Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Nijkerk's rif

;)Oke bas hij groeid schiterend gr jaap

Dank je, Jaap!

Ziet er prachtig uit Bas. Die Hystrix groeit echt razend snel bij je en dat hij redelijk kaal je bak in kwam lijkt nu eerder een voordeel omdat het de groeivorm zeker positief beïnvloed.

Jammer dat ik je net gemist heb in Putten, ik heb toch iets andere werktijden [emoji12]

Misschien was dat een voordeel, ja. Maar de verplaatsing naar deze stek :p heeft hem goed gedaan. Overigens dank ik deze groei ook aan de extra t5 die ik geplaatst heb. Sinds ik extra armaturen heb geplaatst zie ik de bak een sprong vooruit maken!

Tja, wat betreft mijn werktijden..ik kan zelf mijn tijd indelen en begin altijd rond 6:30 uur...dus mijn werkdag zat er al op toen jij met Daisy aan de lijn hing.. ;)

Mooie S. hystrix hoor! Je doet iets goed denk ik [emoji12]

Dank je, Frode! Blijkbaar doe ik idd iets goed.. :o:biggrin:

Bedacht me laatst overigens dat ik al heel lang geleden het sediment filter en carbon filter van mijn osmoseapparaat heb vervangen. Geloof dat ik die voor het laatst heb gewisseld in 2012. Ook mijn silicaathars is inmiddels verzadigd, dus vandaag bij Osmoseapparaat.nl nieuwe filters en silicaathars besteld. Kan ik van de week het osmoseapparaat ff onder handen nemen.

Overigens zie ik aan mij bak -met name op de achterwand- dat ik wat silicaat heb, dus deze actie is hoog tijd.:)

Mooi overzichtelijk bak topjes

Die hystrix is net een bonsai boompje. Prachtig.
Maar die blastomussa is wel fraai hoor. Lekker fel rood.

Die hystrix is net een bonsai boompje. Prachtig.
Maar die blastomussa is wel fraai hoor. Lekker fel rood.

Nu je het zegt.. heb mijn eigen bonsai boompje.. :cool:

Die blasto ben ik erg blij mee en hij doet het erg goed! Heb sinds de koop al behoorlijke groei waargenomen!

Hallo,

Wat een mooie vis!
Wat voor één is het ?

Gr, Michael

f602323688f4ef43fb5ed54268d67dfb.jpg

Ook een van mijn favorieten bas..
Heel mooi exemplaar.. goed voeden met nori en de spirulina koi pellets doen zeer goed dienst ik hou daarmee mijn naso en papegaai in leven hier.

greetings, GlennF

Ook een van mijn favorieten bas..
Heel mooi exemplaar.. goed voeden met nori en de spirulina koi pellets doen zeer goed dienst ik hou daarmee mijn naso en papegaai in leven hier.

greetings, GlennF

Glenn, ik neem aan dat nori en spirulina koi pellets ook goed voor een witborst (Acanthurus leucosternon) gelden? Waar zijn die laatste trouwens verkrijgbaar?

Sorry voor het vervuilen van je dagboek Bas, maar ben nu natuurlijk extra geïnteresseerd :p
Bas, jij geeft ook regelmatig broccoli en die algenringen toch?

Het zijn zeker mooie dieren...

Glenn, ik neem aan dat nori en spirulina koi pellets ook goed voor een witborst (Acanthurus leucosternon) gelden? Waar zijn die laatste trouwens verkrijgbaar?

Sorry voor het vervuilen van je dagboek Bas, maar ben nu natuurlijk extra geïnteresseerd :p

Jordy, ik zie dit niet als vervuiling..eerder waardevolle aanvulling! Dus ben benieuwd waar Glenn die pellets haalt.

Jazeker, ik geef regelmatig brocolli (gestoomd of gekookt) en algenringen. Overigens geef ik die ringen niet al te vaak omdat ik ook gehoord heb dat die schijnbaar vervuilend kunnen zijn.

Die smult ervan en is moddervet.
uploadfromtaptalk1428917208890.jpg
Dit is een mix van spirulina, vismeel en tarwe.
Maar je kan het ook alleen groen met spirulina krijgen voor de uitsluitend groenvoer eters.

Elk goeie koizaak heeft ze wel liggen... zelfs de huismerk is prima...

greetings, GlennF

Hey Bas
Sorry voor de vervuiling in je dagboek, maar je hebt het op een gegeven moment over een powerfilter gehad die je van je opvoerpomp had gemaakt...
misschien heb ik het wel helemaal over het hoofd gezien maar heb je hier foto's van gemaakt tijdens het maken en zou je ze willen delen?
voor de rest gaat je bak er steeds beter uit zien..(zag zelf in het begin niet zo goed het mooie van deze opbouw maar dat beeld veranderd steeds meer voor mij :) )
Groet Arjan

Hey Bas
Sorry voor de vervuiling in je dagboek, maar je hebt het op een gegeven moment over een powerfilter gehad die je van je opvoerpomp had gemaakt...
misschien heb ik het wel helemaal over het hoofd gezien maar heb je hier foto's van gemaakt tijdens het maken en zou je ze willen delen?
voor de rest gaat je bak er steeds beter uit zien..(zag zelf in het begin niet zo goed het mooie van deze opbouw maar dat beeld veranderd steeds meer voor mij :) )
Groet Arjan

Ha Arjan,

Vervuiling? Nee hoor, je mag vragen wat je wilt! ;)
Ik heb toen wel een foto gemaakt, maar zag dat ik deze inmiddels zonder te posten had verwijderd..:o

Zal omschrijven wat ik heb gedaan; heb een stuk pvc pijp rondom voorzien van gaten en op de pijp heb ik een dichte einddop gezet. Het andere eind heb ik met behulp van een pvc koppelstuk op de invoer van de pomp geklemd. Ik kan de pvc redelijk eenvoudig lostrekken van de pomp en dan voorzien van watten. Ik draai overigens niet continue met het powerfilter daar ik zie dat mijn koralen juist profiteren van wat meer zweefvuil.

Hopelijk is dit duidelijk genoeg..zo niet dan maak ik nog wel een foto ervan.. ;)

Korte update van de bak:
Om onverklaarbare wijze is mijn lobo (met twee kopjes) van de ene op de andere dag volledig gesneuveld. Jammer, maar helaas. Rest van de koralen staan er allemaal prima bij en vertonen veel groei!

Afgelopen woensdagavond heb ik mijn Nemateleotris decora moeten uitvangen aangezien deze aan het rondtollen was door de bak. Ook werd hij aangezogen door de stromingspompen en dan kwam hij met wat moeite weer los. De afgelopen dagen leefde hij al wat teruggetrokken onder het rif en zag ik dat hij zijn staartvin miste. Uiteindelijk is hij dit niet te boven gekomen. Overigens zat deze mooie vis al sinds oktober 2011 in de RSM 250 en is meeverhuisd naar de huidige bak. Geen idee hoe oud dit visje kan worden, maar heb in ieder geval lang kunnen en mogen genieten van dit schitterende visje!

Decoras worden niet zo gek oud. Ik ken er weinig tot geen die de drie jaar hebben gehaald.

En tegen onze pompen zijn ze dan niet meer opgewassen. Blijft toch altijd een rot gezicht als een vis verminkt raakt, dan liever "einde verhaal" wat mij betreft

Ge Jan

Decoras worden niet zo gek oud. Ik ken er weinig tot geen die de drie jaar hebben gehaald.

En tegen onze pompen zijn ze dan niet meer opgewassen. Blijft toch altijd een rot gezicht als een vis verminkt raakt, dan liever "einde verhaal" wat mij betreft

Ge Jan

Idd een rot gezicht, daarom heb ik m ook direct uitgevangen!

Vervelend van je Decora Bas,

Zijn erg mooie visjes en ik wilde er natuurlijk ook een hebben.
Ik heb er geen spijt van, maar achteraf vind ik het wel een saai visje.
Waarschijnlijk ben ik gewoon teveel gewend aan de drukke karaktertjes van veel zoutwater visjes :rolleyes:

Ze hebben het natuurlijk wel vaker mis, maar op de site van de grote aquarium winkel in Enschede staat dat ze wel 10 tot 15 jaar kunnen worden !?!? :confused:

Bas van de groene formosa kan je een stukje krijgen heb ook een staalblauwe formosa voor je zie foto [emoji1][emoji1][emoji1][emoji1]
7ab997523a185015da4200afdeb50e5a.jpg

2121e56c4ded719c272915ce4c7b26f3.jpg

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Back
Bovenaan