Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

pitvis word wit?

Bas Arentz

Senior Forumlid
iemand wel eens een pitvis gehad die erg bleek werd?

de vis vd foto is nu 2 maanden in bezit van een vriend van me maar word nu dus erg bleek. Heb het zelf nog niet eerder gezien. Het gedrag van de vis lijkt volkomen normaal. (hij scharrelt nog lekker tussen de stenen, en zoekt ook nog naar voer)

Bijlagen

• bleke pitvis.jpg
    bleke pitvis.jpg
    135,5 KB · Weergaven: 34
Die kleur heeft ie bij mij alleen maar als je plotseling het licht aan doet wanneer ie ligt te pitten.

ik heb in het verleden dr eentje gehad die ook steeds bleker werd, en dat ook bleef tot dat hij stierf.. mij werd toen gezegd dat mn bak nog niet rijp genoeg was, en dat hij dus een hongersdood was gestorven.
of dat zo was dat durf ik niet te zeggen, het was namelijk de winkelier waar ik de vis ook gehaald had die mij dat zei..
maar als ik de foto bekijk lijkt het mij dat hij in deze bak voldoende voedsel moet kunnen vinden

hallo heb dit ook een tijdje gehad
hij was toen ook schikkerig en om de haverklap verstopt na enige tijd liet hij zich steeds vaker zien en is het helemaal overgegaan denk persoonlijk dat je je geen zorgen hoeft te maken

@ jarno, dacht ik ook, toch vermagerde deze pitvis in deze bak snel na aankoop. heeft er slecht 2 maanden ingezeten en was toen zo mager dat de vis is verhuist naar een ander aquarium in de hoop dat deze daar wel wat te eten zou vinden.

dat vind ik vreemd bas want, zo te zien zit dr leven zat in de bak voor een pitvis...
ik zelf heb al een 3kwart jaar een koppeltje, en ik ben mijn bak opgestart met dood steen en ze zijn dr in gekomen toen de bak een paar maanden draaide

misschien was hij gewoon al ziek.. mijn pitvisjes (red scooters) eten mee met de pot ze zijn dol op artemia en zoeken ook steeds in de stenen de hele dag.Ze paren ook.

Back
Bovenaan