Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

NO3 verlagen ???

Zijn een hoop methodes beschikbaar voor.
Nopox, vsv, bacteriecultuur vergroten met een pure marin blok, en nog veel meer. Beetje zoeken op het forum hier en je komt legio oplossingen tegen.

En belangrijkste is kijken wat de oorzaak van een hoog nitraat is.

Er zijn heel veel methodes inderdaad. Pak de bron van het verhoogde nitraatgehalte aan, anders is het dweilen met de kraan open. Verwijder vuilophopingen, optimaliseer stroming en je afschuimer. Daarnaast inzetten op een gezonde bacteriecultuur, meestal wordt dat gedaan m.b.v. een koolstofbron zoals biopellets, wodka, of een commercieel product. In mijn twee boeken staan uitgebreide stap voor stap bewezen omschrijvingen hoe je dergelijke problemen voorkomt én oplost.

Hoe oud is de bak? Wat zit er allemaal in? Voer je veel? Wat zijn je waardes?

Mijn no3 en po4 zijn juist al maanden laag dat ik dat moet doseren anders zakt het naar 0.

Ik begin nu aan het opzetten van een 950l zee aquarium de vorige was een van 350l die ik tweede hands gekocht had met alles erop en aan skimmer en opvoer pomp zit aan de achterkant dus geen sump onder de aquarium dat is heeeel moeilijk voor het onderhoud daar komt het hoge NO3 van dus daar heb ik schult aan, Ook ik wist niet veel van zout water aquarium op 1 jaar tijd heb ik heel veel geleerd ook via forums nu wil ik het wel doen zoals het hoord.
dus nieuwe aquarium met aangekocht zeewater laten opvullen en 80 kg levend steen van de oude aquarium diepen en over plaatsen naar nieuw aquarium.
Als er nog iemand goede raad heeft is dat zeker welkom. Ook al bedankt voor de vorige steun van iedereen.

Ik begin nu aan het opzetten van een 950l zee aquarium de vorige was een van 350l die ik tweede hands gekocht had met alles erop en aan skimmer en opvoer pomp zit aan de achterkant dus geen sump onder de aquarium dat is heeeel moeilijk voor het onderhoud daar komt het hoge NO3 van dus daar heb ik schult aan, Ook ik wist niet veel van zout water aquarium op 1 jaar tijd heb ik heel veel geleerd ook via forums nu wil ik het wel doen zoals het hoord.
dus nieuwe aquarium met aangekocht zeewater laten opvullen en 80 kg levend steen van de oude aquarium diepen en over plaatsen naar nieuw aquarium.
Als er nog iemand goede raad heeft is dat zeker welkom. Ook al bedankt voor de vorige steun van iedereen.

Google "donovans nitrate destroyer". Werkt op basis van denitrificatie (net als bijvoorbeeld DyMiCo)... al is je No3 100ppm.. geen probleem. Is geen gebruikelijke methode, maar wel de beste oplossing tegen nitraat.

Kijk ook even naar je PO4, ik heb ook een tijd lang last gehad van een te hoog NO3. Ik kon NOPOX toevoegen wat ik wou, het wou maar niet zakken. Mijn PO4 bleek 0 te zijn, ben die toen bij gaan doseren en toen ging de NO3 pas zakken. Let op met PO4 doseren dat je niet doorschiet! Succes

Back
Bovenaan