Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Poliepen , laat maar zien die pareltjes van je bak ;)

Nieuwe aanwinst ,
Daar was ik al een tijdje naar op zoek , een anacropra tropicana.
20240107_130304.jpg
 
Hint, er zijn meer soorten Stylophora dan alleen pistillata. 😉
Dat is nog eens een hint waar je wat aan hebt :D
Moest flink zoeken maar dan zal het de Stylophora danae zijn vermoed ik.
Tijdens de zoektocht had ik wel het idee dat veel Stylophora‘s de Pestillata wordt genoemd terwijl, als ik op de groeivorm afga, dit niet zijn. Bedankt @Erbe2307
 
Laatst bewerkt:
Dat is nog eens een hint waar je wat aan hebt :D
Moest flink zoeken maar dan zal het de Stylophora danae zijn vermoed ik.
Tijdens de zoektocht had ik wel het idee dat veel Stylophora‘s de Pestillata wordt genoemd terwijl, als ik op de groeivorm afga, dit niet zijn. Bedankt @Erbe2307
Wees blij dat t geen Monti is, dan had je ruim 60 soorten door moeten spitten.
De 7 Stylophora soorten zijn dan heel overzichtelijk.

S. danae lijkt inderdaad goed te passen. Op basis van je foto van de groeivorm zoals die nu is bij je in de bak. Echter, andere Stylophora soorten kunnen deze groeivorm ook vertonen onder situaties met minder licht. Ze vormen dan horizontale takken om meer oppervlakte te creëren om licht te vangen.

Leuke test zou zijn om een stek in een acrobak te zetten met heel veel licht en flow. En dan kijken wat de groeivorm gaat doen.
 
Wees blij dat t geen Monti is, dan had je ruim 60 soorten door moeten spitten.
De 7 Stylophora soorten zijn dan heel overzichtelijk.

S. danae lijkt inderdaad goed te passen. Op basis van je foto van de groeivorm zoals die nu is bij je in de bak. Echter, andere Stylophora soorten kunnen deze groeivorm ook vertonen onder situaties met minder licht. Ze vormen dan horizontale takken om meer oppervlakte te creëren om licht te vangen.

Leuke test zou zijn om een stek in een acrobak te zetten met heel veel licht en flow. En dan kijken wat de groeivorm gaat doen.

Zou inderdaad een leuke test zijn maar helaas heb ik maar 1 bak staan. Dit koraal heeft overigens zo'n beetje op elke plek in het aquarium gestaan in de loop van de jaren, ook onder veel licht, en heeft altijd de compacte groei gehad.

Maar om bij het onderwerp te blijven hier een foto van mijn kruipende Monti
IMG_6951.jpg
 
20240127_165603.jpg
 
20240127_165418.jpg
 
Klompje montipora gold rush
20240127_164854.jpg
 
DSC07633.JPGDSC07635.JPGDSC07602.JPGDSC07646.JPGDSC07692.JPGDSC07694.JPGDSC07652.JPGDSC07656.JPG
mijn "Lobo's " verzameling ( dacht ik dat Lobo) ...maar tijdje geleden had ik in het forum ergens gelezen dat niet alle LOBO's echt Lobo's meer zijn namelijk 😅 maar er zijn ook Acanthastrea's tussen! Ze zijn allemaal werkelijk net zo massief als de echte Lobo's! Als iemand zou deze kunnen/willen identificeren dan graag natuurlijk! Alvast bedankt!
 
Oren...
20240203_121600.jpg
 
Bovenaan