Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

middelandsezee

dat kan ook aan de stroming liggen, vroeger gingen mijn paarde anemonen enkel open als ik aan de linkse kant van het aquarium een stromingspomp liet werken.
grtz
 
heb het geprobeerd maar dat werkt tot nu toe nog niet
had je veel stroming in de bak of vieldat wel mee ik heb 5000 liter constand en nog een pomp die tussen de 5000 en 15000 liter doet om de 30 seconden wisselt hij van vermoge
 
bolletjes wier-caulerpa racemosa, bladwier-caulerpa prolifera, veertjeswier-caulerpa taxifolia(is het killerwier).

De foto van de "horsmakrelen" dat zijn volgens mij goud dorades-sarpa salpa.
En ik meen een pikarel-spicara maena te zien.

Maar eigenlijk zou je een goede foto van een visje moeten hebben om het met zekerheid te zeggen.

IMG_9224 (Medium).JPGIMG_9228 (Medium).JPGIMG_9226 (Medium).JPGdit zijn ze dan, iemand een idee hoe de vissen van de boveste twee foto's heten ik zelf denk aan een makreel achtige
 
Laatst bewerkt:
Ja voor alle anemonen heb je veel stroming nodig. Bij mij staat de stroming er vol op, ook op Dahlia's. Anders gaan ze het niet doen.
 
id heeft in de natuur met de getijden wisselingen te maken denk ik dat de stroming van de goede kant komt en er ws daardoor meer voedsel in het bereik van de anemoon komt :)
 
Ja voor alle anemonen heb je veel stroming nodig. Bij mij staat de stroming er vol op, ook op Dahlia's. Anders gaan ze het niet doen.

hallo Ferry

wat is bij jou er vol op ik heb nu gemiddeld 15.000 liter stroming op een neto inhoud van de bak 700 liter
is dat genoeg of moet er nog meer stroming in ?
 
id heeft in de natuur met de getijden wisselingen te maken denk ik dat de stroming van de goede kant komt en er ws daardoor meer voedsel in het bereik van de anemoon komt :)


dat zou inderdaad kunnen maar de anemoonen zoeken zelf wel een plek waar ze het naar de zin hebben lijkt mij
 
dat zou inderdaad kunnen maar de anemoonen zoeken zelf wel een plek waar ze het naar de zin hebben lijkt mij

Ja ze zoeken altijd zelf een plekje op. Als je maar zorgt dat er een plek is waar veel stroming staat zodat ze zelf daar in de buurt kunnen gaan zitten.
Anemonen zitten altijd op plekken waar veel stroming staat.

Ik heb allemaal verschillende aquariums, waaronder 1 met allemaal dahlia's, 150 liter aquarium ongeveer. Deze heb ik 1,5 jaar geleden neergezet om te kijken hoe ik het beste anemonen en dahlia's kon houden. Hier staat een stromingspomp op die constant wisselt, maar op zijn hoogst 15.000 liter/uur geeft. deze blaast zeg maar over alles heen en dit gaat perfect. voedsel etc wordt er vanzelf ingeblazen door de stroming.
 
Ja ze zoeken altijd zelf een plekje op. Als je maar zorgt dat er een plek is waar veel stroming staat zodat ze zelf daar in de buurt kunnen gaan zitten.
Anemonen zitten altijd op plekken waar veel stroming staat.

Ik heb allemaal verschillende aquariums, waaronder 1 met allemaal dahlia's, 150 liter aquarium ongeveer. Deze heb ik 1,5 jaar geleden neergezet om te kijken hoe ik het beste anemonen en dahlia's kon houden. Hier staat een stromingspomp op die constant wisselt, maar op zijn hoogst 15.000 liter/uur geeft. deze blaast zeg maar over alles heen en dit gaat perfect. voedsel etc wordt er vanzelf ingeblazen door de stroming.

dan doe ik er maar een stromings pomp bij kijken als dat helpt
 
en zinds een paar dagen een rode bodem in de bak :(hopelijk gaat het vanzelf weer weg
en eenvan mijn grijze lipvissen is dood gegaan vermagerde erg snel in 2 weeken tijd van een mooie dikke vis naar een zwemend graatepakhuis kon hem jammer genoeg niet vangen
 
heb de verlichting om gebouwd van 2xt5 80 watt naar 6x20 watt led verlichting
002.jpg003.jpg

boven t5 onder led
 
Bovenaan