Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

onderwaterwereld

Dat zijn mooie stukken Dodemansduim, het stukje wat ik in mijn aquarium heb staan staat soms een week in en dan staat het weer een tijdje open, dat gebeurd meestal na een vervelling.

Waar komen deze vandaan, en wat voor visje is dat op de achtergrond. Een Lipvis?

 
deze stukken komen 15 mijl boven de eilanden vandaan, van een diepte van 35 meter, ik krijg deze stukken via m'n oom die is visserman. van de week ga ik zelf mee dus kan ik weer lekker zoeken naar kleine mantel's dodemansduim en al wat je nog meer vangt zo ver buiten de kust, ik kom deze vrijdag pas weer thuis dus antwoord ik ook voorlopig niet.

het visje op de achter grond is een schriftbaars deze komt uit de mid-zee.
 

Bijlagen

  • 1.JPG
    1.JPG
    84,2 KB · Weergaven: 2
  • 2.JPG
    2.JPG
    116,3 KB · Weergaven: 4
  • 3.JPG
    3.JPG
    101,1 KB · Weergaven: 3
Hoi P-W,

Dat zijn inderdaad mooie stukken dodemansduim, ik heb het ook in mijn aquarium en ik voer regelmatig met plankton (verkrijgbaar in elke aquariumzaak) en klein diepvriesvoer zoals cyclops, dit gaat vanzelf door de gehele bak heen, ik zet dan de opvoerpomp een uurtje uit zodat alle planktoneters genoeg binnen kunnen krijgen. Je ziet vanzelf hoe vaak dat ongeveer moet aan de groei van deze dieren.
Bij mij staat ie het grootste deel van de tijd open, het heeft wel even geduurd voor ik de beste plek had gevonden, inderdaad in de stroming.
Hierbij een foto van mijn stukje dodemansduim.
 

Bijlagen

  • dodemansduim.jpg
    dodemansduim.jpg
    188,6 KB · Weergaven: 5
Bovenaan