Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Mijn Blue Marine Reef 120 - Week 1

Daan1203

ZeewaterForum lid
Goedemorgen allemaal,

Afgelopen weekend was het dan zover, ik heb de overstap gemaakt van mijn zoetwater aquarium naar een Blue Marine Reef 120.
Allereerst de grootste complimenten aan de mensen van Ocean and Lake in Renswoude. Zeer fijne service en deskundig personeel!

De eerste indruk van de Reef 120 is zeer goed! Hoge kwaliteit afwerking en zeer compleet geleverd met:
- 120 liter aquarium
- Afdekkap voor hardware
- Glazen afdekplaat
- Blue Marine Skimmer 200 met controller
- Blue Marine Pomp (deze ga ik vervangen door een Jecod DC-650 i.v.m. geluid in de woonkamer)
- Ledverlichting met controller

Daarnaast heb ik de volgende spullen nog aangeschaft:
- +/- 100 liter zeewater en zoutwater
- Thermostaat: Eheim Themocontrol e 125w.
- Bali Sand 10kg
- Real reaf Rock 5 kg
- Real reaf branch 2kg
- Flipper Cleaner Nano
- Aqua Medic T-Meter 2
- Microbe-lift Nite Out 2 starte bacteria

Nu 6-8 weken wachten en dan opzoek naar prachtige vissen en koralen!
Hieronder mijn Instagram voor mijn eerste filmpje!

Dag 7. Inmiddels draait alles heel goed. De pomp inmiddels vervangen voor de Jecod DC-650. Wat een wereld van verschil, heerlijk rustig!

Bijlagen

• 76F390C0-635C-4A62-92E0-99597693C3D9.jpeg
    76F390C0-635C-4A62-92E0-99597693C3D9.jpeg
    231,7 KB · Weergaven: 62
  • 67D415E1-A49B-4CC7-9E37-0E276D2FD243.jpeg
    67D415E1-A49B-4CC7-9E37-0E276D2FD243.jpeg
    187,6 KB · Weergaven: 63
Heb je het licht aan voor de foto of laat je het bewust aan tijdens de opstart?
Eigenlijk geen bewuste keuze. Meer omdat het mooi staat in de woonkamer. Net begonnen met de hobby, dus weet eigenlijk niet of het juist goed of fout is om licht nu al aan te houden.

Licht geeft de algen meer kans in de opstartfase dacht ik.
Ik snap je wel als je zegt dat het mooier staat 🤣 ik had zo bij mij het licht op 1% staan voor sfeer & gezelligheid 😅

Licht geeft de algen meer kans in de opstartfase dacht ik.
Ik snap je wel als je zegt dat het mooier staat 🤣 ik had zo bij mij het licht op 1% staan voor sfeer & gezelligheid 😅
Dat klopt inderdaad, maar door de algenfase moet ik toch nog heen. Staat bij mij ook op de laagste stand, alleen voor de foto iets hoger!

@Daan1203 Ik ben ook aan het nadenken over dezelfde tank. Maar kan nergens specificaties vinden over de ledlamp die er bij zit.
Is hij te configureren met een aan en uit moment of moet je hem handmatig aan en uit zetten? E.v.t. zonnestanden of zoiets?

Back
Bovenaan