Strak zit het zeker in elkaar! Het idee heb ik van reefcentral gekopieerd. Overigens heb ik deze tool via Ebay besteld aangezien dat verreweg het goedkoopst was.
Overigens heb ik vannacht/vanochtend bedacht (tja, het laat me niet los..

) dat als ik nog extra dwarsbalken bevestig in het frame dat ik het kromme er mogelijk wel mee uithaal.
Deze vuren balken zijn (kopmaat) 44 x 95 mm en vormt dus het onderstel. In onderstaande tekening heb ik dus het onderste deel reeds gemaakt (de oranje balken plus de twee blauwe dwarsbalken):
Bekijk bijlage 337489
Dus als ik bijvoorbeeld nog twee (blauwe) dwarsbalken tussen de oranje leggers plaats dan moet ik de boel toch wel recht kunnen trekken, toch? Zeker als ik deze positioneer uit het midden en richten de blauwe dwarsbalk.
Ik verwacht trouwens dat het bovenste deel niet zo krom zal zijn, want hiervoor worden namelijk balken van 44 x 195 mm gebruikt. Uiteraard weet ik dat niet zeker, maar daar kom ik snel genoeg achter..
Leuke uitdaging dit..

Overigens moet ik zeggen dat het wel leuk werk is om zo een beetje te knutselen! Tis toch een erg leuk deel van de hobby deze voorpret..