Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Oprol problemen clarisea gen 2 sk5000

adrie

ZeewaterForum gebruiker
Beste vrienden.
Ik heb in mijn sump een rollenautomaat van clarisea de sk5000.
Deze heeft een probleem bij het oprollen van de filterrol.
Als hij enige tijd heeft opgerold dan onstaat er in de midden van de rol een hele dikke bobbel .
Wie heeft dit probleem ook gehad en wat doe ik fout.
Het zou fijn zijn als er mensen waren die hier ook last van hadden en wel achter de oplossing zijn gekomen.
Groetjes van mij en nog een hele fijne zondag

Bijlagen

• 15788172943641931272616.jpg
    15788172943641931272616.jpg
    58,1 KB · Weergaven: 47
Het lijkt erop dat de fleece naar het midden toe schuift waardoor die daar opvouwd kan al in de eerste windingen gebeuren. Hoe zit het beginstukje op de as gefixeerd ? Op zich geen probleem zolang er maar voldoende ruimte blijft dat de rol kan blijven draaien ook als die bijna op is.

Heb ik ook gehad. Ik moest halverwege de rol alles er afhalen, het vieze stuk verwijderen en weer opnieuw opzetten omdat de rol gewoon vastliep.

Dit heb ik bij mijn LFS aangegeven. die heeft dit met foto's doorgegeven aan de importeur. Blijkbaar had Clarisea meer klachten gekregen want ze hadden al een oplossing.

Ik heb een plastic buisje gekregen dat je over de schroefdraad/bevestigings-spijl net onder de vieze rol moet monteren. Het zorgt ervoor dat de plastic zijkanten niet naar binnen kunnen buigen. Vanaf dat moment geen enkel probleem meer gehad.

Kan je hier een fotootje van maken?
Ik heb een clarisea SK5000 gen 2 in de verpakking liggen, maar ik start pas deze zomer op ;) .
Moest ik een probleem hebben, dan weet ik waar ik het moet zoeken (y).

alvast bedankt

Ik heb een plastic buisje gekregen dat je over de schroefdraad/bevestigings-spijl net onder de vieze rol moet monteren. Het zorgt ervoor dat de plastic zijkanten niet naar binnen kunnen buigen. Vanaf dat moment geen enkel probleem meer gehad.

Gerard, Dank je wel (y)

Beste Gerard_zzz.
Bedankt voor de foto.
Eigenlijk trekt het rooster waar het fleece tegen aan loopt krom als ik het goed begrijp.
En daar door krult hij in de midden op.
Heel erg bedankt.
Ga hier wat voor maken.
Groetjes Adrie

Back
Bovenaan