Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Opstarten Nano bakje

manonano

ZeewaterForum gebruiker
Hallo,

Ik wil me eerst even voorstellen,ik ben Mano Ruiz van der Vliet en ik kom uit Spijkenisse.
Ik ben 36jaar,ik heb tot drie jaar geleden een 500l zeeaquarium gehad,die heeft het ongeveer 5 jaar goed gedaan.
Een jaar of drie geleden ben ik gaan verhuizen en heb toch wel met puin in het hart het aquariu met m verkocht.
Ik heb na een tijdje toch weer een nieuwe bak gekocht,dit keer een chiliden bak (Tanganyika)is wel leuk maar na twee jaar toch mee gestopt.
Ik ben het forum altijd blijven lezen en met name de verhalen van de nano bakjes.
Afgelopen Dinsdag de knoop doorgehakt en zelf een bakje opgestart.
Het is een Nano 40 geworden gekocht bij Aqua Compleet.(daar had ik al mijn andere spullen ook vandaan).
Het bakje is gevuld met 5,8kg vers levend steen,en opgestart met zeewater uit de koralenbak van Aqua Compleet.
De bedoeling is dat ik blijf verversen uit diezelfde bak,omdat ik denk dat verversen in zo'n klein bakje niet verstandig is om zelf water aan te gaan maken.
Verder maak voorlopig gebruik van het pompje wat bij het aquarium zit,wel heb ik er een zelfde pompje bijgezet,het sponsje eruit gehaald en gevuld met aktief kool.
Wat betreft de verlichting ga ik nog niets veranderen omdat ik kwa bezetting alleen wat zachte koralen wil gaan houden.
De bedoeling is dat ik de eerste twee weken zonder verlichting ga draaien en na de eerste week ongeveer 25%ga verversen met bestaand zeewater van Aqua Compleet.
Ook heb ik al een paar meting gedaan oa:NO2 0,3mg/l,KH 8,zout 1023,temp 25C.
Ik hoop dat ik over een week of vijf wat stekjes in mijn bakje kan gaan zetten(als er mensen zijn die wat stekjes in de aanbieding hebben dan hoor ik het graag).
Ik zal binnen kort ook wat foto's van de oude bak en het nieuwe bakje plaatsen.

groeten Mano.
 
Bovenaan