Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

nieuwe vangdag ?

  • Topicstarter frank van zeehond
  • Startdatum
F

frank van zeehond

Guest
dag allen,
we hebben mooie herinneringen aan de vangdag van september - ook wij willen ons steentje bijdragen en zelf iets dergelijks organiseren - wat dacht u van het volgend aanbod :
- we richten een tweedaagse in aan de Noordfranse rotskust, de Boulonnais meer bepaald
- we zijn er wel een beetje thuis, ik kan er bijvoorbeeld een gîte voor 18 personen reserveren
- wij zorgen voor alles, we delen de onkosten
- we kunnen een paar keer op excursie, succes verzekerd daar
- we kunnen Nausicaa (zeeaquarium van Boulogne) bezoeken
- zondagnamiddag keren we terug, met een tussenstop in Wetteren (bij Gent) : daar kan u de zeeaquaria van onze school zien, een hap en een drank gebruiken, om dan huiswaarts te keren - u bent dan tenslotte al in hartje België, zo ver is het dan niet meer
- we mikken op een weekend in januari of februari
- we wachten af of er voldoende interesse is
groetjes, Frank van zeehond (Wetteren, België)
 
ik kijk er naar uit!!
icon7.gif
icon10.gif
icon14.gif
icon12.gif
 
ik kom samen met Rogier, en Devi rijdt met ons mee. P-W zoekt nog vervoer, misschien dat Yabby of Bert nog ruimte overhebben voor hem?
 
Hoi P-W

Je kan als je wil met mij meerijden, zou je wel naar Scheveningen kunnen komen want eerst een kleine 2 uur naar urk te rijden vind ik wel een beetje ver.
 
dag allemaal,

intussen is er meer nieuws : het logement voor 18 personen in de Boulonnais bestaat inderdaad nog, maar is bezet tot en met februari -
wat dacht je van dit voorstel :
het weekend 12-13 maart is er stevig springtij, met reuze-coëfficiënten, probeer ik voor dit weekend te reserveren ?
Als ik vlug wat positieve reacties krijg, dan neem ik alvast een optie - let wel, de huurprijs voor een weekend bedraagt zo'n 230 euro, maar gedeeld door een flink aantal delenemers is dat best haalbaar. Wij (van zeehond) zullen alvast met enkelen zijn.
Ik wil de organisatie gerust op me nemen, snel reageren a.u.b.
Groetjes, Frank
 
ik ben ook van de partij
ik bedoel 230/18=12.78 euries das niet veel
p.s is dat met of zonder ontbijt:D ?????
 
dag allen,

intussen heb ik concreet nieuws voor het vangweekend :
ik heb een logement gevonden (waar wij van zeehond best thuis zijn) : het betreft het 'laboratoire de biolgie marine' in Ambleteuse : een kleinschalig biologisch station, vlak bij de zee, in het o zo rustige Ambleteuse, aan de Noordfranse kust dus - beter gelegen gelegen kan gewoonweg niet.
Ik heb het huis afgehuurd voor 11-12-13 maart, we kunnen dus vrijdagavond toekomen, zondagmiddag vertrekken - de laagwaters liggen die dagen tussen 9 en 10 u. De verblijfskosten bedroegen er (prijs van 2004 !) 8,5 euro per persoon per dag. Reken daar nog wat maaltijdkosten bij, een bezoekje aan Nausicaä (zee-aquaria in Boulogne), dan wordt het toch geen al te kostelijke onderneming.
Het grote pluspunt is dat we dit weekend supergetijden treffen !
Na nieuwjaar stellen we wel een deelnemerslijst op en zo (er kan ongeveer 24 man logeren in het huis, we moeten er ook een voorschot betalen...).
Graag vernam ik of ik best stappen onderneem om Nausicaa ook achter de schermen te bezoeken : ik heb het al gedaan, het is wel de moeite - let wel, dit zal ook een centje kosten, en uiteraard, het wordt een rondleiding in het frans. Zien we dit niet zitten, geen probleem, dan schrappen we dit van het programma.
Alvast dank voor jullie belangstelling, laat dus maar iets weten of je te vinden bent voor het bezoekje achter de schermen
tot kijk, Frank
 
  • Like
Reactions: P-W
ik kan geen woord frans maar lijkt me super gezelig om alleen al te kijken.
 
Bert R zei:
:) Na het bezoek aan jou van woensdag heb ik het idee oom een koudwaterbak in de zaak te gaan brengen!!! Wat is jou idee? Doen of niet doen?
 
aquaspijk zei:
:) Na het bezoek aan jou van woensdag heb ik het idee oom een koudwaterbak in de zaak te gaan brengen!!! Wat is jou idee? Doen of niet doen?
Hoi Andre

Dat lijkt mij erg leuk, ik wil best helpen bij het verzamelen van de dieren. :)
 
Bovenaan