U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Bij mij zie ik ook duidelijke extra poliep expansie en verbetering van kleur
Zo hoort het fe-trace ook te werken, anders is er een probleem.
Een bekende is de toepassing van actief kool, die het fe-trace neutraliseert. Daarom raad ik het structureel toepassen van actief kool in DSR af.
greetings, GlennF
Bij mij zie ik ook duidelijke extra poliep expansie en verbetering van kleur
Zo hoort het fe-trace ook te werken, anders is er een probleem.
Een bekende is de toepassing van actief kool, die het fe-trace neutraliseert. Daarom raad ik het structureel toepassen van actief kool in DSR af.
greetings, GlennF
Bij mij helpt het zeker flink met de kleur. Maar poliep expansie nog niet. Zal wel komen door voorgaande lichtproblematiek en twee dwergkeizertjes.
Licht is nu, mede dankzij Bas opgelost, maar nog steeds geen expansie op de SPS.

Voor zover ik weet heeft fe-trace weinig effect op poliepexpansie bij sps koralen.Bij mij helpt het zeker flink met de kleur. Maar poliep expansie nog niet. Zal wel komen door voorgaande lichtproblematiek en twee dwergkeizertjes.
Licht is nu, mede dankzij Bas opgelost, maar nog steeds geen expansie op de SPS.
Voor zover ik weet heeft fe-trace weinig effect op poliepexpansie bij sps koralen.
Je zou het goed kunnen zien aan lps. neem bijvoorbeeld een hamer koraal, een lobo of een acantastrea, deze zie je vaak helemaal opblazen na het toedienen van fe-trace.
Klopt! Ook de Blastomussa blaast zich helemaal op na dosering!
Mijn lobo blijft gewoon klein na doseren van Fe trace. Misschien nu ik hem wat bijvoer dat het beter gaat en ik ook meer expansie ga zien.
Hoe gaat het met de FE trace doseringen Bas?
Worden de goene kleuren al wat voller? En staan je poliepen nog steeds zo mooi vol?
Klinkt goed Bas, verbruik klinkt mij als groei [emoji4]
Wel vallen je Ph en Kh target waardes op. Lijkt mij nogal laag (vooral Ph, maar die heb je natuurlijk niet getest).
Je bak draait mooi zo te zien Bas!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Gelukkig! Ja idd als je maar tevreden bent, dan word het steeds beter straks. Dsr werkt ook prima bij jou zo te lezen?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ph target waarde heb ik niet aangepast omdat ik niet nooit de ph waarde meeneem. Als ik die zou meenemen dat zou die minimaal op 8 staan. Op dit moment is mijn GHL ph meter niet betrouwbaar..
Kh houd ik bewust op 7 - 7,5. In het verleden stuurde ik op hogere waarden (rond de 9), maar daar ben ik na het lezen van diverse meningen/ervaringen hier op het forum op teruggekomen. Een kh van 7 is een prima waarde.
Als je een kh van 7 hanteerd moet je opletten als je ph fluctuaties niet te hoog worden...
Andere methoden kun anders reageren, omdat ze een aantal stoffen niet gebruiken en wel aan waterwissels doen.
Deze stoffen zijn o.a. Fe+, Fe trace en carbonVS.
De enige die de processen in de DSR method kunnen evalueren zijn de DSR gebruikers zelfs.
Ik neem daarbij de voortouw, test en ventileer mijn bevindingen
V.b.
In het verleden werden kh,ca,mg gekoppeld aan de sg bij wissels.
Inmiddels weten de DSR gebruikers dat die koppeling niet meer noodzakelijk is omsat je individueel kan sturen.
greetings, GlennF
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.