trance, doseer ik dagelijks enkel jodium, en selenium (1x p/m ICP).
Fosfaat tekorten lopen hier op tot 0,04 per dag, dus regelmatig dagelijks meten, en tot 4x p/d doseren. Langzaam ben ik aan het overstappen op sps voeding, en ammonia, met nitraat in het achterhoofd.

Vissen voer ik 1x per dag Vitalis flakes, en 2x zelf gemaakt voer, ontdooid in plankton.

Dus de kleur is niet wat het moet zijn😬, maar het groeit, en het leeft nog na 4 maanden in mijn bakje:D.

Bijlagen

• 20250818_142251[1].jpg
    20250818_142251[1].jpg
    73,4 KB · Weergaven: 19
20250823_163620.jpg

20250823_163632.jpg

20250823_161653.jpg

Back
Bovenaan