Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

nemo vis

angelokuh

Senior Forumlid
hallo

ik had een vraag mijn nemo vis blijft alleen maar in de zelfde hoek zitten al van het begin
heb hem nu ongeveer bijna 2 weken

ook als ik ga voeren blijft hij gewoon in die hoek zitten
hij eet wel goed maar wat zou de oorzaak zijn

de andere die ik had is overleden
weet hier ook niet de oorzaak van hij lag gwn op de bodem op zijn zij en ademde heel erg snel
zelfs de winkelier weet niet wat het was de waterwaardes zijn in orde en hij werd ook niet opgejaagd

hallo

ik had een vraag mijn nemo vis blijft alleen maar in de zelfde hoek zitten al van het begin
heb hem nu ongeveer bijna 2 weken

ook als ik ga voeren blijft hij gewoon in die hoek zitten
hij eet wel goed maar wat zou de oorzaak zijn

de andere die ik had is overleden
weet hier ook niet de oorzaak van hij lag gwn op de bodem op zijn zij en ademde heel erg snel
zelfs de winkelier weet niet wat het was de waterwaardes zijn in orde en hij werd ook niet opgejaagd

Hoi Angelo,

meestal willen de mensen hier ook echt de waterwaardes weten als eens zoiets is. Als je schrijft waterwaardes zijn io dan weet men nog niets. Als ik jouw was zou ik ze gewoon erbij schrijven wat die waardes zijn dan kan men je beter helpen!
Succes ermee

nemo's zijn vaak heel lang van slag na aankoop. Bij mij hebben ze een 6 weken boven in de bak gezwommen en langs de ruiten geraced. En dat gedrag blijkt bij veel vaker voor te komen. Van de éne dag op de andere begonnen ze de bak te verkennen en inmiddels hebben ze een anemoon uitgezocht. Ik denkm ook dat 1 nemo zich niet happy voelt, ze komen immers altijd minmaal met twee voor in de natuur. Zeker heel jonge dieren zijn erg groepsgericht waarschijnlijk uit veiligheidsgevoel. dat er een vis sneuvelt na aankoop gebeurt helaas wel eens vaker. Anemoonvisjes zijn niet zo gemakkelijk als dat soms wordt gezegd. ze zijn vooral erg gevoelig voor huidkwalen en wildvang heeft vaak ook nog last van inwendige parasieten.
Ik weet niet hoe groot je overgebleven nemo is maar ik zou er zeker een tweede bijkopen. Liefst een kleinere en als die van jouw nog niet nklein is een even grote. Overtuig je er dan van dat je dezelfde soort erbij koopt! vooral de Amhiprion ocellaris en percula lijken bij niet goed opletten op elkaar. De percula heeft veel meer zwart tussen het wit en oranje, alhoewel dat bij heel kleine exemplaren nog wel eens moeilijk te zien is. helaas zijn er ook tussenvormen of kruisingen te koop waardoor het nog lastiger kan zijn. gewoon ff kritisch kijken en kiezen dus.

anemoonvissen zijn raar!!! :P het kan ook gewoon zijn dat hij/zij ervoor heeft gekozen om je glas of hoek als anemoon aan te zien en die dus in de amerikaanse term als zijn ''host'' ziet

ik heb zelf een a. melanopus die een half jaar lang heen en weer ging tussen een hoek op de bodem en mijn algenmagneet :P

hallo

bedankt voor jullie reacties

zeker ga ik er weer eentje bij halen vind het zo zielig dat ie alleen is

gr angelo

Back
Bovenaan