Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Mijn pico proef bakje

Kaudernii

Junior Lid
1000013588.jpg1000013590.jpg1000013591.jpg1000013592.jpg1000013593.jpgBen met dit bakje begonnen om te kijken of het werkt
Staat nu ongeveer 2 maanden en tot heden gaat het redelijk goed
Alleen de steenkoraal fragjes doen het niet
Het is 10 liter en met aanhang filtertje 12 liter
Ververs 1 maal per week 1 ltr met zeewater en voeg iedere dag 6 druppels met samengesteld reef product toe ook 0.5 ml bacte

Ha Oscar
De filtering bestaat uit pompje in aquarium en gaat dan naar aanhangbakje in het bakje zit een zakje met siporax mini en evt een zakje met hoog actieve kool vandaar naar mini skimmertje
Ben bezig met een aanpassing wil nl het pompje in aanhangbakje hebben dus heb nog zo'n bakje erbij waar ik de aanpassing gaat doen

Ik zou die hele filtering er uit halen.
Die heb je echt niet nodig. Gewoon alleen een pompje voor de stroming.

Dat maakt het aanzicht gelijk een stuk mooier:)

Zo draai ik mijn limonade kan ook:)

Bijlagen

• 20260223_200731.jpg
    20260223_200731.jpg
    126,7 KB · Weergaven: 48
Buiten dat het echt super cool is om te zien. Vind je het nou niet saai worden? Ik heb een bakje van 45 liter gehad, veel kleiner dan dat ging ik niet. Maar ik was daar na 6 maanden toch ech wel al op uit gekeken en wilde grotere koralen en meer type vissen en dergelijke kunnen houden.

Neemt niks weg dat het vet is om te zien hoor! Leuk project

Hallo
Leuk de reacties ik heb een bak van 240 liter gehad met sump en alles er op en eraan maar heb verschillende keren rode flap gehad die heel de bak overspoelde en alles er aan gedaan toen had ik het echt gehad
Dit heb ik gewoon om te kijken hoe het gaat vandaar alleen mini tapijtanemonen en de garnaaltjes dus dit is aardig in de hand te houden

Back
Bovenaan