Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Pimp my ATI

Re: Pimp my MTT1

Inderdaad, maar ze gebruiken alleen de F2001's van aquabee en niet de grotere pompen. Als ze meer opbrengst willen stappen ze over naar de eheim pompen. Tunze daarintegen gebruikt dacht ik alleen maar aquabee pompen.
Peter zei:
Nog iets

H&S maak zowel van Eheim als ook van AquaBee pompen gebruik

dit systeem bestaat (oa bij bio CO2 van red sea), je moet alleen heel voorzichtig zijn dat je de co2 niet het water uit slaat. De uitstroom van een RD pomp is al zo krachtig dat ik bang ben dat alle co2 weer verloren gaat.
Gilles zei:
Misschien een rare vraag, maar is het ook mogelijk om CO2 op te lossen dmv een venturi met tussen het magneetventiel een terugslagklep?

dus: CO2 fles > Magneetklep > Terugslagventiel (zodat er geen water bij je magneetklep komt) > Venturi > RD pomp > Opvoer aquarium

AquaReus zei:
Inderdaad, maar ze gebruiken alleen de F2001's van aquabee en niet de grotere pompen. Als ze meer opbrengst willen stappen ze over naar de eheim pompen. Tunze daarintegen gebruikt dacht ik alleen maar aquabee pompen.
Afschuimers zijn doorgaans qua constructie en afmeting op een (of meer) bepaald type pomp afgestemd.

Het lijkt mij dan ook niet verstandig om hiervan af te wijken door er bijvoorbeeld een zwaardere pompen op te monteren, dit kan m.i. alleen maar tot gevolg hebben dat je of de lucht toevoer en of de water doorlaat moet knijpen om een overkoken te voorkomen.

Tevens is de contactijd lucht / water ook van groot belang.

In het geval dat je een van de twee of zelf beide moet knijpen, ben je toch weer bij af
en houd je alleen een hoger energieverbruik over

PS: een AquaBee UP 3000 heeft minder power dan een UP 2000/1

Bedankt Peter voor de duidelijke uitleg:goed: Toch hou ik ervan te experimenten, ben nogal eigenwijs van karakter :D

De eerste beker is inmiddels geleegt, het was meer thee dan koffie. De afschuimer heeft een tijdje stil gestaan en in het begin was de schuimkraag heel instabiel. Van overkoken tot helemaal geen schuim. Nu na een aantal dagen is de schuimkraag stabiel en is de afschuimer beter af te stellen. Kijken hoe het aankomende week gaat.
Peter zei:
Afschuimers zijn doorgaans qua constructie en afmeting op een (of meer) bepaald type pomp afgestemd.

Het lijkt mij dan ook niet verstandig om hiervan af te wijken door er bijvoorbeeld een zwaardere pompen op te monteren, dit kan m.i. alleen maar tot gevolg hebben dat je of de lucht toevoer en of de water doorlaat moet knijpen om een overkoken te voorkomen.

Tevens is de contactijd lucht / water ook van groot belang.

In het geval dat je een van de twee of zelf beide moet knijpen, ben je toch weer bij af
en houd je alleen een hoger energieverbruik over

PS: een AquaBee UP 3000 heeft minder power dan een UP 2000/1

AquaReus zei:
Na 2 weken draaien besloten om mijn oude vertrouwde H&S weer neer te zetten. Die stopt er tenminste niet mee als ik mijn vissen voer :D
Tja

Een oude ATI is nu eenmaal geen moderne H&S :D

Back
Bovenaan